Luckyboy - Arabier x Draver (Rh Pajkovski x She's all that)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucky

Luckyboy - Arabier x Draver (Rh Pajkovski x She's all that)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:43

Hallo allemaal

Afbeelding

Ik heb al in geen tijden berichten op bokt geplaatst, maar sinds ik weer met Luckyboy aan het rijden ben, vind ik het toch wel heel erg leuk om mijn grote trots met jullie te delen :D
Luckyboy is een Arabier (rh pajkovski) x Draver (She's all that) van Mei 2004.
Na begonnen te zijn tussen de pony's is Luck daar nu toch echt bovenuit gegroeid en zodoende hebben we een paardenstartkaart aangevraagd. Ondertussen hebben we één wedstrijd in het L1 tussen de paarden gereden (met winstpunt:D).
Het afgelopen halfjaar heb ik weinig met Luck kunnen rijden wegens omstandigheden, maar de afgelopen maand ben ik weer volop met hem aan de gang (hij heeft dat half jaar niet stil gestaan, maar is ca. 2 keer in de week door een ander meisje gereden).

Hieronder staat een compilatie van foto's van de afgelopen tijd, plus wat uit de oude doos. Het zijn allemaal foto's die gemaakt zijn op het 'hoogtepunt'van het rijden, dus niet tijdens de 'warming up'.
Hopelijk kunnen jullie mij voorzien van opbouwende kritiek, zelf vind ik dat ik vooral rechter op moet zitten en voor me uit moet kijken, maar daar wordt aan gewerkt :P

1) De vader van Lucky (super veel dank nog Marian dat ik een keer op hem mocht rijden)
Afbeelding

2) De moeder van Luck
Afbeelding

3) Het prille begin
Afbeelding

4) Een paar maandjes later
Afbeelding

5) De laatste B wedstrijd
Afbeelding

6) Tijdens les
Afbeelding

7)Lucky aan het springen
Afbeelding

8) Naar buiten in de sneeuw (helaas wazig)
Afbeelding

9) In de bak met de sneeuw (KOUD!!!) Helaas net een 'sta-moment'
Afbeelding

10) Galop
Afbeelding

11) Bikkelen
Afbeelding

12) :9
Afbeelding

13) En als laatste: Vader en zoon 2 jaar geleden
Afbeelding

Dit is een filmpje van onze eerste L1 wedstrijd tussen de paarden (5,5 maand geleden):
http://www.youtube.com/watch?v=SF8wbj1qPNo

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om de foto's te kijken, sorry dat sommigen wat wazig zijn, maar misschien hebben jullie toch nog wat tips.
Volgende keer zal ik van één en dezelfde 'training' foto's plaatsen, zodat jullie ook zien hoe de opwarming etc. verloopt.

Groetjes Pauline

DELVO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:17

mooi paardje!

maar ik zie hem eigelijk vaak net iets te diep lopen..

shamyrah

Re: Luckyboy - Arabier x Draver (Rh Pajkovski x She's all that)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:09

Leuk paard, en je reed een nette proef. Ik vond de overgangen naar de galop netjes. Jammer dat hij er uitviel in de linkergalop. Was eigenlijk wel benieuwd hoeveel punten je had. Wat is zijn stokmaat ?? In ieder geval leuk dat je zelf weer aan de slag bent gegaan met hem. Veel plezier !!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:16

Dankjulliewel voor de leuke reacties!!

@ Shamyrah
Dankjewel! Dat hij uit de galop viel kwam doordat hij moeite had om van middengalop terug te gaan naar arbeidsgalop, dat koste hem, zeker op de linkerhand, destijds nog net iets teveel kracht.
We hadden 182 punten :)

Oja, hij is een paar weken geleden gemeten op 1.61, afgelopen jaar is hij heel veel gegroeit, vandaar ook de overgang van pony- naar paardenstartkaart.
Laatst bijgewerkt door lovelucky op 11-01-10 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:19

Wauw wat een prachtdier! Bijzonder bloed ook.
Enige commentaar op dit moment: Ik zou je handen wat meer dragend gaan rijden.
Je houding geef je zelf al aan.
Vind t er verder netjes uit zien!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:48

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van RT-HAW zijn verwijderd.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:47

Ontzettend gaaf beestje :D
Je hebt hem lekker aan het lopen, lekker ontspannen etc :D
Alleen af en toe niet helemaal rustig in zijn hoofd-hals houding, maar dat komt wel goed.
En ohjah je mag je handen iets meer dragen, onderbeen ietsje meer naar achter en iets meer gedurfd te rijden.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:46

Wat een aparte kruising, maar wel een erg goed gelukte! Vind hem echt prachtig :D

Zou alleen je handen iets meer dragen en wat rustiger houden, denk dat hij daardoor ook nog iets onrustig is in zijn hoofdhouding.. Voor de rest vind ik het erg netjes!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:25

Ik vind het een mooi geheel, maar denk voora aan het vooruitkijken :).
Verder vind ik je netjes zitten ^^.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 16:56

Ben echt super blij met al jullie lieve en leuke reacties!

