Azet OscarXGlendale @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxXchaXxX

Azet OscarXGlendale @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 19:51

Dit is mijn paard Azet. Het is een ruin van 1.63 en hij word dit jaar 5.
Ik heb hem anderhalf jaar en hij is nu een half jaar onder het zadel.
Zijn vader is Oscar en mv Glendale.

Ik heb sinds 2 weken een nieuw zadel er op liggen en dat is voor
mij wel een beetje wennen en voor hem ook.

Het is best een fijn paardje om te rijden, super braaf geweest met inrijden.
Wat hij nog erg moeilijk vind is een rustige galop met ontspanning.{hier konden
we eerst ook niet veel aan oefenen, want me andere zadel schoof alle kanten op}
Ben hier nu 2 weken mee bezig en hij galopeert al rustiger dan wat het was.

14 februari heb ik m'n eerste onderlinge wedstrijd met hem.

Genoeg gekletst!

Nu mijn eigen commetaar.

- Boven lichaam moet meer naar achter
- Naar voren kijken {geen geld zoeken :Y) }
- Tenen naar binnen
- Meer contact
- Handen bij elkaar

Had hem al losgereden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. inzet wijken
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. fijne foto
Afbeelding

8. wijken hoofd kantelt te veel naar binnen moet hem dus ook rechter instellen
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. tenen naar binnen
Afbeelding

12. uitschudden :+
Afbeelding

13. hier is het net een manege knol.
Afbeelding

Hou het een beetje lief :D

DELVO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:05

De meeste dingen heb je zelf al idd aangegeven ;) Soms loopt hij wel iets te diep dus meer contact moet je echt niet hebben,soms zelf iets losser laten. Voor de rest ziet het er al netjes uit voor zo'n jong beestje;)

Lilliputter

Re: Azet OscarXGlendale @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:08

Je hebt een hele gave Oscar! Probeer wel op je buitenteugel te letten, dat je die erbij houdt :)

Djinteequa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:10

Leuk paardje!!!!!
Het ziet er erg netjes uit.
Soms iets te diep maar dat valt wel mee.
Een foto is natuurlijk ook maar een moment opnamen dus het kan ook gewoon net zo lijken.
Foto 12 is inderdaad erg leuk!!!:P

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:11

Leuk dier om te zien :) !
Denk er wel om dat hij wat actiever mag en liever zie ik nog iets meer het neusje eruit. Denk ook om je buitenteugel, houd die er wel bij.
Succes met de onderlinge!

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 20:20

Van me buitenteugel klopt {op 1 of de andere manier glipt die uit me hand} en ook van het actiever lopen ben ook veel aan het schakelen.

Ik moest hem wat dieper rijden, want hij liep in zijn eigen houding waardoor die zijn rug dus erg weg drukte.{op foto 4 en 6 loopt die inderdaad te diep}

Maar zodra die op zijn eigen benen loopt , dan loopt die super.

photosmash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:04

probeer 'm wat meer ruimte te geven in dat 'dieper lopen' zodat hij zelf jouw hand op kan zoeken
en probeer je tenen naar binnen te houden
mooi paard hoor :)

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:38

Probeer hem iets meer vanuit de schoft te laten zakken. Wanneer je dit doet door je been er aan te houden (je steekt je been vaak af) dus van achter naar voren te rijden en daarbij een licht weerstand biedende hand. Als je dan een mooie aanleuning hebt probeer je hem steeds een cm meer ruimte te geven, zodat hij je hand gaat volgen.

Dus niet loslaten, want dan is hij je helemaal kwijt. Iets actiever vanachter uit rijden en dan langzamerhand dat neusje er uit gaan rijden.

Ik zou eerst lekker daar mee bezig gaan, en daarbij tempowisselingen etc. Maar wijken ed zou ik nog even laten liggen. Dit omdat hij je hand nog niet helemaal volgt, en dan is het veel moeilijker om de juiste stelling te krijgen (en gaat dus kantelen).

