Roan @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

priamos

Roan @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 23:18

[i]Haay Allemaal

Ik heb lang zitten twijfelen om deze foto's hier neer te zetten. Aangezien ik weet dat het niet mijn sterkste foto's zijn. Wil ik ze toch met jullie delen om goeie tips te krijgen om het rijden te verbeteren.

Even wat informatie over Roan.
Roan is een 12 jarige ruin van 1.62, Zijn afstammeling is onbekend.
Ik heb hem nu al 4 jaar in mijn bezit. En hij staat momenteel met een peesblessure.

Mijn verbeterpunten zijn:

* Rechtop zitten.
* Benen niet afsteken
* Mijn binnenhand ontspannen.
* Naar voren kijken.
* Handen rechtop houden.

Roan loopt op de foto's constant te diep veroorzaakt mede door mijn strenge binnenhand.

Afbeelding
Hier dus die knik in mijn polsen.

Afbeelding
ik kantel voorover.

Afbeelding

Afbeelding
Mijn grootste schaamte, Handen vastgezet/ veels te streng en afstekende benen/voeten

Afbeelding
Te diep

Afbeelding
Weer te diep

Afbeelding

Afbeelding
Ook hier weer veels te diep.

Het zou heel fijn zijn als jullie mij tips kunnen geven die ik straks in mijn training mee kan pakken.
Als zijn peesblessure is genezen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:22

poeh wat jammer dat je hem zo diep (trekt)
hij loopt compleet op de voorhand te duikelen,
ik zou eens wat gaan schakelen,
je hebt je handen veels te breed staan,
je hebt wel een bijzonder mooi paard.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:23

Wat leuk, ik herkende direct de binnenbak, mijn paard staat daar nu ook tijdelijk :)

Verder een leuk paard, maar let op je houding. Je bent erg streng met je handen, je paard loopt continu te diep en het lijkt wel alsof je hem nóg dieper wilt krijgen. Handen mooi voor je dragen, hij loopt zo mooi, trots gaan zitten en gewoon lekker rijden. Naar voren kijken, hij loopt echt wel door hoor ;)

Erg mooi dier!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:23

probeer hem wat minder op je hand te rijden,maar meer op houdig en zit,je paard en jij vallen allebei voorover,je handen horen mooi recht op,je hebt nu ook een knik in je pols,je ellebogen mooi langs je lichaam houden en meer achterover zitten,dan steek je je benen ook niet meer zo af.
denk dat je beugels wel een gaatje korter kunnen.
verder heb je een heel leuk paardje jammer dat hij nu met een vervelende blesure staat

xManOnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:25

Ik vraag me af hoe jij losrijdt? Rijd je hem dan ook gelijk nageeflijk? Ik heb het afgeleerd om hard in mijn handen te zijn, door met wat lossere teugels los te rijden en dan steeds een beetje oppakken..

Als jij namelijk te hard trekt, gaat je paard zich verzetten.. Hoe harder hij verzet, hoe harder jij weer trekt.. Zo kom je in een neerwaartse spiraal.. Luister naar je paard en durf hem ruimte te geven.. Tempowisselingen en veel oefeningen om hem bezig te houden wil hierbij ook veel helpen..

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 23:27

Ik weet dat ik streng ben, als ik les heb krijg ik ook altijd redelijk zeg maar rustig flink op m'n donder omdat ik zo streng ben en hem te diep rij.

In de les gaat het dan goed maar als ik voor mijzelf rij gaat het weer mis. Daarom vraag ik er tips voor.

@xManOnn ik rij hem los aan een lange teugel met heel licht contact, zodra ik hem oppak gaat het mis bij mij! niet bij Roan. Het ligt totaal aan mij.

edit: zin veranderd

xManOnn

Re: Roan @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:32

Nou dan ben je in ieder geval al een heel eind op weg door toe te geven dat het probleem bij jezelf ligt ;)

Heb je een idee waarom je dit doet? Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je je misschien te veel concentreert op het nageeflijk rijden en daardoor de rest eigenlijk vergeet..

