amareno (oramé x indoctro x alice) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

amareno (oramé x indoctro x alice) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:30

Het was al weer een tijdje dat iemand mij ging filmen nou vandaag was het wel weer eens tijd *D
even wat informatie over amareno:

naam: amareno
stokmaat: 1.56
geslacht: ruin
afstamming: orame x indoctro
leeftijd: 4 jaar

amareno heeft erg veel last van de aanleuning waar we erg hard
voor aan het trainen zijn. ik heb hem sinds 23 november 09.
ons doel is om binnekort te starten met een B proefje zijn we er klaar voor denk je?

waar ik aan moet werken:
-tenen meer naar binnen
- ellebogen aan sluiten

de video is nog niet helemaal ververkt

hier bijna het zelfde filmpje maar het geluid viel weg
deze is wel helemaal verwerkt

Vulina

Re: amareno (oramé x indoctro x alice) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:36

Ik start momenteel ook B en daar is wel aanleuning bij nodig.. Ben bang dat je er wel voor afgestraft gaat worden.. Ik zie om mij heen dat dat wel belangrijk gevonden wordt.

Mag ik vragen waarom je die beschermers achter er om hebt? Waarom geen strijklappen? Succes met je wedstrijden!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:39

Citaat:
Mag ik vragen waarom je die beschermers achter er om hebt? Waarom geen strijklappen? Succes met je wedstrijden!
[/quote]

ik heb ze alle bij maar gebruik zo wat afwisseling ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:41

Hmm, vind het er nog niet echt optimaal uitzien om het zo maar even te zeggen, zie een hoop gezwaai met zijn hoofd, is het nog een jong ding? Hij heeft in ieder geval z'n balans nog niet zo lekker, zou nog even wachten met de B en eerst zorgen dat je paard fijn z'n balans heeft, je gaat nu min of meer vallend door de bak. Eerst lekker op zijn eigen beentjes lopen en lekker voorwaarts laten lopen. Nog niet teveel aan dat hoofd zitten, eerst lopen, dan de rest pas. Verder ben je nogal flink aan het drijven, beentje stil houden. Zorgen dat ie fijn aan het been is, hier bereik je alleen het tegenovergestelde mee.
Heb je ook instructie? Lijkt me zeker aan te raden :j.

Zowel de beenbeschermers als de strijklappen zijn trouwens totaal onnodig.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 14-03-10 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:41

Ik vind het geheel er netjes uitzien, je zit netjes op je paard en hij loopt redelijk ontspannen. maar voor de B moet je denk ik toch nog wat mee aan de aanleuning werken, vooral omdat je paard ineens heel er naar beneden knikt.

Veel succes in de B met nog wat training moet het zeker lukken ;)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:42

Hij "duikt" af en toe opeens met zijn hoofd naar beneden, als hij dat doet moet je goed been blijven geven. Dat is niet helemaal de bedoeling denk ik :+

Verder trek je je hakken op tijdens het drijven (zo ver ik kan zien) probeer je hakken goed uit te drukken en je kuiten aan te spannen. Als hij na 2/3 keer been niet reageert op je been kun je hem beter een tikje geven met je zweep inplaats van been blijven geven...

Verder leuk paard, vooral werken aan de aanleuning ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:48

hyppolyte schreef:
Hmm, vind het er nog niet echt optimaal uitzien om het zo maar even te zeggen, zie een hoop gezwaai met zijn hoofd, is het nog een jong ding? Hij heeft in ieder geval z'n balans nog niet zo lekker, zou nog even wachten met de B en eerst zorgen dat je paard fijn z'n balans heeft, je gaat nu min of meer vallend door de bak. Eerst lekker op zijn eigen beentjes lopen en lekker voorwaarts laten lopen. Nog niet teveel aan dat hoofd zitten, eerst lopen, dan de rest pas. Verder ben je nogal flink aan het drijven, beentje stil houden. Zorgen dat ie fijn aan het been is, hier bereik je alleen het tegenovergestelde mee.
Heb je ook instructie? Lijkt me zeker aan te raden :j.

