.Helaas heb ik geen eigen paarden en rij ik op een manege. Daar is het wel hartstikke leuk en gezellig en leer ik nog steeds dingen! Soms is het erg leuk om steeds op een ander paard te rijden, maar soms ook erg vervelend want dan kan je niet echt met het paard doorwerken. Natuurlijk zit je wel is een paar keer op hetzelfde paard en dat merk je ook wel met rijden.
Ik rij maar 1x per week. Elke zaterdag van 9 tot 10 uur 's ochtends, op manege Stal van Brenk, in Utrecht, Groenekan. Dit doe ik nu zo'n 8 jaar.
Ik plaats hier foto's van 2 paarden.
Het 1e paard is Truus.
Truus is volgens mij een tuiger. Ik vind haar altijd erg fijn lopen. Soms kan ze nog even gek doen en doet ze net of ze van iets schrikt. Dit is vooral in de winter. Dan is ze dus een beetje fris. Hier laat ik een paar dressuurfoto's zien. Niveau is B denk ik. We oefenen wel is schouderbinnenwaarts of wijken.
Het 2e paard is Bandit.
Bandit was vroeger een springpaardje en dat zie je ook wel aan de foto's denk ik. Hij springt heel fijn.
Niveau van het springen is niet erg hoog, het is gewoon in een manegeles. Hiervan laat ik springfoto's zien.
Puntjes waaraan ik nodig aan moet werken:
- HOUDING: mijn handen voeten, vreselijk! Ook zit ik nogal scheef.
Truus:

Bandit:

Enthousiast

Graag ondersteunend commentaar en ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
.
!

. Voor mijn gevoel zit ik dan nog belabberder op het paard, maar ik heb al eerder gehoord dat ik dan vanzelf al een stuk rechterop ga zitten. Maar het voelt zo vervelend.. Wennen denk ik?