Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Langzamer! Als je 'Let op! Drrrrrrraf!' zegt, zal hij dus ook geneigd zijn om te gaan draven.
)

shan schreef:Waarom wil je je paard op je stem laten remmen?
Eigenlijk is daar maar 1 goede reden voor, als het nog een jong groen paard is.
Je kunt ook remmen op je zit.
Ik maak me niet zwaar maar juist licht.![]()
Ik span de spieren van de binnenkant van mijn bovenbenen iets aan en maak mijn bovenlichaam langer. (niet achterover, maar echt langer)
Hierdoor beweeg je als het ware niet meer mee met je paard, hij zal vanzelf in een langzamere gang overgaan, dus gaan stappen.
)
Ayasha schreef:In theorie mag het inderdaad niet op dressuur maar ben er tot nog toe nog nooit voor uitgesloten/heb er nog geen opmerking op gekregen....
, anders valt het op
Ik mompel gewoon wat tegen haar, of ik nu duidelijk spreek of onduidelijk, peerd luistert toch enkel naar mijn stem
Niet zozeer naar welk verhaal ik vertel
Sjolvir schreef:Ayasha schreef:In theorie mag het inderdaad niet op dressuur maar ben er tot nog toe nog nooit voor uitgesloten/heb er nog geen opmerking op gekregen....
Je moet het ook niet te hard roepen.![]()
En als je onderweg met je paard kletst, buikspreken, anders valt het op
![]()
(ben het buikspreken helaas niet machtig)
MarcelDufour schreef:Sjolvir schreef:
Je moet het ook niet te hard roepen.![]()
En als je onderweg met je paard kletst, buikspreken, anders valt het op
![]()
(ben het buikspreken helaas niet machtig)
Paardenfluisteraar: He, psssssst.
..
)
Sjolvir schreef:Geloof me, mijn pony heeft ook hele verhalen gehoord..
En vanmiddag kwam iemand de bak in, omdat die hoorde dat ik aan het rijden was..
Ze hoorde steeds Brrrrraaaafffffff (nieuw paard he.. krijg je dat..)
Ben overigens met dressuur proef nog nooit gepakt op kletsen tegen mijn paard..
En geloof me, die heeft wat aan moeten horen...
(zeg voor de uitgestrekte draf altijd LET OP! niet dat het helpt.. we kunnen hem echt niet, maar ach voor het idee)
Mijn excuus is dat mijn fjord ook gement wordt.. En mijn Knabstruppertje dat ooit ook moet gaan doen
Mijn lesgeefster wordt altijd errug enthousiast en dan gaat dat zo van: "Eennnnn HUP, HUP, Hup!!!"
Peerd gaat al strekken alsdie de "Ennnnn" hoort, hoef niet eens meer been te geven