5e keer op Bright Isa na 8 maand rust.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marritpiebe

5e keer op Bright Isa na 8 maand rust.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 20:44

dit is bright isa.
isa heb ik vorig jaar mei gekocht en in juni was ze van de 1 op andere dag kreupel. de dierenarts dacht eerst dat ze haar schouder verdraaid had dus ze moest op rust.
na lang rust zijn we toch maar voor foto's naar de kliniek geweest daar zijn ze er achter gekomen dat ze een breuk in de koot had.
ze heeft langer dan moest rust gehad, vanwege te weinig tijd en dat ze ver weg stond heb ik er niks mee gedaan.
2 weken geleden hebben we haar weer opgehaald en ben ik rustig weer een beetje aan het rijden.

ik moet nog erg wennen haar gangen waardoor mijn houding dus niet om aan te zien is!
ik had vandaag mijn beugels wat korter gedaan omdat ze de laatste keer nogal druk was en mij om de pas vliegles gaf.
dus vandaar de korte beugels.

*Bright Isa
*5 jaar
*Fries X Kwpn
*165 ong.

eigen commetaar:
*recht opzitten.
*handen meer voor me houden.
*tenen naar binnen.
*beugels langer.
*tenen naar binnen.
*Meer VWNW rijden.

de rest van het commetaar mogen jullie geven.

Voorstellen:
Afbeelding

beetje apart moment.
Afbeelding

erg gespannen- recht opzitten!
Afbeelding

recht opzitten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hakken naar beneden
Afbeelding

gespannen.
Afbeelding

recht op!
Afbeelding

handen wat hoger
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uitdraven
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door marritpiebe op 24-01-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Re: 5e keer op Bright Isa na 8 maand rust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:53

Ehm ik zie maar 1 foto?
klopt dit of is er iets fout gegaan?

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 21:01

ik moest even kijken of de foto het wel deed, dus vandaar, nu zie je er wel meer ;)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:02

ahhh ja!

Ziet er leuk uit, maar idd erg gespannen nog, zou haar lekker naar beneden rijden lang teugeltje en op eigen benen laten lopen....

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:03

Vooral dit punt ben ik het heel erg mee eens: *Meer VWNW rijden.

Ze loopt nu veel te opgekrobt en te hoog. Probeer haar eens uit te nodigen om wat te ontspannen en haar rug daarbij beter te gebruiken.

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:06

vind het er superr gespannen uitzien! Alleen de laatste foto krijg hij wat ruimte om te lopen.. je geeft het in het begin al aan dat je meer vwnw moet rijden maar is zeker zo.. vooral als hij nog niet zo lang onder het zadel is hoeft hij zeker nog niet zo hoog te lopen (met het hoofd) Verder leuk paardje, dus gewoon ontspannen rijden en geeft hem wat ruimte dan komt het zeker goed. Probeer zelf niet zo veel naar voren te kijken dan val je ook sneller voorover. Leuke combinatie :D

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:18

wat een leuke kruising fries en kwpn.
ziet er idd wat gespannen uit.
maar 1 tip probeer wat grotere foto's te plaatsen ik kan verder niet echt kleine dingetjes opmerken omdat de foto's zo klein zijn (of ik moet een bril)

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 08:24

BelleA schreef:
vind het er superr gespannen uitzien! Alleen de laatste foto krijg hij wat ruimte om te lopen.. je geeft het in het begin al aan dat je meer vwnw moet rijden maar is zeker zo.. vooral als hij nog niet zo lang onder het zadel is hoeft hij zeker nog niet zo hoog te lopen (met het hoofd) Verder leuk paardje, dus gewoon ontspannen rijden en geeft hem wat ruimte dan komt het zeker goed. Probeer zelf niet zo veel naar voren te kijken dan val je ook sneller voorover. Leuke combinatie :D

ze heeft vanaf haar 3e een jaar op manege gelopen en daarna heb ik er een maand opgereden, dus kort onder het zadel is ze niet..

binnenkort gaat ze ook mee naar les. dan gaat het denk ik ook allemaal wat beter.
maar met het VWNW rijden moet ik echt bezig.
haha, en mijn houding ;( rij verder alleen maar friesen en dan ineens z'n dartel dingetje weer. dus denk dat mijn houding daar ook door komt.

word vanzelf beter ;)

dankje voor je tips verder.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:37

Leuke kruising :) . Ik ben het wel er mee eens dat je veel meer vwnw moet gaan rijden! Nu zit er heel veel spanning in. Denk ook om je eigen houding.
Als je ook lekker naar de les gaat zal het wel helemaal goed komen :) .

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:48

Idd. een leuke kruising. Ik denk dat het meeste wel gezegd is, ik kan alleen niet veel zien op die kleine foto's :o

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 12:59

ik moet voor les 5 minuten langs de weg, dus vandaar dat ik er nog even mee wacht :o

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:09

Leuke combinatie, je geeft zelf je verbeterpunten al aan duss je weet waar je aan meot werken:P
VWNW lijkt mij ook de belangrijkste, dan gaat die spanning dr net af:P sluit me verder geheel aan bij de rest van het commentaar

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:39

zit er leuk uit marrit!, idd wat de andere zeggen zit er gespannen uit. Ik denk det het belangrijk nu is om niet nageflijk te rijden maar neusje lekker uit. En vooral rustig opbouwen maar ziet er leuk uit!

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:42

Maudje94 schreef:
zit er leuk uit marrit!, idd wat de andere zeggen zit er gespannen uit. Ik denk det het belangrijk nu is om niet nageflijk te rijden maar neusje lekker uit. En vooral rustig opbouwen maar ziet er leuk uit!

dankje maud.
ja spanning.. maarja is ok neit zo gek als ze zo lang stil heft gestaan :o
ik rij haar ook niet echt nagevelijk, ze kropt zich zlef lekker op..
ik probeer haar zo vrij mogelijk te houden en lekker lang en laag, vanaf de foto's ziet het er toch weer anders uit dan dat het voelt jammer genoeg :Y)

komt dnek ik vanzelf wel, als ik mijn beugels langer heb en we weer wat meer aan elkaar gewent zijn.

