Beauty nu 9 maand bij mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Beauty nu 9 maand bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:21

Beauty is nu 9 maand bij mij en ongeveer 8 a 7 maand onder het zadel..:D
nu 4 jaar.
we hebben al meerdere toppic's gehad. maar hoop dat er nu echt verbetering is..
[EJL-ITP] Beauty bijna een jaar bij mij.

dit is ons 6e onderlinge wedstrijdje...
ze liep lekker en was erg tevreden had 192 punten. in de proef ben ik er ook nog afgevallen.
ze maakte een jolig bokje met het aanspringen en toen verloor ik me evenwicht en begon ze egt flink te bokken
maar ben meteen weer opgestapt en opnieuw aangesprongen en zo me volte afgemaakt in galop.
desondanks ben ik super tevreden

aandachtspuntjes
*niet me binnenhand van de hals doen
*hakken meer uitdrukken
*iets rechterop zitten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
erg blij met dit beeldje

Afbeelding
mooi plaatje van paard ook

nou ik hoor graag jullie reacties tips en of verbeterpunten...

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:43

Wat eenleuk paardje en wat zijn jullie een leuke combi.
op 2 foto's zie ik dat je je hakken erg optrekt, denk eraan ze goed uit te drukken, en de hand verander foto lijkt mij een beetje gespannen, maar het kan de je misschien wou verruimen oid, dat kan ik uit de foto niet opmaken.
verder kan ik alleen maar zeggen ga lekker door zo. Succes

Bon_charmeur

Re: Beauty nu 9 maand bij mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:48

nee haha klopt was met van hand veranderen... richting de spanning hoek. das een rot hoek. met een doorzichtige deur waar af ent oe mensen langs liepen dus inderdaad spanning

ikke_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:49

mooi dier!
ziet er goed uit jullie 2!
pas alleen wel op dat je niet een valse knikin de nek gaat krijgen. (2de plaatje)

maar ik denk dat dat wel goed komt! zeker aangezien ze nog zo jong is. succes verder :)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:53

ikke_Rianne schreef:
mooi dier!
ziet er goed uit jullie 2!
pas alleen wel op dat je niet een valse knikin de nek gaat krijgen. (2de plaatje)

maar ik denk dat dat wel goed komt! zeker aangezien ze nog zo jong is. succes verder :)

thnx!!..
jah ik was op dat moment erg streng met beide handen want ze werd erg heet. en toen hield ik er te veel terug zoals je dus terug ziet op de foto. en indd dan krijg je die knik

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:46

probeer je handen meer te dragen en op de eerste foto is duidelijk te zien dat je geen contact met je paard hebt.

Maar verder zijn jullie een erg leuk stel.
Veel plezier verder

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 14:52

foreveryou schreef:
probeer je handen meer te dragen en op de eerste foto is duidelijk te zien dat je geen contact met je paard hebt.

Maar verder zijn jullie een erg leuk stel.
Veel plezier verder

bedankt voor de tip!

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:10

Leuk paardje en loopt netjes. Het lijkt alsof je beugels wel een gaatje langer kunnen maar misschien dat dit niet zo fijn is omdat je paard nog jong is. Bij langere beugels kan je jezelf ook iets beter lang maken.
En af en toe een pasje wijken meepakken kan ook helpen met de spanning snel op te lossen. Dan hoef je namelijk nauwelijks meer je hand naar binnen te plaatsen.

succes ermee!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 18:16

haasje20 schreef:
Leuk paardje en loopt netjes. Het lijkt alsof je beugels wel een gaatje langer kunnen maar misschien dat dit niet zo fijn is omdat je paard nog jong is. Bij langere beugels kan je jezelf ook iets beter lang maken.
En af en toe een pasje wijken meepakken kan ook helpen met de spanning snel op te lossen. Dan hoef je namelijk nauwelijks meer je hand naar binnen te plaatsen.

succes ermee!

dank je!!!:P voor de tip. ik wou nog niet te veel zijwaarts gaan omdat ze misschien ander te veel uitzwaait:P

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:33

Probeer je handen iets meer te dragen/bij elkaar te houden en een knik in je armen te houden. En van mij mogen je beugels wel een gaatje of 2 langer, nu vind ik de korte beugels het beeld wat verstoren. Verder vind ik het een heel aansprekend paard!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:07

Leuk paard! En nette punten!

