Wegens dat de filmpjes van mijn vorige HAW niet duidelijk genoeg waren hier een aantal foto's ter aanvulling van 2 dagen later.
Heb de tekst gekopieërd uit het vorige topic:
Orlando_ @ [RT-HAW] Met Reus @ de 5e dressuurles *filmpjes*
De bak is vrij klein en was de eerste keer voor ons in die bak maar ging wel redelijk, je ziet wel vooruitgang op de foto's vind ik.
Ik zal bij elke foto mijn eigen commentaar ook geven

Reus (Amadeus officieel) is een 12-jarige ruin Aristo x Saros.
Reus is sinds september vorig jaar in mijn bezit, voor een overzichtje zie:
[VVDD] Een overzichtje van Amadeus (Reus) toen en nu! Wereldpaard!!
We reden hier slechts voor de 6e keer dressuurmatig samen.
We rijden verder veel in het bos en lessen 1x per week.
Voorheen (2008) liep Reus L-dressuur en B-springen.
Wij zitten zelf op B-niveau nog samen en hadden vorige week een stukje wijken meegepakt:
Hier een filmpje van vorige week:
Hier de foto's van afgelopen donderdag:
1. Nog wat gespannen en vlug

2. Loopt nog erg op de voorhand

3. rechtop zitten

4. Reus kwam van de hoefslag af, probeer hier een beetje fout hem naar buiten te drijven

5. Dit vind ik wel een fijn beeld geven

6. Van hand veranderen naar de moeilijke kant toe, hier zie ik duidelijk dat ik dus soms mijn handen met lichtrijden mee omhoog neem (het bewijs

7. De moeilijke kant, lekker op eigen benen laten lopen en naar beneden proberen te rijden, ik mag wel iets meer voorin het zadel zitten.

8. Met de voltes linksom mag ik hem de volte invragen door hand van de hals te doen, maar trek de teugel iets naar me toe zie ik op deze foto.

9. Net na het aanspringen in galop, bovenlichaam iets terug plaatsen

10. Geen verbinding meer aan de binnenkant en zit hier heel erg naar rechts (ook de minder goede beelden moeten getoond worden uiteraard

11. Te streng met de buitenhand, hij kantelt zijn hoofd

12. Na de galop wordt Reus altijd wat losser en boeken bijna het voor nu gewenste resultaat

13. Hier wil ik graag eerst naartoe werken, dit is al heel wat voor hem en wil zien of ik dit eerst wat constant vast kan houden en mee kan gaan werken straks

Rijtechnisch commentaar van mezelf/instructrice/derden

- rechtop zitten, rug/schouders
- ik kantel mijn bekken naar links en bovenlichaam naar rechts
- tenen, maar heb nieuwe laarzen en krijg ze nog niet goed naar binnen

- handen niet omhoog met lichtrijden

Scheef zitten komt omdat Reus erg scheef is, hij vindt linksom erg moeilijk en voor mij voelt het alsof ik helemaal naar links gezet word, alsof mijn linkerbeugel 2 gaten langer is.
Hierdoor wil ik gevoelsmatig rechtop zitten waardoor ik mijn bovenlichaam naar rechts plaats, maar dit is dus niet goed want zit dan juist erg scheef.
Hier wordt dus aan gewerkt om zelf zo rechtop mogelijk te blijven zitten en daarbij aan Reus zijn scheefheid te werken.
Commentaar welkom, daarom staat het op haw

Maar hou het vriendelijk