Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik bouw het heel rustig op, lekker veel stappen en kleine drafjes en galop nog niet eerst.
ga maar eens achter je paard staan met je kin op zijn staart aanzet en kijk naar de schouders, ze zijn bij geen enkel paard gelijk maar bij paarden die moeilijk recht richten zie je vaak duidelijk verschil. bij mijn paard is de fysio/tevens osteo 2 x geweest, ze kijkt en voelt cm voor cm [hals rug benen etc], wil m zien aan de longe op harde en zachte en vervolgens legt ze uit wat haar bevindingen zijn en vervolgt direct met de beh. en geeft tips voor aan de longe en onder t zadel, kreeg ook oefeningen die ik gewoon in zijn box kon doen. ze is nog 1 keer geweest heeft weer gevoelt, en gekeken met rijden maar beh was niet nodig. oorzaak bij mijn paard was de 2 maanden rust in de zomer [op t land] hij is bij zijn achter hand erg terug gelopen in bespiering dus had moeite met zijn achterhand er goed onder te krijgen. nu gaat t weer goed
succes gaat vast goed komen hoor, zo jammer dat ze niet kunnen praten......
) overigens niet door mijn toedoen, de vorige amazone heeft hem aangereden en hem als een stuk vuil bij het afval gezet.
Maar dit kwam doordat hij totaal geen vertrouwen in de ruiter had en gruwelijk bang was in de mond en totaal geen beenhulpen kende. Ik ben nu 4 maanden verder en ik kan nu eindelijk zeggen dat hij me een beetje begint te vertrouwen, minder bang inde mond is en beter voor het been is. De eerste 3 maanden heb ik niks anders gedaan dan teugels los en vooruit laten lopen op zijn eigen benen. Totdat hij in de gaten kreeg dat hij niet bang hoefde te zijn, dat ik hem niet in de mond trok en dat hij gewoon moest lopen zoals hij als veulen tot 3 jarige altijd gedaan heeft in de wei. Nogmaals een lange weg, maar heb geduld, (als je het even niet meer ziet zitten lekker op stal zetten, volgende dag lekker in de wei, en de dag erna pas weer beginnen) geef hem vertrouwen en de tijd en dan komt het vast goed.