Succes, voor een half jaar ziet het er helemaal niet verkeerd uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:27

Hey als eerst een leuk paardje!
Maar ik zie alleen op 7en2 dat je paardje zijn rug gebruikt, en dat is toch wel een heel belangrijk ding!

Dus ik hoop dat je daarmee aan het werk wilt gaan.
Veel succes verder.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:14

Leuk paard en het ziet er al netjes en gecontroleerd uit :j
Wel vind ik dat er veel meer lengte in de hals mag en meer ruggebruik. Juist bij zo'n jong paard is die basis heel belangrijk dat ze gelijk leren hun rug te gebruiken.
Persoonlijk zou ik pas met wijken beginnen als er meer ruggebruik is en meer lenge in de hals (naar mijn idee neemt hij niet altijd het bit goed aan en kruipt hij er achter) en het bit aanneemt. Een pasje wijken om een keer scherp te maken aan je been is natuurlijk prima maar dan heb ik het over 2 pasjes ;)

Verder steek je je benen af, zorg dat je je benen er aan houd en hem zo lekker van achter naar voren rijd

Leuk paard, jullie zijn een leuke combinatie, ga zo verder :j

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:28

Veel is al gezegd. Probeer ook je benen mooi aangesloten te houden. Steek ze niet van je paard af.
Iets te diep enz soms, maar hij is nog jong. En eigen verbeter punten heb je ook al aangegeven :)

Dat rose staat hem leuk! :=

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:29

nice paardje, zelf rij ik ook nu een 4 jarig paard, en heb het probleem ook dat hij te diep wil lopen. Ik moet van mijn instructeur dan meer voorwaarts gaan rijden waardoor zijn neusje ook naar voor moet gaan. Succes ermee want dat is niet het makkelijktse ;)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:01

Goh wat grappig. Ik heb zelf een Glendale gereden ( was echt geen makkelijk paard) en had bijna een Oscar gekocht := Dus die combinatie vindt ik wel heel leuk.
Rijtechische comentaar...het is moeilijk zien vanaf een foto maar volgens mij gooit hij jou op links? Meer lengte, van de hoefslag afblijven, en voelen of die recht is.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:35

Het klopt allemaal wat jullie zeggen maar voor sommige dingen heb ik ook mijn redenen.

Van me tenen afsteken klopt maar moest ineens vanaf me andere zadel 3 gaten langer zitten moet er dus nog erg aan wennen en hard aan werken.

Dat die zijn rug weg drukt kan ook nog kloppen dat andere zadel wat er op lag, lag niet goed en daardoor drukte die heel de tijd zijn rug weg omdat het pijn deed nu moet die ook leren dat die hem kan ontspannen zonder pijn.

@rocksyboy,
Wat jij nu allemaal zeg ben ik ook echt allemaal mee bezig aan het begin kon die amper met zijn neus naar beneden en hij volgt me hand ook goed als ik ze stukje voor stukje langer maakt, hier gaat hij iid ook fijn van lopen.

Ik neem ook iid stukjes wijken mee dat die op m'n been blijf reageren en niet tegen het hek aan gaat hangen deed die aan het begin erg graag.

@Alabaster,
Bedoel je ermee dat die links moeilijker is, want dat klopt maar heb weinig met die kant kunnen oefenen doordat me andere zadel erg naar links schoof en toen ik mijn nieuwe zadel liet aanmeten was er 8 cm verschil in bespiering op zijn rug. Ben nu wel meer op de linkerkant aan het rijden en dat gaat nu veel beter.

Nou geloof me dit paard is echt super braaf glendale/oscar zou er zo nog 1 kopen alleen dan in het zwart :Y)

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:16

He wat leuk, rijfoto's! :D
Foto's geven al een fijn beeld voor zo'n korte tijd onder het zadel. Ik zou op sommige momenten ook iets meer lengte opzoeken, maar foto's blijven moment opname. Met tempowisselingen en actief van achter naar voren zal hij vanzelf losser worden. Hij ziet er heel goed uit, jullie maken een leuk stel! ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet!

