sammy1 schreef:ik zie bij het losrijden dat hij behoorlijk over de schouder weg loopt,dus wat meer begrenzen,ik vind het opzich wel b waardig je moet toch ergens beginnen.
Oke, ik ga hier zeker wat mee doen!
Shanna_ schreef:Vind dat je een leuke pony hebt!
Wel zou ik je pony meer aan je binnenbeen willen zien, meer stelling naar binnen. Nu zie je zoals sammy1 ook al zegt dat ie over de buitenschouder valt.
En idd werken aan de nageeflijkheid, maar dat komt vanzelf wel

Ik vind dat je er zelf netjes op zit, let er alleen wel op dat je op het buitenbeen blijft lichtrijden

Ga zo verder, dan komt de rest vanzelf wel!
Dankje! 
Ja inderdaad meer stelling, daar ben ik al in de les mee bezig.
lisannee93 schreef:Ik ga mee met Shanna, verder probeer je oefeningen netjes af te werken, spreek met je instructie alle oefeningen eens apart door en bespreek hoe je ze het netste rijdt. Probeer verder niet teveel steun te zoeken in je pony's mond, ik heb het idee dat jij wat problemen hebt met je balans?
Verder vind ik dat je een leuke pony hebt en ik zou lekker dooroefenen, succes!
Start gewoon in de B, dan zie je wel wat voor commentaar je krijgt, goed voor de ervaring en leer je van.

Ja, de afwerking was niet zo goed. 
Dit was proefje 3 en die had ik nog nooit gereden, dus ik wist de oefeningen ook niet. 
Want normaal rij ik andere proeven.
Problemen met mijn balans? dat weet ik niet heb er eigenlijk nooit last van gehad. 
Silence schreef:Ik mis de balans bij jou een beetje.
Vooral in je handen merk ik dat

Die rijden net zo hard licht als jijzelf.
Verder mis ik de nette afwerking van de onderdelen.
Maar ik zou zeggen, start gewoon lekker B.
Niks te verliezen en je leert er altijd wel wat van

Haha, ze lichtrijden inderdaad mee. 
aerdenhout1 schreef:Nog even door oefenen. Je rijd b.v doorlopend op het verkeerde been licht. De pony "valt "door de wendingen, zowel in de hoeken als in de volte's.
De B is voor een groot deel netjes rijden op de letter en op het juiste moment je overgangen zo vloeiend mogelijk rijden.
Dit zal alles een stuk makkelijker gaan als je de pony nagevelijk kan rijden.
Verkeerde been, daar heb ik vaak last van ja.
Dat vallen komt doordat ik geen stelling vroeg in de proef. 
Mijn pony loopt normaal ook nagevelijk! Alleen op wedstrijd wil het niet goed lukken.