Hij duikt naar beneden door gebrek aan balans, dat moet je niet afstraffen, maar oplossen. Helemaal nog niet denken aan aanleuning, eerst moet je paard knap lopen. Zoals ik al zei, het begint bij goede instructie. Ik vind dat je op zich wel een vrij aardige zit hebt, hoewel je soms wat naar voren kiept, maar vind het niet storend.
Ga eens balkjes lopen met hem, is altijd een hele fijne methode om hem wat meer op zijn eigen beentjes te laten lopen

. Verder dus eerst zorgen dat ie goed aan het been is, dus niet constant drijven, probeer wat tempowisselingen, figuurtjes, voltes etc. Hij zoekt nu steun op jouw hand, op het moment dat hij gaat hangen, moet je zorgen dat je hem voorwaarts houd, aanleuning mag, maar hangen niet

. Het aanspringen in galop gaat nog verre van soepel, maar dat heeft alles met die balans te maken.
Citaat:
als je even goed had gelezen staat er leeftijd: 4 jaar
ja ik heb instructie elke keer als ik rijd dus vandaag ook.
en hoe kan jij weten dat strijlappen onnodig zijn in de galop strijkt die.
Zag ik vlak daarna inderdaad

. Wat zegt je instructriemiep ervan? Waar richt hij/zij zich op tijdens de lessen?
Ik zie het filmpje en daarin zie ik hem niet zodanig strijken dat ie strijklappen nodig heeft

. Peesbeschermers zijn sowieso niet nodig.