Ik zit met een probleempje.
Ik rijd een paard het is een kwpn-er ong. 1,70 hoog en zou M niveau moeten kunnen.
Nou dat M niveau zit ver verstopt maar nu heb ik nog een ander probleem.
Het paard is nu 7 jaar en heeft al rugklachten, dat hebben we behandelt door middel van een fysio, masseren en een nieuw zadel aangeschaft dus dat zou opgelost moeten zijn.
Nu blijkt dus dat het paard gigantisch scheef is. Zijn schouders staan scheef van bovenaf gezien staat de rechter wat verder naar voren daar zit ongeveer 4 cm verschil in. En het linker achterbeen staat volledig buiten de massa of eigenlijk buiten het paard.
Dat linker achterbeen staat met alles buiten de massa, als hij op stal staat als je aan de hand wandelt als je longeert en ook als je rijdt. Nu ben ik al ongeveer een maand bezig dit paard recht te rijden ik heb elke week privé les en verder rijdt ik hem zelf met de tips van mijn instructrice.
Ik probeer hem recht te rijden door middel van het linker acherbeen eronder te drukken met mijn linker been en zijn schouders voor de achterhand te zetten, op voltes laat ik zijn kont uitzwaaien en ik wijk veel en rijd veel schouderbinnenwaarts zodat hij achter echt moet scharen en het been eronder moet zetten. Maar nu blijkt dus als hij dat beentje er echt bij moet zetten hij verschrikkelijk gaat bokken en protesteren hij gaat trekken aan de voorkant hij trekt me gewoon uit het zadel.
Ik vroeg me af of er iemand is met een soort gelijke situatie of ervaring heeft met zo'n situatie en of iemand misschien tips heeft wat ik nog meer zou kunnen doen
en of er misschien medisch iets zou kunnen zijn?
Dus brand los!
Groetjes Nikita