Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Neluhs schreef:Er is niks te bekennen in zijn hele lijf volgens de dierenarts. Op stal is het echt een schatje, met zadelen en aansingelen ook!
Hij is nu 12 jaar.
Met longeren doet ook alles braaf trouwens, reageert prima op de hulpen van me stem, alleen onder het zadel niet.
Ik zou denken dat hij echt wat in zn rug had, maar DA zegt dat daar écht niets te bekennen is.
Het idee van Rijerijerije is wel een goed idee misschien, ga er over nadenken!
midgie schreef:Uit eindelijk gaan ze ook als een zonnetje lopen, maar dat vergt echt geduld en heel veel diep in ademen, sucses

femmefatale1 schreef:Heb je er al eens een masseur bij gehad?
Een DA en osteo doet nl helemaal niks met spieren, wellicht heeft hij ergens te hoge spierspanning waardoor bewegen pijnlijk is.
Spieren zorgen er immers voor dat een paard beweegd, dus waarom niet dat na laten kijken??
Een masseur maakt niet alleen los, maar kan je ook vertellen waar het probleem zit, simpelweg door de spanning van de spieren te voelen.
bulck schreef:femmefatale1 schreef:Heb je er al eens een masseur bij gehad?
Een DA en osteo doet nl helemaal niks met spieren, wellicht heeft hij ergens te hoge spierspanning waardoor bewegen pijnlijk is.
Spieren zorgen er immers voor dat een paard beweegd, dus waarom niet dat na laten kijken??
Een masseur maakt niet alleen los, maar kan je ook vertellen waar het probleem zit, simpelweg door de spanning van de spieren te voelen.
Tja maar daarvoor zou ik toch eerst echt willen weten wat de medische oorzaak eventueel is. Want een osteo, fysio of sportmasseur kunnen prima ondersteunend werken, maar structureel kunnen ze weinig oplossen als er iets anders speelt.
Paard is 12 jaar dus kunnen er bvb zaken opduiken als bvb hko, spat, artrose, slijtage, etc.
bulck schreef:femmefatale1 schreef:Heb je er al eens een masseur bij gehad?
Tja maar daarvoor zou ik toch eerst echt willen weten wat de medische oorzaak eventueel is. Want een osteo, fysio of sportmasseur kunnen prima ondersteunend werken, maar structureel kunnen ze weinig oplossen als er iets anders speelt.
Paard is 12 jaar dus kunnen er bvb zaken opduiken als bvb hko, spat, artrose, slijtage, etc.
midgie schreef:Idd controleer je eigen rij techniek ook even als alles medisch ok is.
Probeer het ook niet op te lossen met een tik met de zweep , maar ga jezelf ontwikkelen en bedenk dat het paard een eigen tempo heeft ga daar eens mee spelen, hij gaat voor te veel staken , dat heeft een rede, jij doet te veel, word waarschijnlijk ongeduldig en het paard valt helemaal stil, ga eens met zijn tempo mee en probeer daar in te schakelen en wees met het minimalen tevreden, word nooit ongeduldig zeker bij dit soort paarden heeft dat geen zin, als je dat niet op kan brengen met rijden ga dan de komende tijd eens aan de gang met grondwerk, neem eens les hierin , er zijn tegenwoordig zat mensen die daar les in geven,
Geloof me ik spreek uit ervaring, ik heb er 2 staan die bij de minste te grote hulp volgens hun stil vallen , maar geduld is een schone zaak, blijf plezier in je hobby houden ook al staat je paard 5 min stil , maar probeer hem zonder ongeduld of geweld te over tuigen dat toch echt vooruit moet en uiteindelijk komt het helemaal goed, maar trek er eens een paar mnd voor uit.
Breng hem uit balans als hij helemaal stil valt en bij elke stap beloon je hem de hemel in.
Uit eindelijk gaan ze ook als een zonnetje lopen, maar dat vergt echt geduld en heel veel diep in ademen, sucses
Citaat:Er is al naar zn rug laten kijken, elke arts is hem ondertussen een bezoek komen brengen...
aerdenhout1 schreef:Neluhs schreef:Er is niks te bekennen in zijn hele lijf volgens de dierenarts. Op stal is het echt een schatje, met zadelen en aansingelen ook!
Hij is nu 12 jaar.
Met longeren doet ook alles braaf trouwens, reageert prima op de hulpen van me stem, alleen onder het zadel niet.
Ik zou denken dat hij echt wat in zn rug had, maar DA zegt dat daar écht niets te bekennen is.
Het idee van Rijerijerije is wel een goed idee misschien, ga er over nadenken!
Daar geef je zelf denk ik het probleem toch al aan. Met longeren doet hij alles braaf, maar als hij iemand op zijn rug krijgt gaat hij in verzet.
Paard zal dus toch ergens een pijntje voelen als hij word belast.
En...klinkt een beetje banketstaaf...maar rijd jou dierenarts paard en heeft hij jou zien rijden???