Norman @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seasons

Norman @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 19:58

Foto's zijn van vanmiddag. Voor mij gevoel liep hij best lekker. Alleen mijn houding was niet zo op en top zoals normaal.
Ik had ook niet zo'n zin om moeilijke oefeningen te proberen vandaag. Alles maar 1x geprobeerd en daarna gewoon iets anders gaan doen.
Ik heb vooral aan zijn gangen gewerkt, wat veel belovend was! Tips om zijn gangenwerk te verbeteren hoor ik graag!

Naam: Norman
Ras: Fjord
Leeftijd: 17
Hoogte: 1.47 M (Hij oogt veel groter, maar dat komt omdat ik ienieminie ben)
Afstamming: Arin x Zidar
Niveau: M2+1

Natuurlijk eerst gestapt en gedraaft met losse teugels, geen foto's ervan.
Wel eentje van galop..
Afbeelding

Toen aan de slag gegaan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Norman heeft ook zijn momentjes..
Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik zo'n heerlijk beeld geven! Kijk die beenwerk eens!
Afbeelding

Mooi beeld, alleen geen idee waar mijn binnenbeen heen gaat.
Afbeelding

Travers, ging niet zo goed vandaag. Heb het maar 1x geprobeerd en daarna opgegeven. Ga niet iets oefenen waar ik geen zin in heb en Norman niet.
Hij moet meer stelling en buiging in zijn hals en ietsjes meer op 4 sporen.
Afbeelding

Schouderbinnenwaards..
Afbeelding

Stukje wijken, niet zo'n duidelijke foto.
Zoals ik zei, mijn houding is niet op en top en ik zit scheef. :+
Afbeelding

Wat een beenwerk! :9
Afbeelding

Origineel

Re: Norman @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:00

Mooi paard en mooie foto's!
Commentaar is houding een handen een beetje. :) Ziet er netjes uit!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:04

ik vind het er netjes uitzien, ik zou inderdaad zoals je zelf al aangaf, op je houding (benen) letten. Voor de rest ziet het er goed uit.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:08

Leuke foto's. En inderdaad zijn er wel verbter puntjes maar daar werkte je al aan zoals ik zie :)! Wat me wel opvalt is dat het bit soms te ver uit z'n mond komt? misschien zijn dat momentjes dat ie sterk in de hand wordt. Geen idee maar dat viel me op.

Leuke combinatie vind ik jullie wel!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:18

Hej,

Wat ee leuke fjord, ook een blonde zeker?
Ik heb der ook 1, die helemaal blond is, staat wel in profiel!

loopt netjes, [robeer op sommige foto's/momenten, netjes rechtop te blijven zitten, en been lang houden!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:21

Wat zijn jullie en leuke combi :j Leuk om te zien.

Er zijn een paar dingetjes die mij opvallen ;) Het kan natuurlijk zijn, dat het door de foto's komt, maar het lijkt dat je zadel iets verder naar achteren mag liggen. Hij lijkt nu soms wat op de schouders te liggen.

Nu zijn foto's natuurlijk altijd maar moment opnames, maar ik vind dat hij vrij kort in zijn hals is. Het is natuurlijk een fjord en daardoor ook zijn bouw, maar als je meer teugel geeft, zakt hij dan wel vanuit zijn schoft naar beneden en krijgt hij dan ook beter lengte in zijn hals??
Verder zou ik goed gaan werken aan de lengte buiging en dan niet alleen in zijn hals, maar in zijn hele lichaam.

Sja, tips om aan de gangen te werken? Denk heel basis: Veel (schijn-)overgangen rijden. En zorgen dat je heel snel kunt schakelen.

Veel succes met hem! Hij oogt overigens geen 17 jaar!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:38

Leuke combi! Rijden ziet er netjes uit!
Je hebt een nette houding, mooie nette rug. Let er idd op dat je benen niet te ver naar achteren gaan.
Enne, ik zie soms pianohandjes :D

memmie1960

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:13

leuke fjord
mooie combi
alleen let op je handen
en probeer door te gaan als je iets begint ook al is het moeilijk voor jou of je paard
ze leren gauw aan als ik aangeef dat ik niet wil stopt ze wel
hahahah ze zijn slim hoor
en de aanhouder wint

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:47

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:58

Voor M niveau mis ik nog wat souplesse, lengtebuiging en draagkracht. En dat is juist het belangrijkste bij de zijgangen en dat zal ook wel de reden zijn waarom die oefeingen niet gingen.
Ik denk dat het verstandig is om terug te gaan naar de oefeningen die goed zijn om draagkracht te ontwikkelen. Veel (schijn)overgangen en de oefeningen erin brengen in stap zodat je paard weet wat de bedoeling is. In draf en galop doen de oefeningen iets maar zonder dat je paard weet wat de bedoeling is kun je ze nooit in andere gangen uitvoeren. In iedergeval niet correct. De lengte in zijn gehele lichaam mis ik ook, door ruimte in het lichaam te geven heeft hij veel meer de kans zijn rug te gebruiken en zo wordt hij soepeler in zijn gangen en oefeningen.
Het kan zijn dat het aan de foto's ligt maar je wil commentaar op deze foto's (anders zet je ze denk ik niet neer) dus mijn reactie is daar ook op gebaseerd.

