Hoi!

Ik en Expres-zo ook weer eens bij HAW. Expres-zo is een 6jarige merrie. Wij springen geen officieel, alhoewel we er wel voor aan het oefenen zijn. We springen zo'n B/L denk ik. Het dressuur zaten we even een dipje in, maar we zijn er gelukkig al uit aan het klimmen.
Zij is niet van mij, maar van 'de manege'. In mijn vorige topic zaten mijn hakken steeds harstikke verkeerd. Dit keer had ik daar helemaal geen last van!
Ander zadel (wel dressuur) geeft dus toch een heeeel verschil. Mijn punten waar ik aan moet werken
- óver je paard heen kijken, dus niet náár je paard.
- Ook heb ik moeite met het buigen van mijn lichaam, wordt kei en kei hard aan gewerkt!
- Actief genoeg op de hindernis aanrijden.
Expres-zo verbeterpunten
-opletten wat je met je beentjes doet

1. De foto's! : instappen. (VOOOOOR je kijken!!!)
Daarna losdraven&galopperen, geen foto's.
2. beetje laag inspringe.. (overdrijven is ook een vak
)3. Alweer wat hoger, nam ze mee denk ik. Zal wekomen omdat ze niet vlot genoeg was

4.

5. Ik weet nooit de goede houding wanneer je zonder beugels springt? De normale houding is onmogelijk, dus ik geef altijd maar zoveel mogelijk mee. Ik wil graag tips wat ik moet doen bij zonder beugels springen!

6. Mooooiste

7. Tikte ze aan, nam ze niet mee

8.

9. We stijgen op

10. Daarna ging ik weer springen op haar moeder. Deze is nog steeds erg moeilijk uit te zitten wanneer je eerst op Expres-zo hebt gesprongen. Expres-zo springt echt heel erg vlak, Ozelly basculeert zooooveel meer. Je ziet mij veel kracht zetten op mijn handen, mag ik nite doen. Moet ze veel verder naar voren zetten, en veel verlichter gaan zitten. Ook veeel te korte beugels zie ik

11. Voor de beweging uit.
Ik wil tips waar ik zonder twijfel van kan leren.
Geen commentaar op schoenen, net zoals cap eigen keuze