Ik wil graag tips over mijn rijden! Aan mijn houding valt nog veel te doen namelijk!
Hoogste dressuurwedstrijd die ik tot nu toe heb gereden is de F5 en krijg ik 1 keer in de week dressuur les. Qua springen heb ik een paar privélessen genomen en weet de basis (ruimte geven boven de sprong is er aardig ingestampt!).
Op poularde rijd ik vooral dressuurmatig, is een draver en heeft een beetje moeite met springen maar ben het haar aan het leren (had daarom ook privé lessen genomen)! Ook ben ik aan het oefenen met natural horsemanship!
Problemen die ik met haar heb zijn de galop en achteruitlopen. Achter de galop zit bij haar gewoonweg veel stress omdat het haar altijd is afgeleerd, maar het lukt wel! Tijdens het aanspringen protesteerd ze alleen door te bokken... Qua houding steken mijn voeten vaak naar buiten en val ik vaak voorover.

Springend op bjorna (tijdens les), ziet er naar mijn idee wel goed uit! behalve dat ik naar paard kijk en niet vooruit

Springend op poularde, geef wel iets te weinig ruimte denk ik... maar kijk wel goed over de sprong!

Voeten steken denk ik net iets te ver naar buiten...

zie hier, de opstartproblemen voor de galop..

Galopje!

Polarde loopt hier echt zoooo lief ontspannen:) ik val denk ik iets te ver naar voren...

Maar dan doe ik het desnoods halverwege het rijden als ze al een beetje afgekoeld is.