Sirian M2 oppakken na rust vanaf december 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cd_muis

Sirian M2 oppakken na rust vanaf december 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 16:46

hoi hoi.
ik en mijn paard sirian zijn na een rust die in december is begonnen zijn we weer bezig met het oppakken van het rijden.
we rijden dus op M2 wedstrijd niveau (net in gestart eigelijk).
we zijn bezig met de verzameling en dan toch het actief houden van het achterbeen.
deze foto's zijn vandaag gemaakt door iemand die bij ons op stal staat.
ze zijn niet vanaf het begin want ik zat er al een tijdje op toen ze foto's begon te maken.

even over sirian
het is een 10 jarige ruin uit de afstammeling Erik X Plesman.
het is een zeer fanatiek beestje die erg leergerig is en blijft.
alles vind hij leuk maar dit heeft ook zo zijn nadelen dat hij niet altijd even geconcentreerd is en blijft tijdens het rijden.

Afbeelding

Afbeelding
hier vind ik wel dat hij zijn achterbeen goed gebruikt

Afbeelding
voor het mooie moet hij hier iets zijn hals uitschuiven

Afbeelding
hier schrok hij van maar wl active van achter

Afbeelding

Afbeelding
stukje stappen

Afbeelding
de verzameling

Afbeelding

bedankt voor het kijken en laat het maar weten als je verbeter punts hebt voor ons
8-)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:06

Ziet er netjes uit, fijne houding heb je! En leuk paard!
Maar naar mijn mening vind ik 'm te opgericht lopen als je 'm net weer aan het oppakken bent.

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:08

Leuk paardje! Alleen vind ik hem zelf op merendeel van de foto's te gespannen in zijn hals, maar dit kunnen ook gewoon moment opnamens zijn. Voor de rest mag jij wat meer naar voren kijken!

Wel een leuke combi! :D

cd_muis

Re: Sirian M2 oppakken na rust vanaf december 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 17:14

@ loiz: dat kan inderdaad wel kloppen dat hij behoorlijk opgericht loopt wel moet ik er bij zeggen dat we deze week al wel veel hebben gereden en hij is gigantisch soepel :D

@ Janneke: gespannen kan ook goed kloppen op het weiland achter de bak waren ze aan het strond rijden en dat is natuurlijk vreselijk eng:P

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:17

Leuk paard, goed gebouwd en zo te zien kan hij ook een stukje bewegen...

Maar ik ben het wel eens met Loiz, ik zou hem ooit wat meer in de ontspanning rijden, meer over de rug en af en toe wat meer oprichting vragen, maar zeker niet de nadruk leggen op het hoger instellen...

In training zou ik eigenlijk altijd wat ronder en dieper rijden, goed over de rug, zelf al wil je M of Z starten, als je paard goed gereden is, dan is het maar een kwestie van hem/ haar wat hoger in te stellen.

Verder vind ik jullie wel een mooie combi ;-)

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 17:19

@ Brando: klopt helemaal mee eens. ik rij hem altijd eerst een half uur lang en laag dus goed over de rug en laatste half uur pak ik hem op :D

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:22

Het ziet er niet verkeerd uit! Ik zie ook de ontspanning, maar zie ook mooie stukken ontspanning. Wel stoor ik me een beetje aan je houding, probeer recht op te gaan zitten en je lang te maken. Dan lijkt het plaatje al heel anders!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:25

cd_muis schreef:
@ Brando: klopt helemaal mee eens. ik rij hem altijd eerst een half uur lang en laag dus goed over de rug en laatste half uur pak ik hem op :D

dan komt het helemaal in orde ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:29

Ik vind ook je houding er niet echt fijn uitzien. heb het iedee dat je jezelf een beetje in elkaar trekt oid. probeer rechtop te zitten en vooral je been lang te maken :)

Beschuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:16

ik heb het idee dat je zadel ( voor zover dit van een foto te zien is) erg ver naar voren ligt op zijn schouder.

Verder zijn de meeste adviezen al gegeven denk ik!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:28

Wat een leuk paard! :) Ik vind foto 2 er het fijnste uitzien, daar blijft hij mooi rond en is hij lekker actief op het achterbeen. Als hij soms wat gespannen is, probeer dan iets ronder te rijden. Ik denk dat sommige stukken voor de M2 nog wel veel meer de achterhand erbij mag, maargoed, dat is voorlopig ook even een kwestie van tijd, totdat je straks weer wat langer aan het rijden bent ;)

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 18:52

dit is me nog nooit op gevallen goed dat je het zegt ik ga er op letten of dit toevallig was of dat dit ook inderdaad echt naar voren licht

Beschuit schreef:
ik heb het idee dat je zadel ( voor zover dit van een foto te zien is) erg ver naar voren ligt op zijn schouder.

Verder zijn de meeste adviezen al gegeven denk ik!