Misschien kun je een stapje terug nemen, gewoon lekker relaxed rijden zonder al te veel van je paard te vragen.. Lekker voorwaarts en figuren rijden, dan komt die nageeflijkheid vanzelf wel.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:35

heb je spiegels?
het hoogste punt moet net achter de oren zijn,
ik keek altijd veel na spiegels toen ging het stukken beter,
maar zodra ik geen heb gaat het bij mij ook wel eens mis,
maar ik begin het nu te voelen.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 09:47

@xManOnn: Dat zou best mijn probleem wel is kunnen zijn dat ik mijzelf teveel concentreer op het nageeflijk rijden. Aangezien ik in de les het in het begin ook doe en derna weg is als ik eenmaal op mijn kop heb gehad.

@sammy: Ja spiegels zijn er in de bak.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:51

Ik zeg eerst:

1 haren in een staart. Tis geen mode show
2 Cap op. Reacties kun je verwachten

Je trekt m naar beneden. Handen te breed. Benen wapperen en sluiten dus niet aan aan het paardenlichaam.

Leuk dier. Kan meer. Mits goede begeleiding!

Nikita66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:41

Wat een leuk paard, maar jammer dat het zo'n gespannen beeld geeft. Probeer met een wat losser teugeltje te rijden, geef hem zelf de ruimte te zoeken hoe ver te gaan.
Verder zou ik het niet onverstandig vinden je houding als een groot aandachtspunt te beschouwen. Goede houdeing, betekend ontspannen paard.

Neem goede begeleiding dan kunnen jullie een leuke combi worden

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:59

wat loopt die lekker :D

Maar wat ik aan jou zie is dat je `m naar beneden probeerd te krijgen en daarom ga je heel erg ver naar voren hangen,
Probeer gewoon rechtop te blijven zitten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:08

Ik vind het heel dapper van je dat je de foto`s op bokt zet terwijl je heel goed weet wat je fout is en daar ook eerlijk in bent!
Wat bij ons op de club werd gezegd was het volgende: "Probeer je voor te stellen dat je 2 rouwe eieren in je handen hebt die niet mogen knappen als je op je paard zit. Door trots op je paard te gaan zitten verbeterd je houden ook direct. Je hoofd in de wolken en je voeten aan de grond. Je handen ontspannen boven de schoft en klaar is het plaatje!" Ik weet dat het "makkelijk" rijdt als je je handen breedt hebt, het is een valkuil wat veel mensen overkomt. Gebruik de spiegels om te bekijken of je houding goed is!
Is het een paard wat hoog opgooit? Daar lijkt het een beetje op. Ik heb het idee dat je daardoor ook geneigd bent voorover te gaan zitten.
Verder zijn jullie een leuke combi! Lekker trainen en aan je houding werken!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:27

ga lekker trots op je paard zitten, want je hebt werkelijk een prachtig paard!
vooruit kijken en je handen dichterbij elkaar en rechtop!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:05

Ik vind het goed dat je zelf inziet dat het probleem bij jou zit. Ik ben er van overtuigd dat het bij jullie nog wel goed gaat komen!
Je kunt vanuit het losrijden beter rustig overgaan tot het oppakken. Echt steeds iets meer en van achter naar voren rijden. Dus niet aan de voorkant gaan plukken met je handen. Daarbij moet je wat trotser op het paard gaan zitten: het is ook echt een prachtbeest, en daar mag je trots op zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:23

hallo, leuk paard. Maat goed zal niet te veel commentaar geven ben het met hierboven eens!

Denk alleen wel dat je paard rug/hals problemen krijgt laat je hem constant zo lopen??

Zou zeker les nemen of dergelijke.

Succes

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 17:27

@ no_no: Hij is idd een paard wat hoog opgooit.

Dank je wel voor de reacties.
Zodra ik weer kan rijden ga ik met de tips aan de slag.

