Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ilse86 schreef:ik zou even de zoekfunctie gebruiken. hier staan al zoveel topics over het gebruik van sporen...
en stel je instructrice eerst even de vraag waarom ze wil dat je met sporen rijdt... sporen zijn doorgaans niet voor het voorwaartse... meer voor de verfijning van de hulp.

xTweetyx schreef:je rijd op een manege.
die pony's zijn allemaal zo voor geprogrameerd, gebruik anders een flink de zweep.
. Niet alle manegepony's zijn voorgeprogammeerd, en haal jij met een zweep flink over je paard? Nee? Waarom zou je dat met een manegepony dan wél doen? Ik kan hier zo pissig om worden
.

Het is een manegepaard dus je moet er maar even "flink" met de zweep overheen? Vind je opmerking nogal kinderachtig zeg. 
xTweetyx schreef:nouw ik heb bij heel wat manege's gekeken hoe ze daar reden.
en niemand reed met sporen die pony's liepen allemaal achter elkaar, omdat ze dat gewend zijn,
en als ze niet luisterde moest je gwn die zweep gebruiken.
manege's zijn eenmaal zo hoor.
. Overmatig '' gwn '' de zweep gebruiken gaat ze van bokken, spoortjes vliegt ze van door de bak en toch staat ze op een manege, heeft ze 3 jaar in notabene gehandicaptenlessen gereden en nu rijd ik dr, het is een super paard, en totaal geen manegegebreken! xTweetyx schreef:nouw ik heb bij heel wat manege's gekeken hoe ze daar reden.
en niemand reed met sporen die pony's liepen allemaal achter elkaar, omdat ze dat gewend zijn,
en als ze niet luisterde moest je gwn die zweep gebruiken.
manege's zijn eenmaal zo hoor.
Hier spreekt een ervaringsdeskundige

daarbij heb ik een goede stille been ligging en kan er netjes mee om gaan. maar zolang dit niet het geval is, niet aan beginnen. intral schreef:xTweetyx schreef:je rijd op een manege.
die pony's zijn allemaal zo voor geprogrameerd, gebruik anders een flink de zweep.
wat een k u t opmerking, hier heeft ze vast wat aan, denk je ook niet ?. Niet alle manegepony's zijn voorgeprogammeerd, en haal jij met een zweep flink over je paard? Nee? Waarom zou je dat met een manegepony dan wél doen? Ik kan hier zo pissig om worden
.