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:13

Tessabuddy schreef:
Mooi paardje, zit lekker in de spieren zeg!

dank je :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:27

leuke foto's!
Heb wel een paar aandachtspuntjes, die boven mij grotendeels ook al gezegd zijn.
Je zit is niet zo goed. Je holt jezelf naar binnen toe, en trekt je armen mee. Hierdoor geef je de spanning door naar de mond van je paard.
Je armen zien er niet uit als verlengstuk van de teugels, meer als een gespannen geheel, wat erg stug overkomt. Hierdoor komt je paard ook erg naar je hand toe, waardoor hij te ver inkrimpt met zijn nek. Ik vind dat er niet fijn uitzien
Je kan daarnaast wat meer op je billen zitten, je bekken kantelen. Dan komt je rug ook wat natuurlijker te zitten. Je beugels kunnen ook nog een stukje langer....
Je paard vind ik niet echt actief draven. Hij mag zijn achterbeen er veel meer onder krijgen wat mij betreft.

Probeer de volgende keer eens je handen helemaal naar voren te doen, en hem zo op lengte te rijden. Ik denk dat dat al een hoop scheelt!

Maar jullie hebben een lange pauze gehad, dus misschien ben ik wel wat te streng voor jullie :D!

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:02

schouders wat naar achteren, kijken in de richting die je uitgaat, iets meer lengte in de hals. Komt helemaal goed, ziet er leuk uit!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:08

Ik krijg een benauwd gevoel bij deze foto's, ik krijg heel erg de indruk dat je hem in de krul trekt. Ik zie vrij weinig activiteit vanuit de achterbenen maar daar krijgt hij de kans ook niet echt voor want hij lijkt van voor te veel opgevangen te worden. Ik zou veel meer voorwaarts-neerwaarts gaan rijden en hem vanuit daar kleine stukjes oppakken.

En over de foto waar hij schrok: je kan hem beter op een volte draaien dan bij je willen houden door aan de teugels te trekken (zo ziet het er namelijk uit)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:18

Allereerst wil ik zeggen dat je een leuk paardje hebt. :D

De tweede foto vind ik het meest fijne beeld geven, je paardje loopt daar mooi bergop, op de juiste manier. Met een actieve achterhand, met een oprichting die er ontspannen uitziet en hij is recht. Op de foto's daaronder zie ik wat spanning. Probeer dan even wat actiever te rijden en niet met je hand gaan "rommelen" je trekt hem dan scheef. Dus eerst weer gas erop en dan aan de aanleuning werken, maar probeer hem ten alle tijden recht te houden, tuurlijk kun je stelling en buiging gaan vragen maar dan moet eerst de aanleuning goed voor elkaar zijn.

En zoals al meerdere zeggen, werk aan je houding.

Maar alsnog: leuk paard en succes.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:49

Mooi paard heb je!

Persoonlijk vind ik dat het er niet heel ontspannen uit ziet, ik zou wel wat foto's willen zien waar het paard wat langer en lager loopt. Vind het er op zich redelijk uit zien omdat je een tijd niet hebt gereden! Komt vanzelf denk wel goed denk ik :)

En paard zit inderdaad mooi in zijn spieren!

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 17:20

hallo allemaal,
dank jullie wel voor jullie tips!!
ik zal binnenkort even vragen of de vrouw die de foto's heeft gemaakt ook wat foto's wil maken van het eerste half uur. zo als ik al eerder een keer zei, het begin is voor ons lang en laag en het laatste gedeelte loopt hij in de oprichting en als we daar mee klaar zijn doen we nog even een paar minuten een work out dus ook weer lang en laag
8-)

marvanill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:48

Mooi paard,\maar ik vindt wel dat hij een beetje gespannen loopt, en je zou je beugels ook wel 2 gaatjes naar beneden kunnen doen,
ik denk dat de foto's dan oook mooier worden

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:50

cd_muis schreef:
zo als ik al eerder een keer zei, het begin is voor ons lang en laag en het laatste gedeelte loopt hij in de oprichting en als we daar mee klaar zijn doen we nog even een paar minuten een work out dus ook weer lang en laag
8-)

Maar wat ik zie is geen oprichting, maar een paard dat in de krul getrokken wordt...

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:53

Ik vind je beugels niet te kort hoor, zoals marvanill zegt...

Verder is de rest al gezegd!

marisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:02

wissel ook wel eens zijn hoofd halshouding af, dus stel hem weer eens wat ronder in en daarna weer daar bovenin! helpt bij mij goed om zijn aandacht erbij te houden

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:37

marisjee91 schreef:
wissel ook wel eens zijn hoofd halshouding af, dus stel hem weer eens wat ronder in en daarna weer daar bovenin! helpt bij mij goed om zijn aandacht erbij te houden

heej dat heb ik nog niet eerder gehoord dat is wel een goed idee want zijn consentratie is vrij kort dat die bij mij bezig is. schijnt ook wel erik eigen te zijn dat ze heel attent zijn op de buitenwereld en minder met de ruiter.

cd_muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:38

Heino schreef:
cd_muis schreef:
zo als ik al eerder een keer zei, het begin is voor ons lang en laag en het laatste gedeelte loopt hij in de oprichting en als we daar mee klaar zijn doen we nog even een paar minuten een work out dus ook weer lang en laag
8-)

Maar wat ik zie is geen oprichting, maar een paard dat in de krul getrokken wordt...

kan zijn dat je dat zo verneemt van de foto's maar in de krul trekken zit er bij ons niet bij. hij heeft een lichte aanleuning en er gebeurt met zijn hoofdhals houding niks in spanning. dit gebeurt met me been en me zit.