Mijn pony is erg moeilijk, (kan soms heel erg lui zijn maar ook heel hard rennen, schrikt van een bewegend grassprietje etc. etc.)
Nou heb ik niet zo veel geduld (schijnt in de familie te zitten.......
)En is dit niet heel handig met rijden, aangezien je daar gewoon simpelweg heel veel geduld voor moet hebben!
Dan gaat weer eens alles fout en word ik boos, onrustig met mijn handen enzo.
Daarna heb ik weer spijt en geef ik mijn pony 10 appels om het goed te maken (nee hoor niet zoveel)
Ik doe er nu wel heel lacherig over enzo maar vind het echt vervelend, het moet voor beide partijen leuk blijven natuurlijk.
Zit iemand met hetzelfde probleem? iemand tips?
) die van mij is ook erg lastig en daarom doe ik grondwerken met haar.

Zodra je tegen hem niet eerlijk bent heb je een kwaaie aan 'm. Ik heb echt mijn geduld zo goed getraind de afgelopen maanden, en soms raak ik het nog wel eens kwijt maar het lukt me nu meestal wel om gewoon even een paar rondjes te stappen aan een lang teugeltje, of iets te gaan doen wat wel goed gaat en wat we allebei leuk vinden. Bedenk ook dat het niet meteen goed MOET gaan, als het niet goed gaat kun je er ook een boel aan hebben om erover na te denken hoe je het de volgende keer anders gaat aanpakken. Uiteindelijk ben je voor jezelf bezig, en was je gaan paardrijden omdat dat LEUK is, of niet dan?