apollo at work in wit setje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_apollo

apollo at work in wit setje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 18:31

hallo allemaal!

Vandaag was het zulk lekker weer dat we dachten hmm laten we een leuke foto's maken. Dus ik heb me in een dressuuroutfit gehezen en mijn paardje ook :9
apollo is een ruin van 10 jaar. Een vos met 4 witte benen en een bles.
Ik heb hem al vanaf dat hij 3 was, toen was ik 10 jaar en we waren allebei nog zeer groen. Het heeft heel veel moeite en tijd gekost om apollo startklaar te krijgen. In 2007 zijn we gestart met wedstrijden elke maand eentje. Dit ging echt super in de dressuur heb ik hem in 13 wedstrijden naar de L1 + 6 winst gereden. Toen moesten we helaas stoppen vanwege geldgebrek, op mijn verjaardag hebben we onze laatste wedstrijd gereden.
Springen zijn we nooit gestart, alleen 2 oefenwedstrijden gestart.. de wedstrijd die we zouden starten werd afgelast :(
Nu rijden we recreatief en we zijn nooit gestopt met trainen, springen,dressuur, crossen en zelfs western.
We hebben ook besloten om hem te verkopen, omdat ik met mijn studie te weinig tijd heb en het is niet een paardje wat je stil moet laten staan, ook verdiend hij nog wel een kans in de wedstrijdsport want het is een talentje!

Commentaar behalve op het niet dragen van een cap, dat is eigen keus en reacties graag!
Eigen commentaar:
Letten op pianohandjes, geld zoeken en mijn benen.

Afbeelding
Meet us!

Afbeelding
instappen, gekke kop hahaa.

Afbeelding
lekker ontspannen drafje, tenen naar binnen en pianohandjes.

Afbeelding
nog een keer drafje, iets wat op de voorhand.

Afbeelding
drafje, contact met de mond houden en benen recht.

Afbeelding
pasje wijken, hier kantelt hij met zijn hoofd, ons slechte puntje.

Afbeelding
Galop.

Afbeelding
nog een galopje, pianohandjes en mijn benen weer.

en toen gingen we nog eventjes springen, niet zo hoog want de bak was niet super:
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer voor vandaag toedeloetjes! :o

Juangi

Re: apollo at work in wit setje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:34

Hmm.. je paard is niet overbouwd... Neem asjeblieft les, hij loopt extreem op de voorhand en druk zijn rug weg. Dit geeft uiteindelijk heel veel schade.

Springen vind ik er ook niet fijn uitzien...

Over je cap zullen we het maar niet hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:37

Ik vind het er ook niet fijn uitzien. Je paard drukt inderdaad de rug erg weg. Je zadel ligt volgens mij ook iets te ver naar voren.
Ik vind je paard erg chagarijnig kijken bij het springen, volgende keer je beugels bij het springen iets korter doen en een grondbalk gebruiken. (2e springfoto)

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:43

ik ga mee met Hannah en met Juangi.
Neem asjeblieft les, want daar zal jouw pony veel baat bij hebben (jij ook natuurlijk)
Maar doe je pony plezier en haal een goede begeleider erbij ..

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 18:43

@ juangi: Op de voorhand klopt, maar dat hij zijn rug wegdrukt voel ik eigenlijk zelf niet, maar als ik kijk naar de foto's zie je het wel ja.
ooh ja nog een puntje.. contact houden is bij mij nogal een punt, omdat hij zelf heel gevoelig is in de mond.

Inderdaad bedankt.. ik vroeg om geen commentaar naar mijn cap!

@Hannah: chagarijnig kijken klopt, hij doet dat vaak als hij geconcentreerd bezig is.. vaak doet hij het ook niet, dus ik weet niet of het aan zijn rug ligt. Bijvoorbeeld op buitenrit altijd de oortjes naar voren.
Dankje inderdaad beugels korter en grondbalk ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:44

Neem les, asjeblieft!

Weet niet of je dat hebt? Want dit kan gewoon niet.

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 18:44

Ik had les en toen ging het ook veel beter.. maar ik heb er nu absoluut geen tijd meer voor. Dat is dan ook de reden waarom ik hem verkoop, omdat ik hem dat wel wil bieden.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:47

zo slecht ziet het ook weer niet uit,alleen je bandages die vind ik niet zo netjes zitten,let inderdaad op je piano handen en je mag lager zitten op je paard,je zit opgekropt op sommige foto s.

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 18:49

dank je wel.. bij mij voelt het ook niet zo slecht, maar het zal wel zo zijn.
Op foto 5 vind ik hem wel de rug wegdrukken.
Klopt de bandages waren wat te lang ;)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:57

Ik vind de foto's er eerlijk gezegd niet eens zo heel verkeerd uit zien hoor. Ik weet niet of het dier overbouwd is, maar zo lijkt het wel en dan in combi met een iets holle rug (heeft hij dat?) komt hij een beetje teveel op de voorhand.

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 19:00

Hij is wel iets overbouwd maar niet veel en holle rug niet echt. hij komt inderdaad soms te veel op de voorhand!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:04

Probeer over de hindernis te kijken.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:06

Je paardje heeft een lief koppie!

Volgens mij zit je af en toe in stoelzit, probeer hier op te letten (ik heb er zelf ook een handje van, dus weet dat het niet meevalt)

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:13

Les is natuurlijk altijd goed maar zo slecht ziet het er niet uit hoor. Je paard kan inderdaad iets overbouwd zijn en als hij dan ook nog op de voorhand loopt kan dat laatste dubbel zo erg lijken. Jammer dat je hem verkoopt.

