Prachtige Tim (schimmel) @work door duvero.com!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Prachtige Tim (schimmel) @work door duvero.com!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 09:11

Hallo Allemaal,

Op oudjaarsdag is veronique duvero.com langs geweest op foto's van Tim te maken en om oud en nieuw hier te vieren.
Ten eerste zijn hier de foto's van doe los door een besneeuwde wei loopt: [ITP] Prachtige Tim (schimmel) in de sneeuw door duvero.com!!

Nou, het bekende verhaaltje.
Tim is een ruin v. Pion en me een verhaal apart. De ene keer is er niks aan de hand en loopt die de sterren van de hemel, en de volgende dag kan je misschien weer niks met hem beginnen. Het is maar net met welk been die uit bed is gestapt, verder is Tim altijd redelijk nerveus en gespannen in het begin.
Laat nu staan dat ik door de sneeuw er al 3 weken niet op had gezeten, en we ook nog eens naar de buren ging. Daar had ik les en daar kan je binnen rijden. wij hebben alleen een besneeuwde buiten bak. Verder komt die wel gewoon elke dag op het weiland hoor. Maar als ik een tijdje niet bij de buren ben geweest is natuurlijk alles weer eng.
Ik ben me ook zeer bewust van mijn bagger houding, het probleem heb ik ook, alleen de oplossing nog niet. Tim is heel sterk in het begin met rijden. en hij haat gewoon enorm hangen, waardoor ik voorover val en me benen erg naar achter liggen. Het heeft er verder niks mee te maken dat die meer voorwaarts moet, want dat is die meer dan genoeg. Als je eenmaal lekker bezig ben en hij is lekker warm en weer een beetje gewent aan de omgeving loopt die super en hangt die niet meer zo. Maar het blijft, we zijn er ook hard mee aan het werk maar de perfecte oplossing is er dus niet.
Ik ben me trouwens ook bewust van mijn handen. En je moet er rekening mee houden dat Tim 1.83 hoog is, dus erg lang en soms ook lomp, dus niet makkelijk bij elkaar te rijden is.

Ik zal het verhaal niet nog langer maken, en kijk maar gewoon naar de foto's, en onderaan de foto's staat ook een filmpje

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding

ENOMIS

Re: Prachtige Tim (schimmel) @work door duvero.com!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:15

Wat een mooie tank :j
Let erop dat je wel wat naar voren valt, dit verstoord t leuke plaatje een beetje.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:19

Hallo,

Wat een geweldig dier om te zien. Mooie bewegingen...

Denk zelf inderdaad goed om je houding, deze is niet echt lekker, je benen liggen constant te ver naar achteren.

Denk er ook om dat je hem goed voorwaards rijd, zo te zien is hij niet goed aan het been, dus meer overgangen rijden en niet constant gaan drijven. Voor zijn 1.83 hoort hij veel ruimer te lopen. Probeer hem nog niet op te sluiten en laat hem zeer zeker niet hangen! Zelf losalaten zal al een hoop kunnen helpen.

Voor de rest leuke combi! Succes!

leaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:20

overduidelijk een pion haha maar wel een hele mooie zeg ze hebben bijna allemaal een moeilijk karakter maar kunnen super lopen zodra je ze onder controle heb vanaf foto 4 wordt het al beter als je nou ook nog op je billen gaat zitten kun je em vanachter er beter onder drijven dan is het super.....tijd voor de lente kunnen we weer normaal trainen....veel plezier met je paard.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:20

hoi,leuk paard zeg, het valt me op dat je idd erg naar voren valt en je been erg naar achter houdt.
het lijkt alsof je heel erg aan het drijven bent want je hak staat steeds tegen je paard aan .
probeer meer op je zitbeenderen te gaan zitten en je buikspier aan te spannen zo kan je paard je niet meer naar voor trekken,je zwaartepunt in je broek houden.
ontspan je enkels, daar een verende scharnier maken. succes

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:33

Je zit inderdaad erg veel naar achteren, ik weet niet of je paard goed aan 't been is, maar dat zou kunnen komen omdat jij je benen te ver naar achteren hebt...als je je benen meer naar voren legt zal het kunnen zijn dat hij je hulpen beter begrijpt (ik heb zelf een paard die daar erg gevoelig voor is en dus niet begrijpt wat je wil als je het niet precies goed doet) verder als je je benen verder naar voren legt zal je zelf ook rechterop gaan zitten.

