Vandaag was Elianna (Elianna_) met mij mee naar Lady om weer eens wat foto's te maken.
Hier wat informatie over Lady
Draver X Arabier
1.50m
12 Jaartjes jong
Toen ik Lady begon met rijden (4jaar geleden) Toen kon ze stappen, draven met gallopsprongen er tussen door, en galloperen kon eigenlijk niet echt fantsoenlijk.
Nu komen deze problemen gelukkig niet meer voor. En zijn we in die 4 jaar heel wat voor uit gegaan vind ik zelf.
We rijden samen geen wedstrijden, en oefenen momenteel op B/L1 niveau.
Na het weer van de afgelopen tijd hebben we in 3/4 maanden 2 keer kunnen rijden.
Had afgelopen Zaterdag weer kunnen rijden, en gister weer 1e les gehad.
En nu wou ik vandaag even foto's maken, maar we hebben gewoon rustig aan gedaan, om conditie weer op te bouwen.
Het gene waar wij momenteel mee bezig zijn is het weer oppakken van de oefeningen waar we waren gebleven.
Sinds een paar keer rijd ik nu met een nieuw bit (lepel bit) dit omdat ze daarvoor altijd haar tong over het bit heen deed, en ik dus een paard in me handen had en niet een stel lichte teugels.
Nu vind ze het nog erg moeilijk om te begrijpen dat als ze omhoog komt dat de druk er dan opkomt. (voorheen voelde ze de druk altijd, omdat ze nooit los liet) Nu begint ze wel al wat te snappen dat als ze loslaat ze ook ontspanning er voor terug krijgt.
Ik zelf schrok wel wat van de foto's. Had niet verwacht dat ik mijn been altijd zo ver naar achteren leg, en zal de volgende keer mijn beugels gaatje langer doen om dit te voorkomen.
Ook zit ik erg naar voren.
Dit komt omdat als Lady ontspannen is, ze dit ook erg laat merken (briezen, briezen, briezen, heel veel briezen)
Doordat ze dat doet slingert ze mij vaak uit het zadel (dit voornamelijk in de eerste paar meter in de Gallop)
Denk dat daar verder niks aan te doen is? Behalve proberen wat mee te geven en als nog recht op te blijven zitten.
Graag alleen reageren als je het verhaal hier boven hebt gelezen.
Instappen/uitstappen hebben we natuurlijk wel gedaan, maar staan niet op foto.
(foto's staan door elkaar)

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. En sta open voor opbouwend commentaar.

Probeer wat meer op je kont te zitten (schouders naar achteren) en inderdaad je been lang te houden.
) En nog geld gevonden?
.