Sherry (nieuw @ bokt) eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chrlooott

Sherry (nieuw @ bokt) eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 20:25

Hallo iedereen :D
ik heb sinds 21/02/2009 mijn eerste eigen paardje gekregen.
Haar naam is Sherry en ze is een draver.
Ik kende haar van een vriendin die vroeger ook met Sherry op de manege gestaan heeft.
Sherry is 9 jaar.
Van haar verdere verleden weet ik niet veel,
Ik heb 7 februari mijn eerste wedstrijdje gehad op de manege.
Het ging wel goed voor haar.
Zij heeft het probleem wat dat ze niet kan stilstaan, en als ze stilstaat heeft ze een tikje om haar hoofd helemaal naar voor te trekken.
Ook in galop heeft ze nog een probleempje (niet alleen in galop) ze valt heeel hard op de voorhand. Dit komt door dat ze een tijd lang elke nacht in haar stal heeft zitten bokken, Ik had dit pas ondekt toen ze mank stond, heb toen 7 weken ongeveer met haar moeten stappen.
Mijn probleempjes:
- te ver naar achter leunen met doorzitten
- kapstokvoeten
- pianohandjes
- geld zoeken op de grond ;)

Hier heb je een filmpje van de wedstrijd
http://www.youtube.com/watch?v=0TQ0Vla8SIQ

EmmaGonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:30

Leuke combi!

En verder de tips zoals je zelf al aangaf, en helaas vallen meer dravers op de voorhand tijdens het galloperen. Een kwestie van training en nog eens training, dan gaat ze wel meer haar achterhand er onder zetten.

Veel plezier en succes in de toekomst ;)

0kki

Re: Sherry (nieuw @ bokt) eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:35

probeer je handen te dragen en naast elkaar te houden. ik vind het er netjes uitzien voorderest. beugels misschien 1 gaatje langer. Dat ze haar neus zo naar voren steekt vind ik niet storen, maar als je wil dat ze nagefelijk blijft moet je het denk ik gewoon veel oefenen. In de galop mag ze wat meer sprong, beetje actiever dus.
Succes!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 20:40

0kki schreef:
probeer je handen te dragen en naast elkaar te houden. ik vind het er netjes uitzien voorderest. beugels misschien 1 gaatje langer. Dat ze haar neus zo naar voren steekt vind ik niet storen, maar als je wil dat ze nagefelijk blijft moet je het denk ik gewoon veel oefenen. In de galop mag ze wat meer sprong, beetje actiever dus.
Succes!

Bij de commentaar van de jury zeiden ze dat ze te actief was :p
en ik blijf oefenen, :) heb er nu 3 maanden ongeveer voor gedaan om ze 5 seconden te kunnen stil laten staan ;)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:54

Ik vind het er super netjes uit zien! Echt heel goed gedaan!
je hebt haar ook erg fijn aan het lopen. Had ik niet verwacht!
Je hebt ook een erg nette houding!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:01

hoihoi

leuke combi

Ik vindt haar erg slecht op je been, je zit in het filmpje best wel te schoppen/overdreven te drijven.

Verder heel veel succes

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:32

Wat een leuke combi, ik zie een echte klik.
Je hebt zelf al een aantal punten aangegeven , en daar kan ik het zeker mee eens zijn.,
Wat betreft het nageeflijk worden/rijden, blijf veel oefenen, vooral overgangen dan komt dat ook helemaal goed/.
Ga zo door

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:52

Door jou verhaaltje had ik niet zulke goede verwachtingen van je filmpje maar dat viel me alles mee!
t ziet er erg relaxed uit. ze gallopeerd vrij rustig voor een draver vind ik, alle dravers vinden de galop lastig dus gaan ze vaak hard.
Probeer je teugels iets verder van je vandaan vast te pakken en je handen te dragen, doordat je ze nu wat lang hebt zit het er beetje krampachtig uit.
succes!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 11:41

dankje voor de tips al.
ik zie dat ik nog een paar puntjes heb om aan te werken. deze ben ik er vergeten bij te zetten :
- benen niet optrekken
- benen niet naar voor steken

mijn voeten trokken echt op niets :p maar dit is al veel gebeterd vind ik. (buiten mijn rechtse voet door een operatie)

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:51

commetaar geef je zelf al.
hij loopt netjes voor een draver.
ik zou je beugels ook wat langer doen en idd zoals hierboven al gezegd word de teugels wat korter en meer voor je houden dan ga je ook wat rechteropzitten.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:58

het meeste commentaar geef je zelf al ;) ik vind dat het geheel wel een beetje meer voorwaarts en actiever kan. en ook al valt ie op de voorhand, ik vind dat ie op zich netjes galoppeert, als ik het vergelijk met een draver die ik ken ;)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:00

ik heb zelf ook een draver gereden, maar die kon echt niet zo netjes lopen hoor! en ze heeft voor een draver best een goede galop.. dat vallen op de voorhand heeft dat paardje wat gereden heb (soms nog rij maar alleen nog buiten ze is al 25) ook. Toen ik haar in de bak meer deed rijden werd dat ook minder dus idd oefening baart kunst ;) maar het ziet er echt netjes uit hoor!!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 17:04

