Kriti At Work Again

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muis88kriti

Kriti At Work Again

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 10:24

Mijn vorige topic was niet goed sorry.. ben pas net hier en had ook nog niet alles nog gelezen.

Maar hier zijn we weer..

Zo Kriti weer eens opgezadeld om te gaan rijden uiteraard.
Doordat ik nu een eigenhuisje heb met me vriend en daar al 2 maanden mee bezig zijn. Pffff....
Heb ik de laatste tijd dus helaas niet zoveel tijd gehad om met der te rijden.
Ze is wel lekker elke dag naar buiten geweest natuurlijk maar dan gewoon los.

Dus hier wat foto's van de eerste rit weer was van de week.
Tips en commentaar altijd welkom, graag wel onderbouwen zodat ik er wat mee kan

We rijden gewoon een beetje Recreatief dressuur.
Ik ben dus nu weer begonnen met opbouwen van het rijden en moet dus nog werken aan veel dingen.
Vooral ook me eigen houding. Dus ben weer hard aan het oefenen.

Heb nog niet zoveel foto's de rest komt nog.. eff wachten op de fotograaf van stal

Drafje
Afbeelding
Galopje
Afbeelding
Kriti in de bocht
Afbeelding
Weer een drafje
Afbeelding
Mislukt.. :o
Afbeelding

Nou ik ben benieuwd :o

Sommige mensen hadden al gereageerd maar kan nou niet Quote dus is beetje lastig reageren sorry!! hoop dat jullie nog even opnieuw kunnen reageren.

Stephanie en Kriti

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:38

Leuk beestje!

Ik heb de indruk dat je vrij veel met de voorkant bezig bent...Dat nageeflijk lopen is echt niet zo belangrijk, en die Thiedeman teugel lijkt me ook totaal overbodig! Die zou je ook niet nodig moeten hebben om haar omlaag te rijden. Probeer je handen wat meer te dragen!

Wat is er mislukt aan de laatste foto? Ik zie daar een paardje dat eindelijk wat meer ruimte krijgt en dat ook probeert te nemen, terwijl ze nog niet eens gelijk extreem op de voorhand kukelt! Als je haar daar iets meer over de rug kunt krijgen heb je d'r heerlijk lang laag lopen.

Wel erg leuk paardje, en je houding vind ik nog niet eens zo heel slecht! Er kunnen wel wat kleine dingetjes verbeterd, maar je zit al met al best recht op je paardje hoor!

Bokker31

Re: Kriti At Work Again

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:45

Leuk beestje!
Het lijkt een beetje of je rijdt met 'de rem er op'. Ze is aan het zoeken wat je nu van haar wil. Even een stapje terug en dan komen jullie er wel. Jullie zijn een leuke combinatie.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:11

Ziet er leuk uit.
Je zit wel netjes maar probeer om voor je uit te kijken. Dat straalt net iets meer fier uit.
Daarnaast probeer om je hakken uit te drukken.
En heb je iets van laarzen of chaps? Dat geeft meestal iets meer steun aan je benen, voor jezelf misschien prettiger om mee te rijden.
Plus is het in de winter warmer aan je benen ;)
Als laatste je handen niet laten zakken maar dragen (zie laatste foto).

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:38

Het ziet er idd een beetje geforceerd uit hoe je hem rijdt, probeer het iets meer vanuit de ontspanning. Daarnaast pas jij met je benen niet in dit zadel, je knieën liggen veels te hoog tegen de wrong aan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:40

leuk dier :)
probeer je hakken meer uit tedrukken, op veel fotos trek je ze op..

Brittjehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:11

Inderdaad een leuk beestje, mooie kleur!
op de 2e foto loopt hij erg mooi door de hals, ik ben inderdaag ook van mening dat de thiedemanteugel overbodig is.
Probeer hem ook in de bochten meer te laten buigen en nagevelijker te laten lopen
voor de rest ziet het er prima uit!

Lisaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:13

(Ik kan het fout hebben hoor)
Maar ik vind het er een beetje gespannen uitzien..
Ook je hakken proberen uit te drukken :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:27

Hallo :)
leuk diertje. Ik kan de laatste foto niet zien, misschien ligt dat aan mijn laptop.
Waar ik als ik jou was op zou gaan letten zijn je benen. Je trekt ze een beetje op (alsof de beugels haast te lang zijn. Ook steek je je tenen vrij ver door de beugels, misschien een idee om gewone rijlaarzen (met een hakje voor de veiligheid!!) of stalschoenen (met hak) te gebruiken.