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 19:15

@mariskatw : ja dat klopt wel haha dank je wel!

@ d_amersfoort : Dank je wel, ik vind het inderdaad ook jammer. mijn maatje! maar het is wel het beste, niet leuk als hij alleen maar stil staat en een paar keer bereden word.

RunnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:56

je bent niet verzekerd als je nu van je paard valt zonder cap
maar wel stoer hoor

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:25

vind het ook wel mee vallen hoor;)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:18

Vind het op zich wel redelijk meevallen :)

Volgens mij werkt dit zadel niet echt mee om een fijne houding te hebben. Waar je draaft met de teugels in een boogje, daar zit je netjes, maar toch lijkt het niet. En als je er neit vaak mee traint heeft dat er ook wel mee te maken denk ik, dat het plaatje niet zo mooi lijkt :)

Ik zou tijdens het rijden voorwaarts neerwaarts gaan rijden. Voor jouw balans, voor de losheid van de pony. Voltes. Schakelen. Dat soort dingen. Pasje wijken. Probeer de soepelheid erin te krijgen :)

Probeer lekker rechtop te zitten, soms lijkt het alsof je een beetje voorover valt om de gang erin te houden?

Kleine dingetjes die misschien al veel verschil kunnen maken.

Oja, cap-springen... Zeker als de pony niet echt in training staat. En de zonnebril zou ik persoonlijk af doen. Als je valt en het glas breekt, of zo'n pootje prikt in je oog.... Ik zet zelf mijn bril ook even af voor het rijden. :)

Wit staat jullie wel leuk!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:21

modeshow te paard ;) :P

Je zit op zich best netjes.
Paardje loopt behoorlijk op de voorhand!
echter vind ik het springen er nou niet vriendelijk uit zien paardje lijkt er totaal geen plezier in te hebben!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:29

Je paard is overbouwd, wat het beeld slechter maakt dan dat het werkelijk is.
Een overbouwd paard is moeilijk opwaarts te rijden en je hoeft ook niet te verwachten dat hij echt zal gaan presteren in de hogere dressuur.
Zover ik zo op de foto's kan zien zou ik hem meer voorwaarts gaan rijden, actie derin :)
Zodat het achterbeen mooier ondertreed zodat ie voor hoger kan worden, dat de schoft naar je toe komt zegmaar..

Verder je houding, je benen moeten een stuk naar achter. Maar denk dat je zadel hier ook een rol in speelt aan hoe je er nu op zit.

Jammer dat je hem moet verkopen!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:29

Cap is niet een eigen keuze maar gewoon veiliger!

Ik vindt het beeld niet echt goed. Jouw houding is alsof je in een stoel zit, je benenmoet je langer maken en meer rechtop komen te zitten. Dus je teen, knie en schouder op 1 lijn. Dit is knudde.

Aaan de springfoto's zie je dat het paard er geen lol in heeft hij spring onderdrukt... Ik zou als ik jouw was eens naar het zadel laten kijken. Deze kan verkeerd liggen, hij lijkt te ver naar voren te liggen al is dit niet heel gemakkelijk te zien...

Als ik jou was zou ik flink gaan lessen, ik vindt het echt niet goed wat er hier gebeurd...
Ik wens je veel plezier en trainsucces!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:49

Ik vind het er vriendelijk uitzien hoor ;)

Denk eraan dat je niet te ver achter in het zadel gaat zitten.
Misschien ligt het ook aan je zadel hoor ;)
Ik vind jullie een mooie combinatie.

Wat heb je een superleuk profiel :D
Zo'n klein meisje op die grote paarden, haha.

Erg jammer dat je je vriendje moet verkopen, jullie zijn al lang samen hé :(:)

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 22:49

dank jullie wel, het zadel is al best oud het zou dus ook inderdaad aan het zadel kunnen liggen.

Hij heeft normaal wel karakter met springen en voor de hindernis gaan de oortjes er ook op maar op het moment van de sprong niet, zou dit ook aan het zadel kunnen liggen?

Voor les heb ik geen tijd/ geld ben een arme student, dat is ook een reden waarom ik hem verkoop/

haha kainda dank je wel, ja indd het is echt mn maatje heel jammer maar wel realistisch.

En cap inderdaad ik weet het wel, jaja het is veiliger!

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 10:03

trouwens de middendraf is bij ons ook heel moeilijk, zou dat ook een reden kunnen zijn omdat ie iets overbouwd is?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:21

zadel zal er zeker mee te maken hebben, er komt behoorlijk wat gewicht op het zadel naar de rug toe, met dressuur, maar met een sprong misschien nog wel meer. :)

tja, jammer dat het advies een beetje zinloos is, aangezien je de pony (helaas!) moet verkopen. Al zou je nu les nemen, zou een beetje zinloos zijn nu :) Maar probeer in die tussentijd iets te doen met de adviezen, daar leer je altijd wel iets van.

Of overbouwing de middendraf belemmert... hm ik denk dat je nooit een totilas-achtige draf eruit zult krijgen, maar een beetje verruimen en de achterhand activeren lukt altijd wel denk ik. Een super lange rug, of hele snelle korte stapjes (ik denk aan een bol welshje) dat zou het eerder moeilijk maken. :)

succes met rijden en geniet ervan zolang je hem nog hebt :)