Mizjana @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CARAAA__

Mizjana @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:27

Ik was gisteren naar mij nicht gegaan en heb daar ook even gereden;
ik heb eerst even bitloos gereden:
1.
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs444.snc3/25480_1294716006548_1189761753_30818624_2106976_n.jpg
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs444.snc3/25480_1294716126551_1189761753_30818627_8342057_n.jpg
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs464.snc3/25480_1294716326556_1189761753_30818631_7341369_n.jpg
8.toen had madam even zin in een soort rodeo xD
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
Nu terug met bit.
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs464.ash1/25480_1294716806568_1189761753_30818643_1040702_n.jpg
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
Zo dit waren ze,

kweet dat ik soms sterk in de hand ben maar ze is op ander plaatsen altijd zo hevig.

Liefst opbouwende commentaar x

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:32

mooi paardje! :D
ze drukt volledig haar rug weg,knap dat je daar op kunt zitten... :o
Heb je les?
Het zou goed zijn dit paard eens dressuurmatig te trainen,nu valt ze volledig uitelkaar,met weggedrukte rug....slecht voor het paard en niet comfortabel voor de ruiter :o

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 11:34

geerke schreef:
Heb je les?
Het zou goed zijn dit paard eens dressuurmatig te trainen,nu valt ze volledig uitelkaar,met weggedrukte rug....slecht voor het paard en niet comfortabel voor de ruiter :o

Ja maar heb al even geen les meer gehad,
is idd niet comfortabel,
wat kan ik eraan doen?
ze doet dit ook bijna elke keer als ik rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:36

CARAAA__ schreef:
geerke schreef:
Heb je les?

Ja maar heb al even geen les meer gehad,
is idd niet comfortabel,
wat kan ik eraan doen?
ze doet dit ook bijna elke keer als ik rijd.

Wat je er aan kan doen is goed les nemen ;)

het ziet er niet heel prettig uit je foto's je bent ook erg sterk in je handen. Neem goed les dan komt het helemaal goed..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:37

Jeetje, wat een brok spanning en ongemak stralen de foto's uit.
Schrik er wel een beetje van als ik eerlijk ben.
Ik denk dat de enige oplossing is om toch goed les te nemen.
Dit krijg je niet 1,2,3 in orde. Zeker niet als er geen kritisch oog meekijkt en helpt waar nodig.

mayniac_val

Re: Mizjana @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:42

Om te beginnen kun je je beugels langer maken en ontspannen in je hand. Nu zit je in een stoelzit en hang je aan de teugels.
Verder ga ik mee met Silence, les nemen is de enige oplossing.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:45

Ik ben het met bovenstaande eens, absoluut geen fijn beeld. Je bent naar mijn mening veel te streng met je handen, vooral op de laatste foto is dit duidelijk te zien. Verder op je kont blijven zitten en tenen naar binnen. Hier is duidelijk de wisselwerking te zien: zowel jij en je paard zijn heel erg gespannen en ik denk niet dat je dit in je eentje kan oplossen. Ik zou zeggen les nemen :)

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:50

Ik ben het helemaal met de rest eens dit is voor jullie allebei niet prettig...
Je moet ook een keer los kunnen laten tijdens het rijden, het ziet er nu uit dat zolang jij druk op de teugels houdt zij er gewoon tegen in gaat.
Mijn tips zijn ook neem goed les en maak idd je beugels een gaatje langer je schuift soms helemaal achter in je zadel.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:53

Oeioeioeioei........dit ziet er echt verschrikkelijk gespannen uit. Op elke foto is het paard volledig op hoogspanning en zie ik een vreselijk gespannen ruiter. Enige tip is indd neem les want wij kunnen je vanaf onze stoeltjes niks zinnigs melden omdat er zo enorm veel moet veranderen. Zoek een instructeur/trice die vanuit de ontspanning met jullie gaat werken en ik hoop van harte dat je iemand vindt die er niet een slof aan hangt om snel van het probleem af te zijn, maar echt iemand die JOU kan uitleggen hoe je ontspanning in je paard kunt krijgen.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:54

Je houdt haar vreselijk kort, en ze krimpt helemaal ineen. Regelmatig GOED les nemen zou moeten helpen :)
Dit is de basis die goed moet worden, dan gaat het springen e.d. ook veel makkelijker. Succes! :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:07

Hmm dit is niet helemaal fijn om naar te kijken idd.
Touwhalsters zijn absoluut níét gemaakt om met constante druk(laat staan met zulke druk) te rijden!
Wat een spanning joh, les lijkt me geen overbodige luxe op het moment. Werk aan de ontspanning, zonder ontspanning kom je nergens ;)

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:09

Op foto 13 kantelt ze haar hoofd.
Ik zou als ik jou was eerst ff lekker met een ontspannen lang teugeltje rijden.
En dan langzaamaan loswerken en dan rustig beginnen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:10

poeh... schrik een beetje van deze fotos.
Je paard is erg gespannen, en het ziet er niet goed uit. Je bent veel te streng met je handen, ook bij het bitloos rijden. Inderdaad, zoek een goede instructeur en stop met rijden totdat je die hebt... Je maakt veel stuk op deze manier!
zou trouwens ook een ander hoofdstel aanschaffen, of in ieder geval een neusriem erbij. De druk van je hand komt nu direct op het bit, en wordt niet gebufferd door een neusriem. Zeker als je zo hard in je hand bent is dit niet fijn voor je paard!