Alabaster: Mijn merrie van Glendale is inderdaad niet makkelijk, maar wel erg leergierig gelukkig.
Maar na 5 jaar is de gebruiksaanwijzing nog steeds niet helemaal helder.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:23

Knappe Oscar :) Probeer niet te sterk te worden in je handen, zowel binnen als buitenhand zet je soms wat te hoog neer.
Verder ziet het er netjes uit, en zoals je zelf zegt je tenen steken wat uit.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:30

goed bezig voor niet zo lang onder het zadel te zijn!
zoals andere al zeiden, loopt hij vaak achter de loodlijn.. vooral in de draf valt me op, probeer hem meer zoals op de foto's in de galop te krijgen, iets meer uitgestrekt en neusje net voor de loodlijn..
doe vooral zo verder!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:13

Heyy Charell!!

Tis en blijft een geweldig paard! :D

Foto's zien er goed uit hoor, weet hoe kort je pas met hem bezig bent en problemen met je zadel!
Vind hem over eht algemeen een fijn beeld geven.

Wat iemand hier al zei, kijk eens of je met wat meer lengte hem van voren iets uit kunt schuiven zonder dat hij omhoog komt of gaat hangen. Beetje halsstrekken idee en dat voorzichtig oefenen.

Verder ziet het er super uit meis en de 14e komt helemaal goed!

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 06:57

ik vind je beugels erg lang en het er soms uitzien alsof je daardoor je hakken niet kan uitdrukken, kan ook aan het zadel liggen. voor de rest zeg je het zelf al, leuke combinatie trouwens :)

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 11:39

Van me beugels klopte ik moest van de zadelmaker ineens 3 gaten langer gaan zitten, ik dacht zal er wel aan moeten wennen. Maar me instructrice heeft me eergister 1 gaatje korter laten zitten en dat zit al een stuk beter!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:55

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:26

het valt me op dat je je benen erg afsteekt,maar ik lees dat je je beugels alweer een gaatje korter hebt.
probeer je paard iets meer met de neus eruit laten lopen.
verder ziet het er netjes uit.

maar ik snap alleen niet zo goed wat je bedoeld met het commentaar op de laatste foto:
"hier is het net een manege knol" ???

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:29

Porbeer hem niet te rond te rijden omdat hij zijn rug niet niet meeneemt. Dan komt hij te veel op de voorhand.
Stoer paard!

Heb je al eens naar de ligging van je zadel laten kijken? Op foto 9 en 10 ligt hij erg ver naar achteren en je singelstoten lopen schuin naar voren.

Succes met je paard

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 18:53

@ snoevie,
Gewoon zijn 'gezichtuitdrukking' op die foto.

@ NanceMiss.
Ik wil hem niet te rond rijden zo wilt hij graag lopen {en ben het er mee eens dat dat niet moet} Ik ben dus nu ook veel bezig met schakelen dat die goed op zijn achterhand loopt en dat die voor gewoon nageefelijk loopt.
Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegt dit zadel ligt er net 2 weken op komt net van de zadel maker omdat mijn vorige zadel heel slecht op zijn rug lag, Heb ik deze Euroriding daimant op maat laten maken dus m'n zadel dat klopt gewoon.

@Brittiikee,
Dankje, over me voeten heb ik al wat gezegt beugels moesten veel langer van de zadelmaker maar ben alweer 1 gaatje korter gaan zitten {moest van instructrice}

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:50

Leuk paard leuke afstamming ook heb zelf ook een Glendale gereden niet te makkelijk.
Als hij zo achter de LL kruipt zou ik proberen altijd wel contact met de mond te houden en hem er zo proberen uit te rijde rij er zelf ook 1 die dat graag doet. En daarbij werkt het heel goed.
Verder zou ik zorgen dat hij goed over de rug blijft lopen gaat hij nog makkelijker en beter bewegen.
Verder ziet het er al goed uit!