Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rozahorse schreef:oke ik ga het proberen.
Vind het wel sneu iedere keer een tik te geven maar ze moet wel luisteren.
Als ik mijn stem verhef schiet ze vaak wel naar voren maar zakt dan weer terug.
Citaat:Gewoon goed consequent aanpakken!!
Asyaa schreef:rozahorse schreef:oke ik ga het proberen.
Vind het wel sneu iedere keer een tik te geven maar ze moet wel luisteren.
Als ik mijn stem verhef schiet ze vaak wel naar voren maar zakt dan weer terug.Citaat:Gewoon goed consequent aanpakken!!
Het doel van consequent een tik erbij geven is dat ze doorkrijgt van been gaat vooraf aan tik, dus ik reageer al maar bij been. Als je been geeft, ze doet niks en je doet er niks aan, waarom zou ze dan reageren op been?
rozahorse schreef:Asyaa schreef:
Het doel van consequent een tik erbij geven is dat ze doorkrijgt van been gaat vooraf aan tik, dus ik reageer al maar bij been. Als je been geeft, ze doet niks en je doet er niks aan, waarom zou ze dan reageren op been?
Ik geef haar wel een tik hoor maar kan wel aan de gang blijven.
Maar ik moet gewoon doorzetten hoor ik dus.

midgie schreef:Een tik geven heeft geen zin, dan gaat hij het doen voor de tik,
Hoe is ze in de bak aan de hulpen,
Je zegt zelf al dat longeren niet gaat want dan gaat ze steigeren,
Ik zou dan dus echt het probleem bij jou zelf zoeken,
Neem eens wat lessen in los en rondwerken , want als je het paard vanaf de grond al niet onder controle hebt waarom zou hij het dan wel onder het zadel voor je doen?
Leer een leider te zijn en dat bereik je niet met een tik.
Bedenk ook dat elk paard zijn eigen basis tempo heeft ga daar eens mee spelen, laat hen langzamer stappen en dan weer terug naar het basis tempo, maar dat zijn allemaal basis dingen die je als je rijd toch zou moeten weten, dus mijn advies is werk aan jezelf en neem les .

;)dapphie123 schreef:je moet proberen om de hele tijd te drijven en de hele tijd soms een tikje er bij geven. je moet goed met je benen rijden, maar echt de hele tijd. meestal krijg je zo elk paard aan't lopen;)
greetzz!

Anoniem schreef:Waarom zou je je paard over zijn tempo willen jagen? Daar snap ik echt de ballen niet van hoor. Weet jij uberhaupt het verschil tussen hard stappen en actief stappen? daar zit namelijk een wereld van verschil in... Men vind namelijk ook altijd dat mijn paard sloom stapt en niet actief. Maar hij stapt wel degelijk actief. Maar niet hard want zijn eigen tempo is gewoon niet zo vlug... Dan kun je hoog of laag springen maar je paard zal echt niet harder gaan stappen hoor.... Het eenige wat je uiteindelijk aan het doen bent is dat dier in zijn ribbenstampen en hem vooruit slaan met de zweep. En ik neem aan dat dat niet je bedoeling is of wel? Neem goed les van iemand die er verstand van heeft (helaas zijn die erg schaars) En leer het verschil tussen hard en actief stappen en draven.
En dat je zegt dat hij in een groep wel "actief" loopt kan goed kloppen ja... de groep vormt dan een "kudde" en geen enkel paard wil achter blijven. Want dan kan hij opgevreten worden. Dus een paard zal zich dood rennen als dat nodig is om bij de kudde te blijven... Dus denk iets verder na voor je je paard. Vooruit gaat slaan...

dapphie123 schreef:je moet proberen om de hele tijd te drijven en de hele tijd soms een tikje er bij geven. je moet goed met je benen rijden, maar echt de hele tijd. meestal krijg je zo elk paard aan't lopen;)
greetzz!