Waarom heb je de thiedeman erbij? Hij hangt verder keurig, daar niet van, maar vroeg het me gewoon af :)

Probeer lekker voorwaarts te rijden en daarin te schakelen. Zoek daarin de ontspanning op zodat hij wat meer over de rug gaat lopen. Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar het zou net dat ene beetje meer mogen hebben :)
succes

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:34

Het is inderdaad een leuk beestje, echter vind ik het er niet helemaal vriendelijk en ontspannen uitzien.
Ten eerste zou je moeten weten dat het gevaarlijk is om met sportschoenen te rijden!
Die tiedeman is echt nergens voor nodig, in geen enkele foto zie ik waarom je deze nodig hebt.
Heb je les?
Zorg dat je lekker gaat ontspannen met rijden, rijd veel figuren en zorg dat je zelf ontspannen bent! Neem les en dan komt het wel goed!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:07

Ik heb even wat constateringen, dit is absoluut geen aanval maar puur wat me opvalt.

Op de eerste foto zit je erg scheef, probeer in een bocht meer met je lijf te draaien ipv schuin te hangen. Je ziet ook de reactie van het paard erop, deze compenseert door niet meer te buigen en het hoofd te kantelen.

De 2e foto hou je je bekken wat stijf, hierdoor kan de beweging niet lekker door van achter naar voor, maar vind wel dat je paardje er zijn best doet met zijn achterhand. Probeer de bewegingen vanuit je bekken meer van achteruit te krijgen, en minder van voor, eerst maar eens lopen.

Foto 3 zie je hetzelfde als op foto 1, al vind ik het hier ook lijken dat je een beetje aan je teugels hangt.

Foto 4 is ook weer beetje hetzelfde verhaal.

Conclusie, je paardje wordt van voor teveel gesloten, heeft teveel spanning in de kaak en ook bij haar mond zie je die spanning weer terug. Probeer eens van voor "los" te laten. Daarbij bedoel ik niet teugels los gooien maar het meer ook zelf een beetje los laten en probeer de bewegingen van achter via jou lijf gecontroleerd naar voren te laten rollen. Als je voelt dat de rug losser wordt (rechtuit, en gewoon kilometers maken) kun je vanuit daar vanuit je zit de bochten en buiging meepakken. Paard mag dan in de eerste fase best lekker voorwaarts neerwaarts gaan, je kunt hem altijd wat meer gaan oppakken, en denk dat jet juist alleen maar lekker is op dit moment.

Paardje is erg leuk, en je zit er zeker niet verkeerd op :D

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 19:02

Sjapaz schreef:
Leuk beestje!

Ik heb de indruk dat je vrij veel met de voorkant bezig bent...Dat nageeflijk lopen is echt niet zo belangrijk, en die Thiedeman teugel lijkt me ook totaal overbodig! Die zou je ook niet nodig moeten hebben om haar omlaag te rijden. Probeer je handen wat meer te dragen!

Wat is er mislukt aan de laatste foto? Ik zie daar een paardje dat eindelijk wat meer ruimte krijgt en dat ook probeert te nemen, terwijl ze nog niet eens gelijk extreem op de voorhand kukelt! Als je haar daar iets meer over de rug kunt krijgen heb je d'r heerlijk lang laag lopen.

Wel erg leuk paardje, en je houding vind ik nog niet eens zo heel slecht! Er kunnen wel wat kleine dingetjes verbeterd, maar je zit al met al best recht op je paardje hoor!

Ik ben inderdaad ook veel met de voorkant bezig omdat ze anders de neus in de wind gooid... ik laat der eerst wel losser maar ze vraagd dan zelf ook om aanleuning vind dat dan beetje lastig.. Thiedeman had ik er even omgedaan omdat ik al 2 maanden niet had gereden en omdat ik dan voor mijn gevoel misschien wat meer cotrolle heb als ze er vandoor schiet.. en me handen moeten inderdaad anders probeer er goed op te letten maar vergeet dat steeds :(

En de laatste foto vond ik dat ze toch wel een beetje uit elkaar viel.. maar blijkbaar valt dat dus nog enigzins mee.. en ze hoefd niet heel de tijd zo te lopen hoor laat der vaak ontspannen tussen het rijden.. afwisselen...

En dankje verder :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:53

Ik zou graag zien dat je haar van achter naar voor rijdt. Dan komt de ontspanning ook meer in de rug van het dier.

Verder even letten op je handen en je hakken. :)

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 20:23

hessie31 schreef:
Leuk beestje!
Het lijkt een beetje of je rijdt met 'de rem er op'. