Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
), en zorg dat je een gelijke verdeling over de twee botten voelt! Zo zullen je benen ook wat minder naar voren liggen, heb ik het idee. Mijn benen gaan in ieder geval makkelijker naar achteren, wanneer ik op m'n kont ga zitten.
Janine1990 schreef:Je hebt ook een ietwat holle rug, zorg dat je goed op je botjes in je kont gaat zitten (sorry, ik weet de naam niet meer), en zorg dat je een gelijke verdeling over de twee botten voelt! Zo zullen je benen ook wat minder naar voren liggen, heb ik het idee. Mijn benen gaan in ieder geval makkelijker naar achteren, wanneer ik op m'n kont ga zitten.
). beantsje schreef:Wat heerlijk zeg, eindelijk een ruiter die niet zo idioot een paard in de krul trekt! Ik vind het een prettig beeld. Je ziet bij het uitstappen dat hij heerlijk halsstrekt; dat geeft ook aan dat je lekker aan ontspanning hebt gewerkt.
Ik ben het trouwens niet met Kelly_J eens; ik zie een paard dat lekker actief de achterhand gebruikt.
Complimenten!
Klein puntje; vooral op die foto met die lange hals, zie je dat het zadel te ver naar voren ligt. Ik denk dat je gemakkelijker ontspanning bereikt als je het verder naar achteren legt. Dan ligt hij beter en de schouder is vrij.
Ruiter lift lekker mee, niks mis mee maar echt werken doet het paard niet. Loopt erg op de voorhand en uit elkaar.
Vooral op foto 9 is het heel goed te zien.
Afentoe mag de achterhand wel iets actiever. Succes! Janine1990 schreef:beantsje schreef:Wat heerlijk zeg, eindelijk een ruiter die niet zo idioot een paard in de krul trekt! Ik vind het een prettig beeld. Je ziet bij het uitstappen dat hij heerlijk halsstrekt; dat geeft ook aan dat je lekker aan ontspanning hebt gewerkt.
Ik ben het trouwens niet met Kelly_J eens; ik zie een paard dat lekker actief de achterhand gebruikt.
Complimenten!
Klein puntje; vooral op die foto met die lange hals, zie je dat het zadel te ver naar voren ligt. Ik denk dat je gemakkelijker ontspanning bereikt als je het verder naar achteren legt. Dan ligt hij beter en de schouder is vrij.
Sorry, ik lees nergens dat Kelly dat zegt hoor![]()
Zadel ligt ook niet ver naar voren, dat vertekend door het shabrak.... Ik zie een schouder die volledig vrij is...![]()
En het halsstrekken heeft niets te maken met wat jij beoogd, maar met het accepteren van de hand, en het volgen van de hand. Dit paard is erg gesteld op contact, wat je ook ziet wanneer TS het paard meer opzoekt. Het paard wil dus graag de hand volgen, en dat uit zich wanneer je de hals laat strekken.

Bizzybijtje schreef:Dat is niet het enige waar je op moet letten
Je ziet dat het zadel voorover 'valt'. Dit kan dus komen doordat het zadel gewoon nét iets te ver naar voren ligt (dan ligt het dus nog wel achter de schouders, maar kunnen de kussens niet goed aansluiten op de rug) óf het zadel ligt gewoon niet goed.
Zoals vermeld in mijn vorige post
Het is het paard van haar tante en daar heeft zij geen enkele verantwoordelijkheid over. Lijkt me ook geheel ongepast commentaar.
.
Het is een kwestie van je schouders af laten hangen... Shinedown schreef:En dan nog wat meer mensen zeiden : Hoe ontspan ik mijn rug en schouders? Deze houd ik volgens mij idd soms nogal gespannen aan.
Ik heb wel eens een oefening gehad waarbij ik eerst spieren moest aanspannen en daarna ontspannen, dan leer je goed het verschil op te merken en oefen je dus ook de ontspanning zeg maar. Dus als je merkt dat je schouders gespannen zijn, proberen los te laten en ze te laten hangen zeg maar. Misschien dat het helpt als je een paar keer even langzaam en diep in- en uitademt zodat je hele lichaam wat meer ontspant? Judith94 schreef:Kan het kloppen dat ik je foto's niet kan zien?