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:44

marritpiebe schreef:
Maudje94 schreef:

dankje maud.
ja spanning.. maarja is ok neit zo gek als ze zo lang stil heft gestaan :o
ik rij haar ook niet echt nagevelijk, ze kropt zich zlef lekker op..
ik probeer haar zo vrij mogelijk te houden en lekker lang en laag, vanaf de foto's ziet het er toch weer anders uit dan dat het voelt jammer genoeg :Y)

komt dnek ik vanzelf wel, als ik mijn beugels langer heb en we weer wat meer aan elkaar gewent zijn.

okee maar ik bedoel als ze zich zelf oppropt dat je dan haar de vrijheid geeft met het contact van de mond dat het neusje naar voren komt , en aandrijven

komt vast wel goed :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:47

om nou te gaan rijden op een ongelijke,bevroren ondergrond als je paard net een breuk in het kootbeen heeft gehad lijkt me niet heel slim....
persoonlijk zou ik lange stukken gaan rijden voor de balans van zowel paard als ruiter

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:49

Wildgirl schreef:
om nou te gaan rijden op een ongelijke,bevroren ondergrond als je paard net een breuk in het kootbeen heeft gehad lijkt me niet heel slim....
persoonlijk zou ik lange stukken gaan rijden voor de balans van zowel paard als ruiter

de grond was hier niet bevroren op het stuk waar ik reed.
hier staan ze ook niet, dus is niet vertrapt en ook geen ongelijkenissen.

hoe wil je lange stukken recht uit gaan rijden als ik de weg niet op kan, wat hier boven ook al staat? ;)

maar bedankt voor de tip!

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:52

okee maar ik bedoel als ze zich zelf oppropt dat je dan haar de vrijheid geeft met het contact van de mond dat het neusje naar voren komt , en aandrijven

komt vast wel goed :D[/quote]

ik snap wel wat je bedoelt, daarom zei ik ook, dat het voelt alsof ze lang loopt en lekker met het neusje naar voren dus, maar dat het er vanaf foto's toch altijd weer anders uitziet.
haha, daaorm is het ook zo goed om zelf de foto's even te bekijken, dan weet ik waar ik aan moet werken, en dat weet ik nu dus *D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:52

marritpiebe schreef:
Wildgirl schreef:

de grond was hier niet bevroren op het stuk waar ik reed.
hier staan ze ook niet, dus is niet vertrapt en ook geen ongelijkenissen.

hoe wil je lange stukken recht uit gaan rijden als ik de weg niet op kan, wat hier boven ook al staat? ;)

maar bedankt voor de tip!

het bos in>?
desnoods met de trailer op pad of ander paard voorop laten gaan

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:53

marritpiebe schreef:

komt vast wel goed :D

ik snap wel wat je bedoelt, daarom zei ik ook, dat het voelt alsof ze lang loopt en lekker met het neusje naar voren dus, maar dat het er vanaf foto's toch altijd weer anders uitziet.
haha, daaorm is het ook zo goed om zelf de foto's even te bekijken, dan weet ik waar ik aan moet werken, en dat weet ik nu dus *D[/quote]

okee moooi :D ik gaf het alleen maar als tip hoor :+

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:55

het bos in>?
desnoods met de trailer op pad of ander paard voorop laten gaan[/quote]

ik mag van mijn moeder de weg niet op, het bos dus ook niet in.
met de trailer al helemaal niet... was een leuk idee geweest, had het zlef ok al lang willen doen, maar omdat mijn moeder tegenzit dus niet.

dankje voor de tip, laa tmijn moeder dit wel even lezen, misschien verandert ze van mening. *D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:58

Wat leuk om Isa terug te zien. :)
Ik reed op de manege waar ze stond.
Heb wel dingen over haar van Alian gehoord nadat jij haar had gekocht. O:)
Ze is echt veranderd, ziet er super uit.
Commentaar geef je zelf al.
Succes verder. :D

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:02

de laatste foto vind ik een een fijn plaatje.. misschien dat je haar gewoon eerst zo moet rijden en later pas vanuit ontspanning oppakken. je houding valt ook nog wel mee, ik heb al eens erger gezien;) ik denk dat je je balans niet goed kunt vinden en dat je daarom voorover gaat zitten, zonder beugels rijden lijkt mij daar wel een goede oefening voor.

succes!

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 16:07

0kki schreef:
de laatste foto vind ik een een fijn plaatje.. misschien dat je haar gewoon eerst zo moet rijden en later pas vanuit ontspanning oppakken. je houding valt ook nog wel mee, ik heb al eens erger gezien;) ik denk dat je je balans niet goed kunt vinden en dat je daarom voorover gaat zitten, zonder beugels rijden lijkt mij daar wel een goede oefening voor.

succes!

zonder beugels rijden is inderdaad een goeie oefening, maar dat zie ik bij haar nog neit echt helemaal zitten, aangezien ik met beugels al amper blijf zitten als ze even goed steigert..

haha, ja ik weet zelf dat ik haar vaker met lange teugel moet rijden, loopt ze ook wat beter op der eigen benen. maarja, omdat ik nog zo onwennig was, haha
dankje voor je tips!

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:10

dat viel me net ook in, eerst een beetje vertrouwen opbouwen.. als ze onverwachte bewegingen maakt is dat niet zo handig. dus eerst maar eens lekker vwnw rijden dan komt de rest vanzelf;)