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:25

Ik ben het totaal eens met wat hier boven staat.. Ik zou maar idd opzoek gaan naar een goede instructeur/instructrice.
Mag ik vragen wat je zelf van deze foto's vindt?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:32

Ik schrik ook van de foto's, er is nergens ontspanning te zien.
Je bent erg hard met de hand, je hangt aan de teugels.
Het is voor jou en voor je paardje erg belangrijk dat je aan de ontspanning gaat werken.
Dat zal inderdaad niet gaan met alleen de tips vanaf Bokt, maar je zal hiervoor een ervaren instructrice nodig bij hebben.
Heel veel succes! Je zal zien dat het voor jezelf uiteindelijk ook veel beter is, ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je hier fijn hebt gereden.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:34

Eens met het bovenstaande. Probeer eens lekker relaxed met een lange teugel te rijden, gewoon lekker zitten :) (dat staartje de hele tijd, net een vlag! := )

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:50

Ik ben het eens met commentaren hiervoor.
Wat is dit paard gespannen zeg. Probeer les te gaan nemen en laag en ontspannen te gaan rijden. Wat een spanning

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:00

Ik ben ook wel benieuwd wat je zelf dacht toen je de foto's zag..
Les nemen is idd verstandig en dan zou ik beginnen met je eigen houding aanpakken. Het lijkt wel alsof je op de verkeerde manier je balans probeert te houden.
Je enkels, heupen, schouders zijn niet op één verticale lijn en je houdt erg vast. Daar krijg je natuurlijk ook geen ontspannen paard van.
Succes ermee, ik vind het wel een leuk paardje om te zien :)

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:11

Ik ga met iedereen mee, deze foto's zijn best schikken. Ik kan me heel goed voorstellen dat het zowel voor jou als voor haar niet leuk is om te rijden. Ik heb tijden met veel protest gereden terwijl ik zo hard probeerde hem goed te laten lopen *D

Kijk hier maar eens op, dit kan ik je echt aanraden. Een lange weg, maar ik heb nu een ontspannen pony, die volledig zonder protest toch precies doet wat hij moet doen!! www.paardenbegrijpen.nl

voor en na foto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:13

ik schrok ook best wel van de fotos..ik ga mee met de bovenstaande reacties en tips..en ook ik zeg neem les..en zoek de ontspanning op met dit paardje want op deze manier rij je je paard alleen maar stuk en dat is zonde van zo'n mooi beestje..

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 14:33

madelein schreef:
poeh... schrik een beetje van deze fotos.
Je paard is erg gespannen, en het ziet er niet goed uit. Je bent veel te streng met je handen, ook bij het bitloos rijden. Inderdaad, zoek een goede instructeur en stop met rijden totdat je die hebt... Je maakt veel stuk op deze manier!
zou trouwens ook een ander hoofdstel aanschaffen, of in ieder geval een neusriem erbij. De druk van je hand komt nu direct op het bit, en wordt niet gebufferd door een neusriem. Zeker als je zo hard in je hand bent is dit niet fijn voor je paard!

Normaal rij ik ook met neusriem ect,
maar had mijn hoofdstel niet bij

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 14:35

xDreamerx schreef:
Les nemen is idd verstandig en dan zou ik beginnen met je eigen houding aanpakken. Het lijkt wel alsof je op de verkeerde manier je balans probeert te houden.
Je enkels, heupen, schouders zijn niet op één verticale lijn en je houdt erg vast. Daar krijg je natuurlijk ook geen ontspannen paard van.

Daarom zette ik de fotos ook hier,
ik ga een andere instructeur zoeken en ook idd niet meer rijden tot dan,
Maar als zij zo loopt kan ik ook moeilijk ontspannen zitten hopelijk begrijppen jullie dat

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:12

CARAAA__ schreef:
xDreamerx schreef:

Daarom zette ik de fotos ook hier,
ik ga een andere instructeur zoeken en ook idd niet meer rijden tot dan,
Maar als zij zo loopt kan ik ook moeilijk ontspannen zitten hopelijk begrijppen jullie dat

lijkt mij prima! Goed dat je zelf ook ziet dat het zo niet werkt, en dat je moeite wilt doen om dit te verbeteren. Snap inderdaad dat je niet kunt zitten op zo'n stresskipje! Sterkte de komende tijd, en hou ons op de hoogte!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:18

cg_ schreef:
bitloos rijde ben ik niet zoon fan van hiihii

en mijn lievelingskleur is blauw. heeft TS alleen niet zoveel aan. :)

Pittig ding! wel leuk diertje!
probeer je handen een beetje naar voren te brengen, en door voorwaarts te rijden op voltes haar hoofd wat te laten zakken. De spanning in haar rug is echt niet goed. Niet voor jou om fijn te kunnen rijden, maar voor je pony is het ook niet lekker :)
les nemen is inderdaad een must, maar je kunt zelf ook wel aan de gang gaan door te proberen in stap, later in draf en galop om haar neusje wat meer naar de grond te krijgen. Dat zou al een hoop schelen.
Succes!

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 17:37

Citaat:
lijkt mij prima! Goed dat je zelf ook ziet dat het zo niet werkt, en dat je moeite wilt doen om dit te verbeteren. Snap inderdaad dat je niet kunt zitten op zo'n stresskipje! Sterkte de komende tijd, en hou ons op de hoogte!

Ja ik probeer maar te blijven rijden te blijven oefen,
ik heb der vandaag gelongeerd met slof, maar zo gebruikt als bijzetteugel,
komt sewwes nog een topic van.