Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Margje schreef:Verstandig, je moet niks overhaasten, maar net als proudJustify zegt hoeft bokken bij het longeren niets te zeggen over het rijden hoor.. Mijn pony bokte met zadelmak maken als een gek aan de longe, en nu vaak nog steeds, maar met rijden doet ze dat eigenlijk nooit. Maar de 2e dag al les, op vreemd terrein bovendien, lijkt me een beetje veel van het goede, al is het alleen maar omdat haar conditie misschien ook wat minder is!
Jooke schreef:Margje schreef:Verstandig, je moet niks overhaasten, maar net als proudJustify zegt hoeft bokken bij het longeren niets te zeggen over het rijden hoor.. Mijn pony bokte met zadelmak maken als een gek aan de longe, en nu vaak nog steeds, maar met rijden doet ze dat eigenlijk nooit. Maar de 2e dag al les, op vreemd terrein bovendien, lijkt me een beetje veel van het goede, al is het alleen maar omdat haar conditie misschien ook wat minder is!
Niet echt op vreemd terrein hoor, op de manege, ben er vandaag ook geweest en ze heeft hier vaker meegereden in de les(maar wel met een andere ruiter)
Op het moment kunnen we namelijk niet echt veel thuis doen, aangezien de buitenbak bevroren en besneeuwd is en we hebben geen binnenbak.
). Maar op den duur kwam het vertrouwen en ging ik erop zonder eerste te longeren.