Hoi!Vandaag heb ik weer eens een poging tot dressuur gedaan met mijn hypere pony Lotus. Normaal is ze druk, maar vandaag was het helemaal erg en er zat alleen maar vol gas op...
Ik heb Lotus morgen precies vijf maanden en we rijden meer buiten dan ik de bak. We proberen één keer per week te lessen, maar dit is niet altijd haalbaar.
Lotus is niet de makkelijkste pony, ze is ontzettend druk en ontzettend voorwaarts, waardoor het tempo vaak te hoog ligt. Daarbij kán ze ontzettend gemene bokken geven, die nauwelijks tot niet uit te zitten zijn. Gelukkig doet ze dit niet vaak, maar ze wil het wel eens proberen.
Zowel Lotus als ik vinden het allemaal best lastig, dus verwacht geen perfecte foto's. Lotus vindt het lastig om op haar eigen benen te lopen en op een rustig tempo te draven/galloperen. Ik vind het moeilijk om haar goed recht te houden, het tempo onder controle te houden en zelf ook nog eens netjes te blijven zitten..

Dus hierbij de foto's, commentaar en tips graag maar houd het ajb vriendelijk.. We doen ons best..

Mijn eigen commentaar:
- Rug recht!! Niet zo hol maken.. (iemand tips hiervoor, heb het zelf namelijk niet zo door tijdens het rijden..)
- Handen netjes boven de schoft houden, ik wil ze nog wel eens wat te breed zetten
- Lotus mag af en toe wat lager in de hals...
Miranda, bedankt voor het maken van de foto's!

[1] Meet mij en mijn hypere pony Lotus!

[2] Instappen..

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

[8]

[9]

[10] Oefenen met doorzitten, hier ben ik absoluut geen ster in..
Helemaal niet als ze zo hard wil/gaat
[11] Galop; Lotus dacht YIHAAAA en ik dacht MOOOINIET

[12] Mijn houding..

[13] Zoef zoef

[14] Bijna klaar..

[15] Poseren..

Jullie zijn mooi stel samen!