Ik snap wel waarom je je handen laag en breed houd. Zeker als je zoals je zelf zegt richting die spanningshoek rijd. Probeer eraan te werken dat je ook met wat spanning je handen netjes kunt dragen. Maar dat kost tijd en oefening.

Ik zou tussendoor proberen je paard je hand te laten volgen en hem wat lager instellen, wel rond. Om zo verkomen dat hij alleen bovenin blijft lopen en niet echt nageeft.

Verder vind ik het er netjes uitzien voor een paard wat pas kort onder het zadel is! Gaat vast helemaal goedkomen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 11:06

mijn beugels klopt inderdaad maar heb ze sinds kort weer wat korter aaangezien ik veel op tempo heb gereden om har meer voorwaarts te krijgen en omdat ze zo hoog op gooit is het dan erg moeilijk uit te zitten want vaak schiet ik dan zelf na achteren.
* laag en rond hebben we een hele tijd gereden.. en vaak met het inrijden pak ik het ook nog even mee. maar omdat ze nu bijna 4 is wil ik haar toch verder doorpakken nu, want ik vind dat ze daar wel klaar voor is nu.. ze is goed ontwikkeld en begin al lekker spieren op te bouwen.. dus ons streven is in mei /juni beginne met officieel..

en wat betreft me handen heb je helemaal gelijk!!;)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:00

leuk paard! Ziet er ook leuk uit

Zoals meerder bokkers al hebben gezegd, je handen wel dragen & Dichterbij elkaar houden! :P Je paard draagt jou en jij je handen haha.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 00:42

roodje schreef:
leuk paard! Ziet er ook leuk uit

Zoals meerder bokkers al hebben gezegd, je handen wel dragen & Dichterbij elkaar houden! :P Je paard draagt jou en jij je handen haha.

haha dat is een goeie.. ik zal ff o pnieuw foto's gaan maken .. de 27e opnieuw een wedstrijd.. zald enken aan me handen(A) kijken of het ook daadwerkelijk lukt:P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:26

Ik zou je hand juist wél opzij willen zien: als je je hand opzij beweegt i.p.v. naar achteren en naar je dijbeen (zoals je op foto 1 goed kan zien) buigt ze in haar hele hals en niet alleen in haar kaakgewricht. Als je je hand opzij doet, zeker met zo'n jong dier, krijg je je gehele lengtebuiging ook beter voor elkaar, anders buigt je paard dus alleen in haar kaak en zal ze haar hoofd gaan kantelen om te compenseren. Als je je hand naar achteren beweegt zal ze ook sneller over de buitenschouder wegvallen. Dus goed begrenzen met de buitenteugel, binnenteugel van de hals af (mag in de training zelfs wel overdreven) en goed binnenbeen erbij in voltes etc.

Idd zou je evt een klein pasje opzij kunnen gaan oefenen i.c.m. een duidelijke gewichtshulp, dan heb je je binnenteugel straks minder nodig. Wél goed begrenzen hierin, zowel met teugel als been!

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:43

Zelf zeg je al enkele dingen, wat ik nog toevoeg is dat je je armen misschien iets meer moet dragen.
Verder vind ik dat je netjes recht op zit, en dat je paard voor zo'n korte tijd al heel erg netjes loopt! ;)

Edit; Ik lees nu net het andere commentaar! :+ Dat bijna hetzelfde is!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 15:12

haha jah met training doe ik me hand vaak wel van de hals.. en ze volgt mijn hand goed.. mijn binnenteugel heb ik vrij weinig nog nodig.. nu ben ik juist aan het oefenen met mijn handen gesloten te houden.. en alleen met mijn benen te rijden..
ben deze week begonne met paar pasjes wijken.. maar dat is een eitje voor haar.. ze wijkt zo voor mijn been weg zonder dat ik aan me teugels kom.. zal snel nieuwe foto's maken aankomende week thnx voor de tips :P kan nog wel wat tips gebruiken...

