Kiki & Otto (fries) @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Kiki & Otto (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 22:07

Jaja, wie had dat gedacht, Kiki op een fries en het helemaal geweldig vinden!

Otto is een 5 jarige fries, en heeft wat moeite met de ontspanning. Hij kan indrukwekkend rondlopen, en dat ziet er allemaal prachtig uit, maar de ontspanning is dan ver te zoeken. Dus eerst maar even terug naar de basis. Ik heb nu 3 keer op Otto gezeten, de eerste keer eigenlijk iets teveel op druk/spanning gereden (die fout lag duidelijk bij mij), het was nog erg wennen. De tweede keer meteen meer richting ontspanning gereden, en nu lekker een lesje genomen, waarbij we ook meer aan ontspanning/voorwaarts gewerkt hebben. Sommige stukken is het nagefelijk zijn dus ook helemaal niet aan de orde, omdat we op dat moment even gas geven.

Dan een stukje over mezelf. Ik heb een KWPNer en moet erg wennen aan deze gangen O:) Ik heb dus ook een beetje moeite om fatsoenlijk te blijven zitten. Ik trek mijn benen op, en ga voorover zitten, ook zag ik een paar keer pianohandjes voorbij komen, wat ik niet echt gewend ben van mezelf. Zelf moet ik er ook heel erg opletten dan ik Otto los laat aan de voorkant. Hij nodigt erg graag uit om wat meer vast te pakken, en dat vind ik erg lastig. Zeker omdat Tivara juist erg snel te weinig verbinding maakt. Maar Otto is een geweldig paard, waar ik erg veel van kan leren, en dat vind ik heeeeeeel erg leuk! :D

Afbeelding
1. We begonnen met aardig wat spanning (van ons allebei ;) )

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. Gas geven

Afbeelding
5.

Afbeelding
6. En het ging steeds een stukje beter

Afbeelding
7. Nog even en ik maak een koprol, helaas ;)

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11. En lekker uitdraven

Afbeelding
12. Mis communicatie? :')

[img]http://i197.photobucket.com/albums/aa127/x_Kiek/DSC06083.jpg?t=1267905415[/img
13. Gasgeven ging steeds beter ;)

Afbeelding
14.

Afbeelding
15. En lekker een stukje uitstappen

En natuurlijk heb ik de mooiste plaatjes uitgezocht, maar ik heb heerlijk gereden.

YentlKG

Re: Kiki & Otto (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:22

Hee Kiki,
wat leuk, jij op een fries!!
Jullie zijn een leuke combi, vind t super van je dat je eerst aan de basis/ontspanning werkt. Da's toch wel het belangrijkste van alles.
Let een beetje op je houding, maar dat komt vast wel goed als de basis en ontspanning wat meer bevestigd zijn.
Heel veel plezier en succes met deze leukerd!!

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:27

Leuke combi, ik denk dat jullie er wel komen. Let alleen ook wel erg op jezelf, op bijna alle foto's heb je bijv je hakken niet uitgedrukt. succes!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:31

Ziet er goed uit kiek :D.

Leuk he een fries.
Als je hem de hals laat strekken zelf recht op blijven! E weet niet of ik het goed zie maar op sommige fotos lijk je platte han den te hebben, als ik gelijk heb daar ook op letten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:44

hee kiek, das het verkeerde paard hoor!! :P

ziet er goed uit
& aangezien dit HAW is,
let op dat je voor je uit blijft kijken ipv naar het paard, en probeer niet voorover te vallen!

ga zo door!!
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 06-03-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:56

een fries is idd wat anders dan een kwpn.

Je geeft zelf je aandachtspunten al aan, je houding valt idd nog wel t een en ander aan te verbeteren.

Super dat je m zo op lengte krijgt, veel friezen kroppen erg op, van m zo lekker uitschuiven ga je zeker profijt hebben als je m meer op gaat pakken.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:13

Hey Kiki,

Leuk he een fries rijden :P
Ziet er netjes uit voor een 3de keer, de puntjes waar je aan moet werken vertel je zelf al.
Succes met verder trainen.

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:16

Wat een gave fries!
Let op je houding maar dat geef jezelf ook al aan.
En blijf voor je kijken.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:20

heey kiki,
ziet er leuk uit jij op een fries.
voor de 3e keer ziet het er netjes uit en je geeft zelf al de punten waar je moet werken aan en ze zijn hier ook al genoemd dus verder kan ik je niet van commentaar voorzien...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:38

Je weet zelf volgens mij al heel goed waar je mee bezig bent :)
Zoals hierboven al gezegd: goed dat je hem lekker op lengte rijd, probeer hem daar wel in balans te houden dat het gewicht niet naar voren verplaatst.
Leuke fries ook trouwens!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:49

Hoi Kiek, maar even opnieuw een reactie :Y)

Ziet er echt heel leuk uit, wel heel anders he zo'n Fries, haha :) Blijf rechtop zitten, hakken naar beneden en hou je handen rechtop, boven het zadel, want af en toe heb je ze richting je knieeen :Y)