Wat het voor uit kijken betreft, helemaal gelijk, op wedstrijd wil dat meestal wel lukken, maar moet daar met trainen inderdaad meer op letten.
De tip over het handen meer dragen ga ik zeker probeer, zou heel goed kunnen dat zijn hoofd-/halshouding daardoor rustiger en stabieler wordt!
Hier kan ik wat mee :D

Oja, gedurfd rijden is zeker ook een punt, tijdens het oefenen lukt dit al aardig, maar op wedstrijd mag ik inderdaad nog wel iets feller rijden.

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:33

ziet er goeed uit!
maar vond je het niet eng om in de sneeuw te galloperen?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:49

@ Maudje94
Dankjewel! We hebben eerst een hele tijd gestapt en gedraafd en doordat er geen ijs onder het sneeuw lag en er een vrij dik pak sneeuw lag, vonden we dat verantwoord (M'n opa stond langs de kant om te kijken of het allemaal goed ging voor het geval dat ik iets niet in de gaten had).

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:46

Mooi paard, knap dat je in de sneeuw durft te rijden. Zorg ervoor dat je niet te ver voorover gaat hangen, het is een mooie pony om naar te kijken maar je moet vooruit kijken ;)

rimini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:06

Heel knap paardje, maar het ziet er bijna op alle foto's uit dat je het paard 'in de krul rijd' in plaats van een natuurlijke ontspanning, waarin het paard uit zelfzelf naar je hand toewerkt zonder dat jij (minder dan de lichtste) druk hoeft uit te oefenen. Hou je handen hoger en laat je paard los, zodat hij uitzichzelf kan ontspannen :)

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 10:03

Ik denk toch dat je je vergist. Nadat ik luck heb los/warm gereden in een ontspannen, lage houding. Ga ik altijd eerst even stappen, wanneer ik dan de teugels oppak staat er alles behalve druk op. Zodra ik dan overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen ga rijden, komt zijn achterhand er nog meer onder en gaat het allemaal als vanzelf.

Zoals te zien op deze foto, zijn mijn ringvingers volledig ontspannen:
Afbeelding

Doordat de andere foto's niet geheel scherp zijn (zeker die in de sneeuw niet) is dit misschien niet duidelijk te zien, maar ook op het filmpje zie je dit naar mijn idee wel degelijk, ondanks dat hij soms nog wat onrustig is met zijn hoofd (in die bak, bij Any dale, heeft hij dat altijd, of we daar nou les hebben, springen of een wedstrijd rijden, hij voelt zich daar niet prettig).

Wat betreft het feit dat ik mijn handen (iets) hoger moet houden, heb je gelijk :)

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:10

Ik ga met rimini mee, ik vind dat je op het filmpje ook vrij veel aan de voorkant terug zit te werken. Dit zie je terug in de gangen. Denk dat als je iets minder met je handen terug werkt en meer op je zit gaat rijden, je paard veel beter gaat lopen. Nu zit het er netjes uit hoor, daar niet van, maar ik denk dat jullie samen meer kunnen :)

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 10:44

In ieder geval bedankt voor de tip! Ik ga het uit proberen.

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:29

Wat een aparte kruising wel een mooie hahahha . Probeer voor je te blijven kijken en niet naar je mooie pony. Je handen iets meer dragen al heb je het op sommige fotos al netjes je kan het wel hahahha. En voor het mooie je beugel een gaatje langer. Verder zijn jullie een mooie combi

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:08

Ik vind het er netjes uit zien. (offtopic, wat een onwijs leuk beesie!) Hij loopt inderdaad net iets te diep vind ik, maar wel goed voorwaarts lijkt, dus dat moet op te lossen zijn. Veel succes met je leuke paardje!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:49

ziet er zeker niet verkeerd uit,
soms loopt hij inderdaad te diep,
je hebt piano handjes maar voor de rest ga zo door,
mega lekker paard.

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:30

Loopt lekker, eigenlijk zie ik behalve iets te diep en piano handjes niks, maar ik had nog een vraagje die laatste foto, waar hij en zijn vader buiten op staan, waar is dat?
Toevallig in de Lage vuursche?
Lijkt heel erg op waar ik altijd rijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:36

Hee dat is lang geleden! Hihi de foto van je avatar heb ik nog gemaakt op de NRPSkeuring. Hij viel toen op door z'n kleur en natuurlijk is hij ook knap, en hij is alleen maar mooier geworden :D Rijden ziet er ook goed uit hoor, ik vind het er juist wel relaxed uitzien en niet 'in de krul' gereden- maar het filmpje doet het dan ook niet, dus ik oordeel alleen vanuit de foto's en daar is je handhouding nou niet dusdanig dat het lijkt alsof je hem naar beneden trekt of zaagt. Je mag alleen wel iets meer vooruit kijken, ga je ook meteen wat minder voorover gedoken zitten denk ik.

meer4b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:18

Het is echt een leuk beestje! :D

Je rijden ziet er goed uit, soms mag je wat meer vooruit kijken en niet naar beneden!

Perrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:43

Mooi paard! Vooral de springfoto vind ik erg mooi.
Veder sluit ik me bij rimini aan.

foreveryou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:10

je ziet wel verandering
maar probeer wel je handen meer te dragen voor je uit.

Veel plezier verder