Verder leuk paard, mag inderdaad iets ruimer maar wel leuke combi! Nog veel succes samen.

joke_devos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:09

Wat een leuk paard! Misschien moet je echt eens proberen om heel rechtop te gaan zitten op je paardje, die schouders wat meer naar achteren toe, dan schuiven je benen automatisch ook naar de juiste plaats toe en dan is het, denk ik, makkelijker om die kuiten eraan te houden waardoor hij ook wat hoger gaat lopen en hij niet zo hangerig wordt.

Afin, ja, dat is hetgeen ik ervan denk hé! :D

Veel succes nog!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:14

Ik vind je houding best netjes! De fouten die je maakt kan je gemakkelijk oplossen door je beugels een stuk korter te doen. Die zijn veel te lang waardoor je idd naar voren gaat zitten, benen niet meer goed kan houden ect.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:17

Wat ik in het algemeen zie, is dat je heel druk bezig bent met de voorkant, en je daar op focust.
Ga eens lekker achterover zitten (voor je gevoel) en eerst eens schakelen aan een wat langer teugeltje. Ook figuren uiteraard. Naarmate de achterhand actiever word iedere keer een stukje meer oppaken zodat je echt van achter naar voor rijd.
Dus echt vanuit de basis rijden.
Maar wel een super mooi paard!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:29

Super mooi paard.
Houding is al gezegd, ook over je beenligging.
Probeer ook tijdens het aansporen je been niet nog verder naar achteren te leggen. op 2:50 zie je dat je bijna in zijn lies zit met je been.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:31

allereerst vind ik dat je echt een leuk paardje hebt.
ik vind je houding niet echt netjes idd, ook lijkt het idd alsof je beugels wat te lang zijn en je daardoor meer je hakken op trekt.
goed opletten dat je rechtop zit ipv naar voren, snap idd dat hij wel wat sterk is!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:33

Yvettee_4 schreef:
allereerst vind ik dat je echt een leuk paardje hebt.
ik vind je houding niet echt netjes idd, ook lijkt het idd alsof je beugels wat te lang zijn en je daardoor meer je hakken op trekt.
goed opletten dat je rechtop zit ipv naar voren, snap idd dat hij wel wat sterk is!

Mwah nee ik vind ze vrij netjes hoor.
Op het moment dat het paard wat fijner (opgerichter) loopt, en de ts dus even kan ontspannen zit ze nl wel goed, zonder de hakken opgetrokken en dan ziet het er al veel netter uit.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:45

ja ik bedoel, ik vind het niet netjes door dat ze naar voren valt en de hakken optrekt en de bene verder naar achter liggen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:47

Yvettee_4 schreef:
ja ik bedoel, ik vind het niet netjes door dat ze naar voren valt en de hakken optrekt en de bene verder naar achter liggen.

Snap ik, maar dat heeft eigenlijk niet met beugellengte te maken.
Heb het zelf ook, en het gebeurt op momenten dat ik heel intensief bezig ben met m'n paard, en niet meer op mijn houding let.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:50

Mooi paard en kan volgens mij ook heel goed lopen. Probeer goed op je houding te letten en aan de voorknt iets losser te laten, denk dat je houden al veel op kan lossen!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:02

Schitterend paard.. (maar goed, ik heb een voorliefde voor schimmels die groter zijn dan 1.75)

Ik vind je beenhouding helemaal niet slecht! Ze liggen misschien op sommige momentopnames iets te ver naar achteren, maar over het algemeen vind ik ze netjes op de juiste plek liggen.. Vraag me af wat iedereen wil zien, de perfecte stoelzit??

Ik vind jullie een mooie combinatie en ik denk dat jullie nog ver kunnen komen. Succes!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 15:28

iedereen bedankt voor de reacties!
Maar me beugels kunnen niet korter, dan gaan me kieen over het zweetblad heen.
Ik had het er ook met de eigenaar over vandaag, want die was mee kijken bij de les en die zei dat me beenliggen en houding waarschijnlijk gewoon verslechterd is doordat ik al een tijdje door financiele reden geen les had gehad, en k al minstens 3,5 week niet meer had gereden, want ze zegt dat mijn houding normaal veel beter is. Dus hopenlijk als ik weer volop kan gaan lessen dat dan me houding ook weer verbeterd.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:45

jeetje, wat een leuke reus !

ik ziet dat hij af en toe wat terug valt in zijn tempo, maar
het valt niet mee om zo'n paard voorwaarts te rijden.