Dankje, misschien lijkt het idd dat ze slecht op mijn been reageerde maar ik had haar heeel lang ingereden omdat ze altijd zo hevig staat :)
normaal moet ik niet zo aandrijven en loopt ze vanzelf vooruit hoor :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:15

marise83 schreef:
ik heb zelf ook een draver gereden, maar die kon echt niet zo netjes lopen hoor! en ze heeft voor een draver best een goede galop.. dat vallen op de voorhand heeft dat paardje wat gereden heb (soms nog rij maar alleen nog buiten ze is al 25) ook. Toen ik haar in de bak meer deed rijden werd dat ook minder dus idd oefening baart kunst ;) maar het ziet er echt netjes uit hoor!!

zo lekkere zinsbouw heb ik ervan gemaakt.. sorry ;)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 17:24

marise83 schreef:
marise83 schreef:

zo lekkere zinsbouw heb ik ervan gemaakt.. sorry ;)

Ik kon er aan uit ;)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:40

Ik zou hem in draf nog wel iets voorwaardser willen zodat ie zen achterhand er beter ondergooit. en probeer hem met halthouden ook naar beneden te houden!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:06

Miszkellyy schreef:
Ik zou hem in draf nog wel iets voorwaardser willen zodat ie zen achterhand er beter ondergooit. en probeer hem met halthouden ook naar beneden te houden!

met dat laatste heb ik echt een probleem
heb er nu 3 maanden over gedaan om ze al stil te krijgen, & als ze dan stilstaan en ik probeer ze naar beneden te werken dan begint ze terug te stappen, als ik ze dan terug wil stil zetten, dan neemt ze haar bit vast en krijg ik ze echt niet stil :p
iemand een tip hoe dit toch lukt? elke dag oefen ik er zeker 10 minuten op, maar langer ook niet want ze wordt er erg heet van.

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:14

Heel leuk om te zien hoe het in Belgie gaat.
Grappig dat jullie juist alles moeten doorzitten.

Netjes gereden!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:32

Hollsteiner schreef:
Heel leuk om te zien hoe het in Belgie gaat.
Grappig dat jullie juist alles moeten doorzitten.

Netjes gereden!

Haha, :p in nederland niet?
enkel de diagonaal niet :)

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:46

Bij ons zit er in de eerste paar "niveau's" nauwelijks doorzitten. Mag je gewoon lichtrijden. Hoe hoger je komt, hoe langer je doorzit.
Ben blij dat het bij ons niet meteen zo is.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 19:35

Hollsteiner schreef:
Bij ons zit er in de eerste paar "niveau's" nauwelijks doorzitten. Mag je gewoon lichtrijden. Hoe hoger je komt, hoe langer je doorzit.
Ben blij dat het bij ons niet meteen zo is.

Haha, raar :p
al een geluk heb ik een zeteltje :+

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:45

Ik vind het er echt heel netjes uitzien. Vooral de aanleuning vind ik voor een draver erg goed. Galopje netjes alles netjes!
Je houding qua handen en benen kan iets netter maar ik denk dat je erg tevrede mag zijn. Dravers zijn nu eenmaal niet de makkelijkste paarden om een dressuurproefje mee te rijden!
Ik denk ook dat het bontje iets te groot is..

Verder alles is een kwestie van trainen. Je hebt nu een hele mooie vaste basis om vanuit mee aan de slag te gaan!
Heel veel succes!

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 20:34

Axel_Valerie schreef:
Ik vind het er echt heel netjes uitzien. Vooral de aanleuning vind ik voor een draver erg goed. Galopje netjes alles netjes!
Je houding qua handen en benen kan iets netter maar ik denk dat je erg tevrede mag zijn. Dravers zijn nu eenmaal niet de makkelijkste paarden om een dressuurproefje mee te rijden!
Ik denk ook dat het bontje iets te groot is..

Verder alles is een kwestie van trainen. Je hebt nu een hele mooie vaste basis om vanuit mee aan de slag te gaan!
Heel veel succes!

Ben blij met je reactie :) heb altijd commentaar gekregen dat ik nooit iets zou kunnen doen men mn draver. Erg jammer van haar achterhand, (ze kan deze niet meer goed gebruiken nadat ze ze kapot gebokt had tegen de muur van de stal). Hierdoor kan ze moeilijk zijgangen enzo doen (wijken,...) daarvoor kon ik netjes wijken, nu ong 5 maanden later kan ik ze een beetje laten wijken maar jammer genoeg blijft haar achterhand altijd achter. Ben wel blij dat ik toch een nette proef heb kunnen laten zien aan de mensen die er nooit geloofd in hebben :)

Mijn bontje is inderdaad iets te groot
x

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:36

Netjes hoor :D
Sorry, ik moest wel lachen eerlijk gezegd om het accent + 'cirkel'
(wij noemen het een volte)

vivrelavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:48

Leuk paardje, ziet er indd netjes uit zo!