ik zit achter de computer wat foto's te bekijken van mensen die paardrijden, lalalala. en dan zie ik ineens een paard voorbijkomen met twee bitten in zijn mond ? Nou dacht ik laats als dat ik zoiets zag, maar nu kon ik het is van dichtbij bekijken. Misschien is het wel heel dom, Maar waarom zitten daar TWEE bitten in?
Denk ik ook, zie nog geen twee bitten in een paard ze mond liggen
IloveAlfriee
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-09 23:01
ehm, het is een afbeelding van een van de moderators hier volgensmij. even tussendoor, ik wil alleen weten waar het voor is, ik keur het niet af ofzo. Zo bedoel ik mijn vraag niet. eh, ik weet niet of ik die afbeelding weer kan vinden en of dat wel netjes is om die te plaatsen. ?
en die 'moeilijkere hulpen' zijn niet door te geven met een bit? waarom zou dat tweede bit, wat verder voor in de mond ligt, betere hulpen kunnen doorgeven?
Libera
Geplaatst: 24-12-09 23:08
Een stang en een trens, voor verfijnde hulpen in dressuur...
Oei nog nooit niet gezien? want je schrikt wel erg. Minste dat je wedstrijden op tv ziet of foto's hier op bokt daar is toch de helft wel met dit soort bit(ten).
upperlady
Geplaatst: 24-12-09 23:10
Het staat inderdaat voor de vervijning van de hulpen in de hogere dressuursport. Overigens is het ook toegesttan met een gewoon bit in het z te starten hoor!
Marian0557
Geplaatst: 24-12-09 23:11
upperlady schreef:
Het staat inderdaat voor de vervijning van de hulpen in de hogere dressuursport. Overigens is het ook toegesttan met een gewoon bit in het z te starten hoor!
In sommige klasse van het Z nog wel Z1 Z2 zz-licht paarden
Helma_Amber
Geplaatst: 24-12-09 23:11
Een tijdje terug heeft er een soortgelijk topic gelopen. Vroeg ook iemand waar het voor was en er ontstond gelijk een discussie. Hier kun je er wat over lezen. Het is een ouder topic, dus daar niet meer in reageren.
dat ik geschrokken ben? Nou ja geschrokken, ik weet gewoon niet wat het nut ervan is. Als het een reden heeft voor, wat ik nu dus hoor; moeilijkere hulpen door te geven, word het anders.
ik heb het wel eens gezien. Maar ik moet zeggen dat het me wel eens opviel dat ik een wedstrijd vanaf de zijlijn bijwoon, dat er dan een paard voorbijkwam met iets meer bit in zijn mond dan wat ík gewend ben. Maar als je dan een foto ziet waar je het es van dichtbij kunt bekijken vond ik het wel intressant om me er in te verdiepen.
ik heb ook die link bekeken van de wiki. Maar, dus twee lossen bitten? Wat ligt dan voorin de mond, de trens of de stang?
De trens ligt het hoogst en de stang daaronder. Het ligt niet voor in de mond
Libera
Geplaatst: 24-12-09 23:20
upperlady schreef: