Hier wat foto's van mij met mijn pony Bandito tijdens mijn les. Het is een welsh x arabier van 1,46m, bijna 10 jaar, maar erg weinig mee gedaan. Ik heb hem nu 2 jaar. We rijden nu ongeveer op L niveau en doen ook al oefeningen van het M. We rijden alleen onderlinge wedstrijdjes mee, geen officiële wedstrijden. Maar dat houdt natuurlijk niet in dat ik niet verder wil komen met rijden

De punten waar ik in ieder geval aan moet werken zijn:
- Mijn tenen meer naar binnen en hakken uitdrukken
- Rechter op blijven zitten, ik leun te veel naar achter
- Mijn handen laag en voor me houden
Het zadel ligt niet geweldig en schuift ook naar voren, dus aan een nieuw zadel wordt al gewerkt!
Het lijkt alsof hij veel met zijn mond open loopt, maar dat is veel schuim. Soms doet hij het wel echt, vooral met zijn lippen, maar dat doet hij ook als ik een wat langere teugel heb, dus ligt niet aan een harde hand ofzo. Voorheen gooide hij ook met regelmaat zijn tong over het bit, dit is nu al veel minder.
Ik heb sinds drie kwart jaar ofzo 1x in de maand les van NesyD hier op bokt en zowel ik als Boef is sindsdien ontzettend vooruit gegaan. Ben ontzettend blij met haar als mijn instructrice en vertrouw op haar kundigheid, maar extra opbouwende kritiek is altijd welkom! Op foto's zie je natuurlijk altijd weer andere dingen
en dan kan ik dat weer meenemen naar mijn les!Owja, rechtsom is zijn moeilijke kant.
Groetjes, Eva
Draf:

Uitgestrekte draf:

Hals beetje strekken tussendoor:

Galop:

Schouderbinnenwaarts in draf:

.. Wordt aan gewerkt!!