Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Hoe zit het met je klik met dit paard? Vind je t nog wel leuk?
Als er morgen iemand langs de bakrand staat die een fatsoenlijk bod op haar doet, gaat ze dan?
Crista schreef:hoe loopt ze aan de longe met een bijzetje eraan??
En heb je al eens geprbeerd om met een pollen netje te rijden, te koop bij de ruitersportzaak..
Ik las dat je al een allergie test hebt gedaan en daar niks uit is gekomen maar misschien is het het proberen toch waard, bij mijn pony helpt het altijd er goed (gaat vaak hoofdschudden in de zomer, ook alleen in de bak en buiten niet)
En doet ze het zowel in de buiten als binnenbak of zit daar ook verschil in? Is er verschil met bepaalde weertypen? Probeer al die dingen eens goe dop een rijtje te zetten, misschien kun je een "patroon" ontdekken en op die manier gerichter naar een oplossing zoeken.
Snap dat het een moeilijk probleem is, succes met het vinden van een oplossing!
eridinges schreef:bedankt voor de tips!
Ik heb ook al zo vaak erover na zitten denken om haar naar een kliniek brengen en dat ze haar dan helemaal binnestebuiten keren.
Maar iedereen zegt maar dat ik haar aan met pakken en dat het rijtechnisch zal zijn omdat ze nog jong is.
En aanpakken doe ik wel, maar er zijn grensen en zeker als het alleen maar erger wordt en we er allebei boos om worden!
bedankt voor de tips tot nu toe!
Sonja schreef:Als de werkjes waar het paard plezier in heeft en de werkjes waar de ruiter plezier in heeft TE ver uit elkaar lopen, dan is evt verkopen geen egoïstische keuze. Dan zou ik het paard een baas gunnen die WEL dezelfde lolletjes heeft...
Maar ik heb toch het gevoel dat je wel eens flinke winst zou kunnen halen uit een keertje helemaal doorlichten... Als het paard wat vrolijker in het werk komt, dan weet jij weer waarom je er verliefd op werd....
Sandravm schreef:Als je paard helemaal is onderzocht op medische problemen, lijkt het me eerder een scheefheidsprobleem.
Je paard is nog niet echt lang onder het zadel en wordt niet echt frequent gereden. Het lijkt erop of ze niet recht loopt en problemen heeft om haar balans te vinden. Het hooftschudden is daar meestal een reactie op. Het moeilijk kunnen blijven op de volte ook. Galop wordt dan helemaal een probleem, omdat het dan nog moeilijker voor haar wordt om haar evenwicht te bewaren.
Meer informatie vind je terug op http://www.paardenbegrijpen.nl van Marijke de Jong. Mijn paardje had dit ook nadat ze lange tijd niet had moeten werken. Er zijn verschillende oefeningen om haar spieren soepel te maken en de zwakke spieren sterker.
Veel succes