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 15:14

oja en beugels... klopt maar om haar gangen uit te zitten heb ik ze wat korter omdat ik nu veel echt tempo rijd om haar achtiever te krijgen... en ze heeft zulke lange grote gangen.. die moet je kunnen uitzitten.. ook wil ze af en toe wel wat bokken dus zo heb ik wat meer grip...

oja en iemand nog een tip voor het doorzitten???
dit kan ik echt niet op haar... allleen in een heel langzaam drafje...

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:58

Gewoon het lichtrijden steeds minder groot maken, net zo lang tot je eigenlijk niet meer uit het zadel komt.

Van het ene op het andere moment doorzitten is veel lastiger, vind ik zelf.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 16:16

hmmm zal is proberen....
op mijn andere paard totaal geen problemen mee...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:48

Allereerst wil ik even melden dat ik omhoog schoppen van een topic zeer irritant vind.

Ik zal niet alle punten nemen maar er 1 uitpakken, het doorzitten.
Je ziet dat je best wel boven je paard zit in een stoelziet, misschien kun je je jezelf wat meer verzamelen dus voeten meer eronder vanuit je heup, meer in/om je paard zitten, de beweging opvangen in je bekken en zo gaan leren meebewegen dat je de bewegingen van het paard er ook mee kan beïnvloeden. In stoelzit zit je eigenlijk wat lui en bent dan vaak te laat met zit hulp waardoor been en zit ook niet meer correct overeen stemmen, daarbij als je te veel achter in je zadel zit, zit je minder stevig.
Je ziet aan de foto's ook dat je zelf daardoor vasthoudt in je bekken, als dit wat losser wordt en met de bewegingen mee kan bewegen (onderrug recht-bol-recht-bol) zal het blijven zitten ook makkelijker zijn.
succes.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:19

Probeer je handen dichter bij elkaar te houden. Ik vind dat je éém van de weinigen bent die een mooie beenligging hebt qua tenen! Denk wel om de bekende stoel zit. Beugels een gaatje langer helpt daar al tegen en waarschijnlijk kun je dan ook beter doorzitten. Je moet dan je been meer laten hangen en druk je jezelf niet steeds omhoog met doorzitten. Paard mag niet iets meer er in zakken. Verhoud de nek/hals nu nog wat.

Succes, ziet er heel mooi uit al, ga zo door!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:10

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW verwijderd.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 22:36

stoel zit klopt inderdaad.. maar zoals ik al zei had ik mijn beugels ook erg kort.. omdat mijn topper nog wel eens uit vreegde wil bokken.. wat ook op deze wedstrijd is gebeurt... en ben er toen ook echt afgevalle.. hehe.. en nogmaals omdat ik in hoog tempo reed en dus moeilijk haar grote draf uit kon zitten...
de tip van doorzitten zal ik mee nemen

en omhoog helpen van dit toppic?? sorry kan het nergens terug vinden waar ik dat aan zie??

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:43

rocksyboy schreef:
Probeer je handen dichter bij elkaar te houden. Ik vind dat je éém van de weinigen bent die een mooie beenligging hebt qua tenen! Denk wel om de bekende stoel zit. Beugels een gaatje langer helpt daar al tegen en waarschijnlijk kun je dan ook beter doorzitten. Je moet dan je been meer laten hangen en druk je jezelf niet steeds omhoog met doorzitten. Paard mag niet iets meer er in zakken. Verhoud de nek/hals nu nog wat.

Succes, ziet er heel mooi uit al, ga zo door!

Ik bedoel natuurlijk, mag er WEL meer in zakken.. Er staat niet :+ ...