Maret eindelijk weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Maret eindelijk weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 12:50

Eidelijk weer een topic van mij en Maret
na vorig jaar afgesloten te hebben met veel ellende (lees: koliekoperatie met maar 30% slagingskans)
kijk voor heel het verhaal hier : [VVDD] Mijn meisje met spoed naar de kliniek in Moerbeke
We zijn nu inmiddels weer 4x gestart in het M1 en zijn nu M1+2

Maret is een 8jarige haflingermerrie van maestro van de bosrand
ze is 1.44 hoog

onze aandachtspuntjes

* meer sprong in de galop
* SB linksom trekt op niks
* ik moet mijn handen wat meer dragen en mijn tenen naar binnnen :+

Wees een beetje lief voor ons want we zijn weer hard terug aan het trainen na alle ellende
uiteraard hebben we ook losgereden

Afbeelding

ze was moe na het rijden ja :(:)
ze moet nog wat aankomen daar ben ik me van bewust
ohja die grijze vlek op haar kont dat hoort :+

Anoniem

Re: Maret eindelijk weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:40

Ze is idd nog wat iel. Ik zou het tempo in stap iets lager willen zien, ook in draf ligt het tempo misschien te hoog. Als je het tempo iets terug neemt zal ze wellicht ook wat nagevelijker worden.

Succes :)

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:41

ziet er toch zo mooi uit he die maret :+

Probeer alleen soms voor je uit te kijken , ik weet maret is zo mooi hihi !

suc6 nog lieverd!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 14:24

Joolien. ik krijg juist heel vaak het commentaar dat ze juist meer tempo moet hebben ;) 2 heel verschillende meningen dus

Jess: ja ik weet het thuis kijk ik altijd naar beneden en op wedstrijd voor me uit stom is dat hett maar ze is ook zooo knap :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:26

Joolien schreef:
Ze is idd nog wat iel. Ik zou het tempo in stap iets lager willen zien, ook in draf ligt het tempo misschien te hoog. Als je het tempo iets terug neemt zal ze wellicht ook wat nagevelijker worden.

Inderdaad, het is nu zo'n gedribbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:28

Sabinee__ schreef:
Joolien schreef:

Inderdaad, het is nu zo'n gedribbel

Het gaat me nog niet eens om het gedribbel, dat is gewoon de gang an sich. Maar het lijkt in draf alsof de pony door het hoge tempo er niet doorheen komt. In stap vind ik het er zowieso te gehaast uit zien.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 14:29

Sabinee_ ook voor jou. het is gewoon heel moeilijk nu. Achterhand is nog enorm zwak waardoor ze gaat krabbelen en kort gaat lopen. we rijden veel (schijn)overgangen. meer kan ik op dit moment niet doen. net wat ik zeg ik krijg 9van de 10 keer te horen dat mijn tempo juist veel hoger moet. binnekort gaan we weer aan het lessen kijken want mijn instructrice dan zegt!

memmie1960

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:59

ze is inderdaad wat schraal
tempo iets verlagen dan word het gedribbel ook wat minder
maar ga zo door

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:43

ziet er al veel beter uit dan al die aparatuur in de stal
probeer wel wat mee voor je te kijken
groetjes Bieke X.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:10

Probeer je tempo op te vangen en daarvoor activiteit in de plek te krijgen. Heb zelf een Haflinger naar het Z kunnen rijden, is niet het gemakkelijkste ras. Maar wanneer je dat 'gedribbel' om kunt zetten naar activiteit, kun je er heel veel uithalen. Hou je handen netjes naast elkaar en constante aanleuning. Dat voorkomt ook een gehaast beeld. Succes!!!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 20:37

dankjewel!

Ranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:36

Om meer sprong in je galop te krijgen kun je in het begin goed voorwaats rijden in de galop en daarna terug nemen op de achterhand waardoor de galop sprongen groter worden.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:43

ik denk dat je inderdaad de actieviteit moet vergroten en de snelheid verminderen.
de pas word nu niet mooi afgemaakt.
ik zie bijvoorbeeld wel dat je het paard vooruit rijd , maar terugrijden niet. hoe pakt ze dat aan? ik zou het arbeids tempo iets omlaag schroeven en proberen er meer acticiteit uit te halen zoals boven beschreven.
in de galop zal je dit ook moeten doen om meer sprong te kunnen maken.
zoals je al zei is ze wat zwakker op de achterhand en zijn jullie aan het oefenen en dat kan het gedribbel ook verklaren het is langzamer en activer best moeilijk voor een paard.
heel veel succes!