@ volbloedfan: Ik heb les alleen zie ik nu in dat ik toch wel betere begeleiding kan zoeken. Helaas liggen we nu stil door een peesblessure.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:29

Zo te zien is het ''aan de teugel lopen'' voor jou het belangrijkste.. Ga bezig met voltes openen, sluiten, slangenvoltes rijden, stukje schouder voor etc! Dan gaat je paard vanzelf ontspannen lopen want dat is dit absoluut niet! Vind het er niet uit zien! Wel knap van je dat je dit op bokt zet!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:12

De meeste mensen die hun handen zo breed zetten doen dat om het paard naar beneden te rijden, volgens mij doe jij dat ook, maar is dat helemaal niet nodig want nu loopt ie te diep. dus handen bij elkaar houden, dragen en naar voren doen. Als je je handen naar voren doet zal hij nog verder zakken, dan drijf je hem vooruit zodat hij het neusje er wat meer uit haalt. Als hij zo hoog opgooit zit het lekkerder als hij een lekker voorwaarts tempo heeft, dan gebruikt hij zijn rug en kun je lekkerder zitten. Dus begin bij je handen, dan komt de rest vanzelf.
Succes!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:34

Je geeft aan dat het in de les wel goed gaat. heb je misschien een vriendin ofzo met flink wat tijd over die er verstand van heeft? Die kan dan eventueel naast je gaan staan als spiegel. Als je maar vaak genoeg te horen krijgt wanneer je iets fout doet, en je het gecorrigeerd krijgt, gaat het op een gegeven moment beter :j Dan wordt het een gewoonte je handen netjes te houden, recht op te blijven zitten, ipv dit plaatje ;) Succes..

Btw, wat een lekker dier heb je onder je kont :9

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:12

nou ik vind hem niet te DIEP maar
hij word in de krul getrokken letterlijk..
wat dacht je van je armen meer te ontspannen
en anders je hand voor je gevoel meer naar voren
te doen als hij nageeft teugels natuurlijk korter
want met een waslijn gaat hij hangen en te diep
ik zou ook eerst aan je eigen hele zit werken..
en lijkt me heel iritant met je langen haren zo zou
mij in de training iriteren, ik zou een cap op gaan zetten
en fatsoendelijk eraan gaan rijden met hulp
want reacties en protest kun je gaan verwachten !!

En je handen zet je breed waarvoor in godsnaam?
dit doe je alleen als je geen contact krijgt zodat
hij je teugel aan neemt maar dat doet hij zo te zien
meer als genoeg..

en vooral eraan rijden geen bak door crossen natuurlijk.
hij moet van achter werken wil je iets van voor eraan hebben.
dus niet van voor na achter maar van achter na voor
en knap dat je dit zo durf te plaatsen want mijn manier
van rijden is het zeker niet :o

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:19

Afbeelding

En aan dezen foto zie je aan je hele houding dat jeje paard eigelijk de bocht door in de krul probeert te trekken
want je schouders kantelen helemaal, ik zou echt een hele goede tip eerst je zit in orde proberen te krijgen.
want je hebt ook overal je ellebogen niet aan je lichaam alles zit overal waar het niet moete zitten.
Met goede hulp komt het vast goed, maar een jong paard is zo verpest doe jezelf dat vooral niet aan !!!

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:28

DON___RUBIN schreef:
Afbeelding

En aan dezen foto zie je aan je hele houding dat jeje paard eigelijk de bocht door in de krul probeert te trekken
want je schouders kantelen helemaal, ik zou echt een hele goede tip eerst je zit in orde proberen te krijgen.
want je hebt ook overal je ellebogen niet aan je lichaam alles zit overal waar het niet moete zitten.
Met goede hulp komt het vast goed, maar een jong paard is zo verpest doe jezelf dat vooral niet aan !!!

een paard wag goed traint is verleert niets. dus door haar zit word zon paard niet verpest, alleen leert ie andere dingen aan en om het andere weer op te pakken is het moeilijk.

Je hebt genoeg commentaar gekregen denk ik; ik heb nog een tip, ik doe altijd een kleine strenge ophouding maken als mijn paard te diep loopt, en dan komt ie vanzelf netjes omhoog.
Sucses.

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:30

Als je al weet wat je fout doet, waarom probeer je er dan niet op te letten? Als ik weet wat ik fout doe, ga ik er juist op oefenen.

Je heb wel een erg knap paardje! :D

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:58

Rechtrichten rechtrichten rechtrichten, je paard valt helemaal uit balans als je een bocht door rijdt. Laat je paard liever los van voor en vergeet het plaatje! Laat hem eerst maar op zijn eigen benen lopen. Ik zie een paard dat zijn oren in zijn nek heeft en met zijn staart zwaait, niet echt vriendelijk gezicht. Mag ik vragen hoe hij aan een peesblessure komt?

verder mooi dier, ben er zuinig op!