Dit is mijn eerste HAW topic. Zelf heb ik een oude merrie waar ik niet serieus mee rijd. Dit was voor mij dan ook weer de eerste keer in 2 jaar dat ik dresuurmatig in de bak reed op een paard dat het kan/leuk vind.
Ik rijd deze merrie maar voor een weekje. Dit was de 3e keer(zonder bodywarmer) en de 4e keer (met bodywarmer) dat ik op O'hara heb gereden. O'hara gaat op wedstrijd op B-niveau.
Zelf heb ik ook B-niveau als je dat al zo mag noemen.
Ik ga nu voortaan een andere ruin 1x in de week rijden, daarom zou ik vooral graag tips willen over mijn houding, want die is echt dramatisch. Algemene tips zijn ook van harte welkom. Opmerkingen wat betreft over deze merrie dat kan wel, maar daar heb ik niet meer zoveel aan, omdat ik niet meer op haar zal rijden. Als de tips mee kan nemen naar elk ander paard dan is dat wel mooi meegenomen natuurlijk.
Ik ben altijd van de pony's geweest. Nog steeds eigenlijk. Ik vind de overstap best lastig. Hoe meer ik op paarden rijd hoe beter het wel gaat, maar ik ben vaak mijn houding helemaal kwijt. Mijn benen lijden een eigen leven, terwijl ik dat bij de pony's niet heb.
Ik zal als ik wat vaker op de ruin heb gereden ook foto's plaatsen, want dan kunnen jullie meer gerichter tips geven. Nu is hier ook genoeg over te zeggen denk ik zo.
Bedankt en houdt het netjes aub
Foto's van dag 4.
1. Losstappen.

2. Oppakken

3. Wakker koppie

4. Weer wat beter opletten.

5. aandraven. Ze wordt altijd boos bij het aandraven (is ook wel een beetje te zien) Als ze eenmaal draaft is er niks aan de hand. Merrie denk ik

6. Hier vind ik ze wel lekker lopen. Ookal is ze niet nageeflijk, haar achterbenen doen lekker mee.

7.

8. Aan galoperen. Hier had ze net een bok gegeven.

9. Galop. Ze valt heel snel uit de galop en maakt zicht ontzettend lang. Dit vind ik zelf ook erg lastig.

10.

Foto's van dag 3.
11. Hier heb ik ze al wel iets meer bij elkaar

12. met dit plaatje ben ik wel tevreden. (mijn eigen houding is niet goed, maar dat is het op het moment nog nergens. )

13. Mijn houding is om te janken

14. Deze vond ik dan wel weer beter

15. En hier was ik ze weer kwijt.

Ik hoop dat de foto's een beetje een duidelijk beeld geven.
Kom maar op met de opbouwende tips! Ik wil het graag verbeteren.
En ik heb er ook zin in om ermee aan de slag te gaan.