Rosa door het jaar heen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

Rosa door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:11

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:38

verbeterd! Dat zeker. 't Ziet er al netjes uit hoor! Verder niet veel commentaar, maar je neigt op sommige foto's toch wat naar voren te leunen.. (Vooral in galop, maar je gaf zelf al aan dat ze erg op de voorhand valt, valt dus niet veel aan te doen.) En op sommige foto's heb je je vingers niet goed aangesloten.
Maar verder ziet het er al toppie uit hoor! ;)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:42

Ik vind het zó'n leuke pony. Ik volg je topics op HT ook altijd.
Je ziet wel een zekere vooruitgang.
Je hebt geen vaste omheining, bak idee he? dan kan je veel meer rijden op vaste punten, wordt voor beide paarden, ook voor Angel, dan makkelijker. Is er geen mogelijkheid om toch een stukje af te zetten binnen het land? Heb je ook niet zoveel last meer van de rest van je pony's enz.

Nouja, nog een kleine tip. Probeer wel meer contact te houden met je teugels, op sommige foto's hangen ze wat los. Ook zodra ze wat naar beneden komt wel contact houden. :)

Echt, ik vind het een leuke pony!
Succes!

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:20

wauw die is serieus veranderd, nu is ze trouwens mooier geworden,! :)
en vooral leuk filmpje van de galop in het zandweggetje
doe zo verder !

Nell_

Re: Rosa door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:29

Ze is een stuk mooier geworden zeg :j Ziet er goed uit.
Het valt me wel op dat ze toch vaak op de voorhand valt :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:39

Ze is echt heel veel veranderd! Veel meer bespiering en ze loopt ook al fijner zo te zien. :j Wat Nell_ zei, ze loopt nog steeds wat op de voorhand. Maar verbetert is het zeker. Ik weet zeker dat het goed komt met jullie! :D

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:46

Laatste plaatje ziet er een heel stuk beter uit, probeer wel je hak meer naar achteren te doen. Je hebt je hakken nu niet onder je lichaam. Verder ben ik erg blij te zien dat je je van je (gevaarlijke) gympen hebt ontdaan ;)

Keep up the good work!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:50

Je hebt je positief verbeterd, dat moet ik echt zeggen! De bespiering van Rosa is ook sterk verbeterd!
Ik zou zeggen, ga zo door! :)

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:57

Ziet er goed uit, julie zijn idd goed verbetert.
Ik moet zeggen dat ik het er ook beter uit vind zien met rijkleding. :)

Maar ziet er super uit!

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:10

Wat een super leuk paard zeg! Je kunt er vast nog heel ver mee komen en veel van leren! Ga echt zo door :D
En die zit komt wel, ik heb er ook nog steeds moeite mee!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 11:39

Het klopt idd dat ze nog op de voorhand loopt, maar gelukkig al een stuk minder dan eerst.
Ze doet dit omdat het achter nog niet helemaal lukte, omdat ze daar nog niet los was.

Dankjewel :)!

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:45

Idd al veel verbeterd, ook de bespiering van het paard. Als je geen longeersingel hebt en toch met dubbele longe of bijzet wilt longeren kun je dat toch gewoon met het zadel erop doen?

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 11:52

Ik heb geen ervaring met dubbele longe, dus ik vind het gevaarlijk om daar zomaar mee te klooien.
Ik wel een bijzet, maar ik weet niet of het correct is Rosa ermee te longeren. Deze heb ik liggen :

Afbeelding

Hier heb ik vroeger ook wel eens mee gelongeert. Maar ik weet niet of het echte nut heeft en Rosa positief verbeterd.

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:06

Het ziet er echt steedst beter uit zeg!
Maar waar was jij op buitenrit geweest??
toevallig in chaam? :o

xx

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:10

Zo, wat is ze in een jaar een stuk mooier geworden zeg! :) Het rijden ziet er ook al een stuk beter uit, ondanks dat ze nog heel erg op de voorhand valt.

Ben je ook bekend met rechtrichten? Hiermee kun je o.a. werken aan het naar binnen vallen, en zal ze ook meer haar achterhand gebruiken doordat ze het gewicht meer verdeeld. :)

Cardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:13

Een hele verbetering! :j
Probeer met het rijden en met het longeren contact te houden, in de longeerlijn hangt soms een boogje. Verder mag je trots zijn hoor, er zit veel verbetering in! :)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 12:24

--
Laatst bijgewerkt door Shinedown op 07-04-22 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:31

zo, dat is echt veranderd,
soms nog wel op de voorhand,maar echt
zo veel verbeterd
ga zo door ! :j
leuke combinatie zijn jullie, je ziet dat je groeit samen

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:36

het ziet er onwijs leuk uit
aan het begin ziet je pony er ook niet mooi uit en naarmate je verder gaat word ze ook mooier
jullie gaan allebei vooruit!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:45

Wat een vooruitgang! Ook leuk om te zien, dat bij je vooruitgang ook nog èchte paardrijkleding tevoorschijn komt :D .. Ziet er gelijk heel anders uit. Heb je er in dat longeerfilmpje het zelfde zadel op dan wanneer je rijd? Want dat zadel lijkt erg naar voren te zitten en dit valt me niet op wanneer je erop zit.

En wat een SUPER mooie foto daar voor het maisveld! Je kijkt trots, maar dat mag daar zeker ook!

Tipje voor het naar binnenvallen aan de longe: longeerlijn door de binnenste bitring en dan aan zadel vast zetten. Natuurlijk niet omtrekken, alleen gebruiken wanneer ze met buitenstelling gaat lopen. En je longeerlijn op contact houden, daardoor hou je haar bij de les.

Ga zo door! *D

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:39

super leuk paardje! heb eigenlijk geen commentaar! wens jullie super veel succes en plezier!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:42

@ varlin
In de winter is Rosa altijd een beetje een lelijk eendje haha :P.

@ rocksyboy
Dankje voor de tips!
Het is hetzelfde zadel ja, maar ik heb het verder naar achter gelegd, omdat het daar niet precies goed lag.
Edit: Denk jij dat het ook nog nuttig is om met de bovengeposte bijzets te longeren, of kan ik dat beter achterwege laten?

En over mijn paardrijkleren, ik had een periode van ik-wil-niet-mijn-paardrijbroek-aan, maar daar ben ik nu weer helemaal vanaf haha :D.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:30

Ik zou niet met deze bijzet gaan longeren. Rosa kan dan niet goed varieren in de hoofdhouding. Als je met iets wilt longeren zou ik het proberen met touwtjes. Boven aan het zadel vastmaken, en tussen de benen naar de singel. Daar kan het paard nog varieren met de hoofdhouding en wordt het niet (geheel) gedwongen in een bepaalde hoofdhouding te lopen.
Heel losjes beginnen, dat Rosa maar iets druk voelt, alleen als ze echt 'sterren kijkt' zeg maar.

whittie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:38

Ik vind dat het zeker een hele verbetering is! wel vind ik dat je steeds met een iets te los teugeltje rijd!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:36

wat een verschil je pony zit ook veel beter in haar vel

ik zou wel serieus eens kijken naar je zadel dit ligt namelijk niet goed je zit ook op alle foto's er ver achter in de lepel van het zadel.