Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xLaus_ schreef:Als het echt vervelend is een ei kapot slaan tussen dr oren als ze omhoog komt of gewoon een keer een tik met de zweep tussen dr oren als zo omhoog komt. Het klinkt heel zielig, maar ik weet uit ervaring dat het echt werkt
liesje1986 schreef:Hier zijn al heel veel topics over geweest met goede tips. Je moet het zien te voorkomen en niet oplossen met op het hoofd slaan o.i.d. Als je het niet op kan lossen, moet je er hulp bij halen of wachten met rijden tot je weer goed les krijgt. Elke keer dat ze omhoog kan komen zal het probleem verergeren.
Ik kan je wel vertellen wat ik doe om het steigeren te voorkomen, maar dat is toch heel moeilijk uit te voeren als je daar geen begeleiding bij krijgt. Je moet in elk geval ten alle tijde zorgen dat je paard naar voren gaat en blijft gaan. Dus NIET het halthouden gaan oefenen! Desnoods ga je een paar weken alleen maar flink galopperen. Als het gas maar beter bevestigd wordt. Als je voelt dat je paard omhoog wil komen, moet je nooit je teugels los gooien, maar altijd contact houden. Je trekt dan met 1 teugel het hoofd van het paard zo'n beetje naar je knie. De andere hand ontspant wat. Dan schop je hem met 1 been naar voren op een kleine volte. Probeer beweging te houden, maar hou dat hoofd ingebogen. Ze kunnen op deze manier praktisch niet omhoog komen. Je moet het paard natuurlijk niet omtrekken als hij al steigert, maar je moet hem echt voor zijn.
Succes, het is een vervelend probleem.
xLaus_ schreef:Als het echt vervelend is een ei kapot slaan tussen dr oren als ze omhoog komt of gewoon een keer een tik met de zweep tussen dr oren als zo omhoog komt. Het klinkt heel zielig, maar ik weet uit ervaring dat het echt werkt
dit is geen mopper maar op elkaar topic dus ga dat maar ergens anders doen!
Jahnita schreef:Ik ben trouwens ook ongeveer aan maand geleden van Bit gewisseld, kan dat er ook mee te maken hebben dat ze daardoor in protest ga ? ik ga me nu steeds meer dingen inbeelden..
ik zou iig ook haar gebit door de tandarts na laten kijken. Steigergedrag kan ook oa. komen door problemen in het gebit. Veel succes!