Zowel de beenbeschermers als de strijklappen zijn trouwens totaal onnodig.

als je even goed had gelezen staat er leeftijd: 4 jaar ;)
ja ik heb instructie elke keer als ik rijd dus vandaag ook.
en hoe kan jij weten dat strijlappen onnodig zijn in de galop strijkt die.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:49

Voor de B hoef je geen aanleuning te hebben!! Daar mogen ze je ook niet op afrekenen!! Ik vind wel dat je klaar bent voor de B!! Hij reageert netjes op je hulpen en hij is lekker ontspannen!!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:50

snissje schreef:
Voor de B hoef je geen aanleuning te hebben!! Daar mogen ze je ook niet op afrekenen!! Ik vind wel dat je klaar bent voor de B!! Hij reageert netjes op je hulpen en hij is lekker ontspannen!!

Bedankt!
Moet het nu wel of neit? :?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:52

Ik vind dit nog niet B waardig. De aanleuning is echt te onrustig. Probeer daar iets meer rust in te krijgen en dan gaat het vast lukken

Ik denk dat je een rustigere aanleuning moet krijgen anders straffen de juryleden dit toch op een of andere manier af naar mijn idee. En eigen ervaring

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:52

Hij duikt naar beneden door gebrek aan balans, dat moet je niet afstraffen, maar oplossen. Helemaal nog niet denken aan aanleuning, eerst moet je paard knap lopen. Zoals ik al zei, het begint bij goede instructie. Ik vind dat je op zich wel een vrij aardige zit hebt, hoewel je soms wat naar voren kiept, maar vind het niet storend.

Ga eens balkjes lopen met hem, is altijd een hele fijne methode om hem wat meer op zijn eigen beentjes te laten lopen :j. Verder dus eerst zorgen dat ie goed aan het been is, dus niet constant drijven, probeer wat tempowisselingen, figuurtjes, voltes etc. Hij zoekt nu steun op jouw hand, op het moment dat hij gaat hangen, moet je zorgen dat je hem voorwaarts houd, aanleuning mag, maar hangen niet :n. Het aanspringen in galop gaat nog verre van soepel, maar dat heeft alles met die balans te maken.

Citaat:
als je even goed had gelezen staat er leeftijd: 4 jaar

Zag ik vlak daarna inderdaad :j. Wat zegt je instructriemiep ervan? Waar richt hij/zij zich op tijdens de lessen?
Ik zie het filmpje en daarin zie ik hem niet zodanig strijken dat ie strijklappen nodig heeft :D. Peesbeschermers zijn sowieso niet nodig.

*edit* heb het filmpje nogmaals bekeken en daar kun je heel mooi zien dat ie tijdens de galop absoluut niet strijkt (z'n achterbenen komen nog niet eens bij elkaar in de buurt, zit zeker zo'n 20 cm tussen)
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 14-03-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:53

lovesFIRE schreef:
snissje schreef:

Bedankt!
Moet het nu wel of neit? :?

Eigelijk wel, je hebt een paar jury's die het door de vingers zoen, maar bij de meeste jury's moet je niet ope en wp rekenen :)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:56

hyppolyte schreef:
Hij duikt naar beneden door gebrek aan balans, dat moet je niet afstraffen, maar oplossen. Helemaal nog niet denken aan aanleuning, eerst moet je paard knap lopen. Zoals ik al zei, het begint bij goede instructie. Ik vind dat je op zich wel een vrij aardige zit hebt, hoewel je soms wat naar voren kiept, maar vind het niet storend.

Ga eens balkjes lopen met hem, is altijd een hele fijne methode om hem wat meer op zijn eigen beentjes te laten lopen :j. Verder dus eerst zorgen dat ie goed aan het been is, dus niet constant drijven, probeer wat tempowisselingen, figuurtjes, voltes etc. Hij zoekt nu steun op jouw hand, op het moment dat hij gaat hangen, moet je zorgen dat je hem voorwaarts houd, aanleuning mag, maar hangen niet :n. Het aanspringen in galop gaat nog verre van soepel, maar dat heeft alles met die balans te maken.

Citaat:
als je even goed had gelezen staat er leeftijd: 4 jaar

Zag ik vlak daarna inderdaad :j. Wat zegt je instructriemiep ervan? Waar richt hij/zij zich op tijdens de lessen?
Ik zie het filmpje en daarin zie ik hem niet zodanig strijken dat ie strijklappen nodig heeft :D. Peesbeschermers zijn sowieso niet nodig.

we zijn nu vooral aan het oefenen op recht richten hij kan af en toe nog een dronke pipo zijn :+
en rust want het is echt een heet hoofdje dus echt onstpanne lopen en de aan leuning daar zijn we ok mee bezig.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:56

in de B mogen ze je er niet op afrekekenen maar het gebeurd wel!
misschine dat je met de beugels 1 gaatje korter je benene wat stiller kan houden.
aanleuning komt vanzelf, je houd je handen netjes stil
succes!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:57

Het staat in het regelement?? Dus ik weet neit?