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:49

Leuke haf! Ik zou alleen wat rustiger proberen te draven, ze loopt onder je vandaan. SB rechtsom ziet er veel beter uit. SB linksom lijkt er ook niet echt op, maar dat heb je zelf al aangegeven :)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:58

Rachel_ schreef:
Leuke haf! Ik zou alleen wat rustiger proberen te draven, ze loopt onder je vandaan. SB rechtsom ziet er veel beter uit. SB linksom lijkt er ook niet echt op, maar dat heb je zelf al aangegeven :)

Nou, ik vind SB rechts om veelste veel. Paard hoort op 3sporen te lopen, dit lijken er wel 5

Maar wel heel fijn dat je weer lekker aan de gang kunt met je knappe haf!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 07:13

dankjewel. ik rijd ze zowel naar voren als terug maar niet alles staat op film ik rijd heel veel overgangen. terugrijden naar voren terugrijden tot bijna stap en weer weg enz. SB loopt ze nog iets uit elkaar maar teveel is het zeker niet normaal gezien doe ik het minder maar dan krijg ik als commentaar. te weinig. bedankt voor de reacties!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:24

Princesspres schreef:
ik denk dat je inderdaad de actieviteit moet vergroten en de snelheid verminderen.
de pas word nu niet mooi afgemaakt.
ik zie bijvoorbeeld wel dat je het paard vooruit rijd , maar terugrijden niet. hoe pakt ze dat aan? ik zou het arbeids tempo iets omlaag schroeven en proberen er meer acticiteit uit te halen zoals boven beschreven.
in de galop zal je dit ook moeten doen om meer sprong te kunnen maken.
zoals je al zei is ze wat zwakker op de achterhand en zijn jullie aan het oefenen en dat kan het gedribbel ook verklaren het is langzamer en activer best moeilijk voor een paard.
heel veel succes!

Ik ben het met Princesspres eens. :) Heel veel ruiters denken dat t tempo hoger moet, maar de activiteit moet omhoog, het tempo moet omlaag.

Verder een mooie haf, veel succes met haar.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:40

sashafierce schreef:
Rachel_ schreef:

Nou, ik vind SB rechts om veelste veel. Paard hoort op 3sporen te lopen, dit lijken er wel 5

Maar wel heel fijn dat je weer lekker aan de gang kunt met je knappe haf!

Ik heb niet gezegt dat de SB rechtsom heel goed is. Ik zeg dat het er beter uitziet en daar bedoel ik mee het ziet er beter uit dan linksom ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:03

Wat een pittig ding zeg! :)
En die manen, PRACHTIG!
Een vriendin van mij heeft er ook eentje van maestro van de bosrand maar deze is totaal anders.

Ik zou hem graag wat minder snel willen zien lopen, het ziet er allemaal wat te gehaast uit. Ik zie verder geen minpunten. Wens je heel veel succes met deze knapperd! :D
Ik vind je houding ook erg mooi, je houdt je benen mooi stil :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:18

Dankjewel ja die manen ben ik enorm trots op. heb nog een volle zus van haar staan maar die is ook heel anders totaal geen haflinger :) heel veel mensen vind dat ik nu echt veelste groot word voor haar? ik vind zelf van niet wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:48

Leuke haf hoor! :)

In middendraf zou ik eigenlijk liever meer verruiming zien dan versnelling. Ze blijft namelijk gewoon even ruim lopen, maar ze gaat gewoon een stuk harder :) . De SB rechtsom vind ik iets te scherp ingezet, maar linksom valt ze juist over haar schouder weg. Kan helpen trouwens om dan júist wat scherper in te zetten. Verder mag er wel iets meer activiteit in.

Vind trouwens dat je niet te groot bent hoor! Ze kunnen echt wel wat hebben! :j

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 19:34

dankjewel! ja klopt ze heeft heel snel de neiging om gaan te versnellen ipv verruimen zijn we hard mee bezig maar ook dat moet weer vanuit die achterhand komen. SB zijn we ook hard aan bezig. bedankt voor je leuke reactie!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:46

Ik vind je niet te groot hoor.
Maar heb sowieso het idee dat de nakomelingen van Maestro nooit groot zijn, die van die vrienidn van mij is ook niet groot en zij twijfelden ook of zij er niet te groot voor werd.

(x_staceyy, is die vriendin van mij. Kun je kijken als je het leuk vind :) )

chelletju schreef:
Dankjewel ja die manen ben ik enorm trots op. heb nog een volle zus van haar staan maar die is ook heel anders totaal geen haflinger :) heel veel mensen vind dat ik nu echt veelste groot word voor haar? ik vind zelf van niet wat vinden jullie?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:56

de volle zus van maret (mabel ook in profiel)
is dik 1.52 als ze niet groter is hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:03

chelletju schreef:
dankjewel! ja klopt ze heeft heel snel de neiging om gaan te versnellen ipv verruimen zijn we hard mee bezig maar ook dat moet weer vanuit die achterhand komen. SB zijn we ook hard aan bezig. bedankt voor je leuke reactie!

Mag ik trouwens een tip geven om dat te verbeteren :) ?
Bij schouderbinnenwaarts van tempowisselen of zelfs van gang.
Dus bijv. in stap beginnen, aandraven. Of gewoon in draf wat ruimer en dan weer wat kleiner. Dan moeten ze écht hun achterbenen onder de massa zetten en dat is dus heel goed om de achterhand sterker onder te laten treden.