toen de pony nog in de sport liep trainde ik 7 dagen per week. waarvan 1 keer een buitenrit was of trainen op het land. en zomers 1 keer per week een paar hindernisjes voor de afwisseling. deze liep op wedstrijd in de M1 dus trainde ik proefgericht. in de lessen trainden we vooruit richting het Z. pony was opzich heel goed voor elkaar maar toch werk ik altijd vanuit de basis. als die goed is ga ik verder. we waren in de lessen bezg met de eenvoudige wissels, travers, keertwendingen, appuyementen in stap draf en galop. deze oefeningen beheerst ze nu ook. ze is nu drachtig en ik geen haar enkel beweging om haar een beetje in conditie te houden. ik heb sinds kort een jong paard erbij en die loopt maximaal 5 keer per week waarvan 4 keer gereden wordt. de andere dag mag hij lekker los spelen. met hem ben ik zuinig en doe ik rustig aan omdat hij nog zo jong van geest is. ben vooral met hem bezig met goed aan de hulpen rijden en rechtrichten. ik probeer het zo spelenderwijs mogelijk te doen en tot nu toe pakt hij het ontzettend goed aan. hij is slim en leert supersnel. en juist daarom doe ik rustig. hij moet er natuurlijk wel lol in houden.