Ik weet niet of dit hier hoort maar het is toch een soort van probleem.
Ik heb een jonge pony 4 (maart 5 ,
deze is ijzersterk van voren.
Toen ik haar net had gekocht had ik een dubbelgebroken, nu is ze onzettend sterk en loopt hier als het ware gewoon doorheen,
ik heb heel weining met dit bit over haar te zeggen. OOk begint ze onzettend te schuimen met dit bit, waarschijnlijk omdat ze met dit bit niet geod kan slikken. Toen de enkelgebroken, deze was echt het ergst, ze heeft een gevoelige gehemelte en word helemaal gek van dit bit,
Toen is mij aangeraden met een stang te rijden, gewoon een simpele stang. Hierdoor heeft ze meer ruimte in haar mond voor haar tong en het schuimen was meteen over.Wel is ze hier makkelijker op te rijden maar wat is merk is omdat mij pony soms gewoon keihard ervandoor gaat en je haar dan toch afentoe van voren te trekje meot geven gaat meteen die hele mond open....
De stang is mijn aanbevolen door me instructriece maar ben er niet erg tevreden over. Ik heb gevoel alsof deze te hard is voor mijn pony. Ik heb er wel meer controle mee waar ze pakt het bit ook erg vast en gaat er dan vandoor, ze reageert dan amper meer op mij zowel niet op me zit als op het bit omdat ze die vast heeft.
Nu weet ik het even niet meer,
ik zet dit op bokt omdat jullie allemaal een andere kijk hierop hebben enmisschien dat er dan een uitkomst komt

Groetjes

, niet de problemen ontwijken die er zijn, het paard moet gewoon fatsoenlijk op een bitje kunnen lopen.