En hele leuke Fries :j

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:54

leuk beest hoor!
Ik ken je probleem, rij momenteel ook een fries en loop tegen dezelfde dingen aan :D! Alles went uiteindelijk! ;) Dan wordt je houding ook vanzelf beter.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:06

Hee Kiek wat leuk jij op een fries :D :D
Let wel op je houding idd, ben dat niet van je gewend!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:05

wow :wow: hele gave Fries en wat rij je hem heerlijk op lengte! Dat zou ik bij alle Friezen wel willen zien :o
Petje af dat je werkt aan de ontspanning en basis, het ziet er heel fijn uit.
Even opletten dat je niet naar voren kukelt maar dat komt vast goed naarmate jullie aan elkaar wennen!
Maar verder, keurige combinatie! :))

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:16

Zie het lang en laag rijden ook erg graag, goed bezig! Leuke combinatie.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 19:23

Hebben jullie ook nog tips om mijn verbeterpunten ook werkelijk te kunnen verbeteren. Dat ik naar voren val, mijn benen optrek en pianohandjes heb soms, weet ik inmiddels, maar hoe kom ik ervan af?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:30

Je bekken kantelen, maar door dit zadel wordt je volgens mij in een bepaalde houding geduwd. Dat je jouw hakken uit moet drukken en handen moet dragen dat is iets wat je jezelf moet inprenten. Ik zelf vind dat je wel ontspannen rijdt, ik zie weinig tot geen spanning bij jou.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:50

_Kiki_ schreef:
Hebben jullie ook nog tips om mijn verbeterpunten ook werkelijk te kunnen verbeteren. Dat ik naar voren val, mijn benen optrek en pianohandjes heb soms, weet ik inmiddels, maar hoe kom ik ervan af?

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van héél vaak op je fouten gewezen worden, zeker bij die pianohandjes.
Het voor over vallen werkt jezelf na een tijd toch wel tegen --> Als je namelijk terug wil rijden met je zit moet je wel recht zitten en jezelf in dat zadel duwen :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:31

Wat een leuke foto's kiki! Vind het wel een leuke combinatie, weer eens wat anders :D

Vind het wel een fijn beeld dat hij zakt met zijn hoofd en ontspant, alleen houd hem dan wel actief :)

Met je houding.. Ik vind het wel mee vallen maar wat echt goed werkt is een zitles. Gewoon aan de longeerlijn leren zitten.. Je voelt je even heel dom, dat had ik tenminste, maar je leert er ontzettend veel van!

RunnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:47

leuk paard
rood staat leuk op je paard

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:47

Kiki wat leuk om jou op een fries te zien. Knap dier hoor! Lijkt het nou zo of zakt het zadel wat naar achteren tijdens het rijden? Dat een fries anders zit als een KWPN-er, daar ben ik inmiddels ook achter gekomen, maar he alles went. Je ziet hem van spanning naar ontspanning gaan en dat is toch al heel positief. Al zou ik persoonlijk wel proberen om genoeg verbinding van voren te houden en hem niet alleen te laten rekken, hij mag best bij elkaar blijven lopen.

Wat betreft je houding, probeer jezelf lang te maken, hakken uitdrukken en iets rechter op gaan zitten. Bewustwording is altijd stap 1, je zou 1 punt in de bak kunnen nemen waar je steeds je houding weer opnieuw corrigeert, op een gegeven moment blijf je dan ook wel goed zitten. Zonger beugels rijden wil ook nog wel helpen, maar dat lijkt me nu nog geen goed idee als het vertrouwen er nog niet helemaal is en er nog wat spanning op kan spelen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:11

Hey Kiki! Vind het er leuk uitzien. De punten geef je zelf al aan. Verder is het een leuk paard om te zien!!

quiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:49

Ziet er leuk uit hoor! Enig aandachtspuntje die ik je mee wil geven is om niet voorin de beweging te gaan zitten.
Probeer ook een knikje in je ellebogen te houden.
Leuk paard! Heb je ook les?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 11:40

@Steph; we proberen hem juist echt daar 'los' te laten, zodat hij meer op eigen benen gaat lopen. Hij wil graag dat je voor vastpakt. Dat punt in de bak is wel een goed idee.
@quiet; dat staat al aangegeven in mijn beginpost.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:11

Goed dat je werkt aan de ontspanning, maar dat doet ti nog niet echt. Hij strekt teveel zn kaak en rug waardoor meer blokkeerd dan loslaat. Probeer hem eens een stukje door te buigen wanneer die laag is ingestelt, dus een stapje contrastelling, extra stelling naar binnen of iets ronder in de lengte.. Je zal merken dat ti dan er geijk uit komt!!! als die dat doet: isdie niet nagevelijk.. Kan je hem lekker doorbuigen kan je hem verder oprekken en het achterbeen wat meer erbij pakken waardoor die meer gaat dragen..

Verder idd mooie platen!! Straalt rust en harmonie uit dus complimenten! :D