maar net als wat miss malfoy zegt, gaat rechtop zitten en maak
jezelf lang. laat je paard zijn achterwerk gebruiken. neem een
zweepje mee, geen reactie is tik ... zal je veel profijt van hebben. ( tuurlijk kan het zonder zweep ) wanneer jij minder moeite hoeft te doen om je paard voorwaarts te krijgen zullen je benen stiller liggen en je houding gelijk verbeteren. ( denk ik )

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:20

Over dat hangen: probeer gewoon rechtop te blijven zitten (lukt het je zonder teugelgetrek wel?) als hij gaat hangen, geef dan veel been in plaats van een hangplek te geven voor zijn hoofd ;)

Pak hem wat strenger aan daarin, want dan denk ik dat je houding ook zal verbeteren. Probeer ook niet te krampachtig te zitten. Daar wordt je paard ook nerveus van, en daar jij weer etc.

Mooi dier, en je houding lijkt het enige wat minder gaat op het moment.
Succes :)

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:51

Ik zou, als ik jou was, weer gaan lessen. Of gewoon meer op je houding te gaan letten, in de spiegels te kijken wat je kan verbeteren.

Je paard is wel harstikke leuk zeg! Had je andere topic ook even bekeken. :=

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 10:25

@Niniee, helaas heb je werk nodig om je lessen te bekostigen...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:34

zelfde probleem heb ik hier ook gehad
kleine tips die ik gekregen heb rij ook een paardje van 1.83 een nimmerdor zelfde karakter als die zin heeft loopt die super anders loopt die niet
ik kreeg de tips:
veel volte werk doen om hem los te krijgen
stel hem in het begin diep in
rij langzaam weer op naar boven als die los is
en paarden die lang zijn hebben vaak langer nodig om los te komen is mij vertelt correct me if i'm wrong
wat ook wilt helpen is houd je paard bezig dus elke letter een oefening dit zorgt dat die met de aandacht bij jouw is en zich niet druk kan maken om de omgeving

wel wil ik zeggen erg leuk paardje hoop dat je wat aan mijn tips hebt

sam_lub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:13

pffff wel veel de zelfde antwoorden constant zeg vind dat je een gaaf paard heb ik hou erg van dat type.

ik heb zelf ook zo een tank gehad en indd altijd maar even afwahten hoe zijn pet stond!!
wat bij mijn paard goed werkte was veel afwisselend werk hij verveelde zich snel dus af en toe wat anders deed hem opleven (springen bosrit longewerk enz)
mijn paard was ook in het begin met rijden erg zwaar op de hand, waar ik na 3 jaar tobben achter kwam was dat hij het erg fijn vond de eerste 20 minuten met losrijden lang en laag te lopen dus echt zowat met zijn neus over de grond maar dan wel de impuls van achteruit te laten komen, dan lekker veen bochten en overgangen werk en hem dan op te pakken dan was hij helemaal klaar voor het werk en zette hij zich 100% in!
door deze manier irriteerde ik me niet aan zijn trek sleur gedrag en kon ik gewoon netjes in het zadel blijven zitten
ieder paard is verschillend en ze hebben jammer genoeg geen gebruiksaanwijzing dus soms is het een beetje zoeken
succes

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:23

@sam_lub:
Daar herken ik idd wel wat in, groot paard heeft gewoon wat meer tijd nodig om los te komen. Dus dan kun je beter even die 20 minuten gunnen in plaats van te gaan lopen touwtrekken. :j

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:13

Hoi, ik heb nog wel wat anders wat mij opvalt en waar je misschien mee aan de slag kunt. Ik vind het erg stijf in zijn rug en lendenen. Hij is niet nageeflijk genoeg en dat zie je terug in de storingen in de aanleuning. Ook lengtebuiging is nog erg matig en daar houdt ie zich ook stijf.
Probeer hem nageeflijk te krijgen zodat hij zijn rug ontspant. Je drijft elke pas, maar dit lijkt geen doel te hebben en ik vraag me af of hij wel goed genoeg naar je been luistert. Als dat niet zo is, dan kun je hem ook niet echt nageeflijk en los gewerkt in zijn hals en rug krijgen. Dus veel tempowisselingen rijden om heb beter aan je been en nageeflijk te krijgen. Daarbij zou ik veel voltes draaien ( zo klein als gaat) en regelmatig wijken en achterwaarts om hem los te krijgen in zijn lendepartij. Succes. ;)