Emerald schreef:Het zou inderdaad aan je rijbroek kunnen liggen. Maar dat hoeft niet.
Rij je een ander paard? Is je zadel veranderd? Ben je intensiever gaan rijden? Krijg je les en zo ja, kan je aan je instructrice/instructeur vragen of je zit is veranderd?
Het kan namelijk zijn dan je, zonder dat je het in de gaten hebt, anders bent gaan zitten. Dit kan wellicht komen omdat je rijbroek je ongemak bezorgt, waardoor je onbewust anders gaat zitten en het probleem verergert.
Ik zou als ik jou was eerst andere rijkleding proberen, en als dat het probleem niet oplost, zou ik het in je zit en/of zadel zoeken.
Er kunnen zoveel redenen zijn eigenlijk, maar door een voor een uit te sluiten kun je het probleem achterhalen en oplossen.
Succes.
Wat jij zegt klopt wel. Ik ben inderdaad iets anders gaan zitten + ik rijd op een ander paard. Ik zat vroeger altijd met mijn hoofd naar beneden en met kromme rug, ik plooide ook steeds door in mijn buik. Maar hier heb ik hard aan gewerkt en nu zit ik rechter.. Zit ik dan nog steeds een beetje verkeerd? Of heb je misschien tips om anders te gaan zitten zodat er minder druk op komt?
Groetjes