Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
indriss schreef:Nou of je moet longeren,moet je natuurlijk per paard bekijken.
Misschien kan je na het longeren wel makkelijker opstappen???
Probeer ook met opstappen zo snel mogelijk erop te komen,hoe langer het duurt,hoe vervelender paarden worden.Maar toch is dit gewoon een vorm van klieren.Maar ben je niet snel en handig met opstappen kan dit helemaal uit de hand lopen.
Wat kan helpen is haar met de neus in de hoek te zetten.En als ze wilt lopen op haar tegen de muur sturen.
Dat werkt prima bij mijn jonge paarden die opstappen spannend vinden
Jeanine84 schreef:Laat eerst je instructrice rijden en ga er dan na haar op! Kijk naar wat zij doet en vraag haar ook wat zij doet, jouw angst voelt je paard (ik weet er alles van)
RaichuHollow schreef:Je moet van te voren beslissen, ga je erop, dan moet je doorzetten ook! Als ze dan gaat klieren, doorzetten! Want als je er dan af stapt dan heeft ze je te pakken!
Durf je het niet aan, vraag je instructrice haar nog een paar keer te rijden en aan te pakken als het nodig is.
Heb je je vertrouwen bij elkaar geschraapt, ga er dan voor!
Succes
BeautyEmily schreef:ElsB schreef:Een jong paard slaan is niet de manier om 'm iets te leren. Paarden snappen niets van straf, zo blijkt elke keer weer uit wetenschappelijk ondezoek.
Maar hoe moet ik dan aan haar laten merken dat het niet mag? Als jonge paarden niks snappen van straf zal ze dat toch moeten leren?
Pumbaa12 schreef:Als het dus niet mag dit is mijn manier van het doen. Je stem speelt ook een hele grote rol vaak dus dan schreeuw je uitkwaadheid bevoorbeeld, en anders als het paard bokt kan je ook bijv de oorzaak daar achter zoeken, maar je kunt het ook negeren dan gaat het paard wel het meer doen maar als het goed is moet hij stoppen, je kan ook zo iets doen van wat korter je teugels bijv doen(niet trekken natuurlijk) en als het weer goed gaat wat meer teugel geven.