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:26

Mooie fjord
alleen hangt je binnenbeen soms op een rare plek maar dat heb je zelf al gezegt
nog veel succes met je fjordje he

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:58

xmarliez schreef:
Voor M niveau mis ik nog wat souplesse, lengtebuiging en draagkracht. En dat is juist het belangrijkste bij de zijgangen en dat zal ook wel de reden zijn waarom die oefeingen niet gingen.
Ik denk dat het verstandig is om terug te gaan naar de oefeningen die goed zijn om draagkracht te ontwikkelen. Veel (schijn)overgangen en de oefeningen erin brengen in stap zodat je paard weet wat de bedoeling is. In draf en galop doen de oefeningen iets maar zonder dat je paard weet wat de bedoeling is kun je ze nooit in andere gangen uitvoeren. In iedergeval niet correct. De lengte in zijn gehele lichaam mis ik ook, door ruimte in het lichaam te geven heeft hij veel meer de kans zijn rug te gebruiken en zo wordt hij soepeler in zijn gangen en oefeningen.
Het kan zijn dat het aan de foto's ligt maar je wil commentaar op deze foto's (anders zet je ze denk ik niet neer) dus mijn reactie is daar ook op gebaseerd.

Dankje! Hier kan ik wat mee! Ik ga ermee aan de slag morgen, kijken wat het resultaat is.
Als iemand nog meer tips heeft hoor ik ze graag, ik wil graag verbeteren, van kritiek leer ik!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:24

Hele coole fjord en je rijdt hem netjes.
Enkel letten op je handen, soms wat piano-achtige en soms iets te streng met je binnenhand.

Liie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:21

ziet er leuk uit.
alleen let nog wat extra op je handen en je binnenbeen

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:12

Zoals je hier boven al te horen krijgt, let op ja handen enzo.
Ik wil wel even zeggen dat ik hem/haar echt super mooi vind lopen. Jullie zijn een leuk stel samen.
En let op sommige momenten ook een beetje op je houding...

Suc6 veder...!!!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:20

ik vind hem zo leuk :D
Ziet er netjes uit, volgens mij is hij niet al te makkelijk :P
Ik zou alsnog proberen om hem meer op de achterhand te zetten, door veel te schakelen, bij voorbeeld middendraf en al voor x weer terug te verzamelen en daar weer middendraf. Hij heeft best een lange rug (net zoals Banshee) dus dat blijft moelijk.
Vind wel dat hij een super achterbeen heeft en lekkere beenwerk, hij mag alleen wat meer oprichten en bergop gaan lopen :) succes met je mooie fjord!!

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 21:06

GinnyBanshee schreef:
ik vind hem zo leuk :D
Ziet er netjes uit, volgens mij is hij niet al te makkelijk :P
Ik zou alsnog proberen om hem meer op de achterhand te zetten, door veel te schakelen, bij voorbeeld middendraf en al voor x weer terug te verzamelen en daar weer middendraf. Hij heeft best een lange rug (net zoals Banshee) dus dat blijft moelijk.
Vind wel dat hij een super achterbeen heeft en lekkere beenwerk, hij mag alleen wat meer oprichten en bergop gaan lopen :) succes met je mooie fjord!!

Dankje! Hij heeft een beetje moeite met schakelen, wegrijden is geen probleem, maar terugkomen?!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:28

Ik ga mee met wat er over de souplesse werd gezegd eerder.
Vind het er verder niet verkeerd uitzien, meeste puntjes geef je zelf ook al aan :)

Mijn tip (heb namelijk niet echt kritiek) is om bij het losrijden iets meer te gaan doen. Ik zie natuurlijk maar 1 foto (dus mocht je dat al doen, dan heb ik niks gezegd).
Ik zou echt meer lang en laag gaan rijden ipv de teugels losgooien (kan wel 1 rondje) en wat gaan draven en rustig galloperen. Laag, lekker soepel en dan in galop wat voltes rustig rijden. Af en toe wat schakelen, maar vooral rustig. Heeft bij mij heel veel souplesse gegeven doordat alles lekker los werd, gingen de dingen als achterhand en lengtebuiging een stuk mee vooruit :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:23

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:20

ziet er wel netjes uit hoor! denk er alleen aan dat je niet naar beneden kijkt ;)

AnneMarieJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:34

leuk paard :)

commentaar: is wat hier boven al word gezegt let op je houding. en er ligt geen geld op de grond ;)

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:26

probeer er voor te zorgen dat je paard soepeler wordt in zijn hals ik heb nl het idee dat hij heel zwaar op de hand is dat is lastig met een fjord dat weet ik maar probeer dmv van veel te schakelen diep en rond rijden en veel buigen in dat lage je paard losser te krijgen voor nog meer plezier in het rijden voor de rest, jullie zijn een prachtige combi oh en eeh een nieuwe zweep is ook geen overbodige luxe :P :D

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:34

Vind jullie erg leuke combi! Ziet er erg vriendelijk uit. :)

Probeer je handen wat rechter op te houden en iets meer knik in je ellebogen.
Verder vind ik je houding en beenligging erg netjes. :D

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:51

Allereerst, leuke fjord! Alleen het valt me op dat op veel foto's het bit ver in de mond ligt. Dat kan zijn dan hij wat gaat hangen, zorg dat dat je hem actief genoeg naar voren rijdt. Het is een algemeen beeld en dat stoort me eigenlijk wel wat, het lijkt net alsof hij heel erg hangt, of jij heel erg trekt. Wat soms ook heel erg kan helpen bij hangen, is dat je ineens de teugels loslaat. Gewoon heel simpel snel je handen naar voren doen, een paard mag nooit leunen op jou handen. Sommige paarden struikelen haast over hun eigen neus als je de handen ineens naar voren doet. En dat is natuurlijk niet de bedoeling, zoals ik al zei lekker actief naar voren blijven rijden. Succes! ;)

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:10

Wat een gave combinatie zeg! :D
Meeste commentaar is hiervoor al gezegd. Maar let er wel op dat je niet te scheef gaat zitten, je valt soms helemaal naar 1 kant. Doe je wel af en toe oefeningen waardoor je pony recht wordt? Want op een scheef paard kan je ook niet recht zitten..