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:58

snissje schreef:
Het staat in het regelement?? Dus ik weet neit?

staat dat ook op internet dat je weet?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:59

Dat dronken pipo verhaal heeft dus te maken met zijn gebrek aan balans, daar zou je je dus eerst op moeten richten. Rechtrichten, prima, maar dan wel eerst aan die balans werken. Op zich wil ie best voor je werken zoals ik het nu zie, maar weet hij gewoon niet zo goed hoe en waar hij zijn benen (en hoofd) kwijt moet. Als die balans goed is, is het gezwalk over en kan ie zijn hoofd ook stil houden.
Ik neem aan dat ze dit in de B toch wel afstraffen (althans mag ik hopen :=), hij is er nu echt nog niet klaar voor.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:01

Jaa bij de site van knhs ergens maar weet niet precies waar..

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:03

snissje schreef:
Jaa bij de site van knhs ergens maar weet niet precies waar..

oke ik zal eens kijken

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:04

hyppolyte schreef:
Dat dronken pipo verhaal heeft dus te maken met zijn gebrek aan balans, daar zou je je dus eerst op moeten richten. Rechtrichten, prima, maar dan wel eerst aan die balans werken. Op zich wil ie best voor je werken zoals ik het nu zie, maar weet hij gewoon niet zo goed hoe en waar hij zijn benen (en hoofd) kwijt moet. Als die balans goed is, is het gezwalk over en kan ie zijn hoofd ook stil houden.
Ik neem aan dat ze dit in de B toch wel afstraffen (althans mag ik hopen :=), hij is er nu echt nog niet klaar voor.

het valt eigenlijk nu nog wel mee, dat hij met zijn hoofd zwaait.
het is wel eens erger geweest ;(

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:07

als je hoge punten wil halen moet de aanleuning gewoon perfect zijn, maar als je zo rondrijd heb je bij sommige jury´s wel een winstpunt en bij anderen zullen je het er op afstraffen omdat ze`het perfecte plaatje willen zien´

ga een keer op een oefen wedstrijd kijk hoe dat afloopt.
maar als je echt in de hoge punten wil scoren (190-210) dan zal de aanleuning wel beter moeten

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:08

Is ook niet zo gek, is vrij typerend voor zo'n jong ding, tenminste, je ziet het vaak bij paarden die niet lekker doorgereden zijn. Hoe lang is ie eigenlijk al onder het zadel?
Maar ga dus inderdaad eens balkjes lopen, daar leren ze best veel van. Verder dus inderdaad zorgen dat ie goed aan het been is, dus stoppen met constant drijven.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:10

Piaffe_Girl schreef:
als je hoge punten wil halen moet de aanleuning gewoon perfect zijn, maar als je zo rondrijd heb je bij sommige jury´s wel een winstpunt en bij anderen zullen je het er op afstraffen omdat ze`het perfecte plaatje willen zien´

ga een keer op een oefen wedstrijd kijk hoe dat afloopt.
maar als je echt in de hoge punten wil scoren (190-210) dan zal de aanleuning wel beter moeten

ja dat denk ik ook :=

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:11

Citaat:
:=
Ik mag toch hopen dat geen enkele jury dit in de B beloont met een winstpunt. Sorry hoor, maar dit beestje is echt nog niet B klaar :n.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:12

snissje schreef:

Ook in de B moet je paard in de aanleuning lopen hoor. Misschien nog niet 100%, maar op een onrustige hoofd-halshouding word je wel afgestraft. Er stond laatst ook een topic van op bokt, misschien kun je daar wat nuttige informatie uithalen TS :)
[JI] Moet een B ruiter 100% nageeflijk rijden?

Ik vind het opzich best ontspannen uitzien, maar persoonlijk vind ik je nog niet B klaar. Paard is erg onrustig in de aanleuning en heeft nog wat moeite met het vinden van zijn balans. Ik zou nog lekker thuis trainen en zorgen dat je goed les krijgt, dan komt het vanzelf wel goed! Ik vind je er verder netjes opzitten en jullie zijn een leuk stel samen :)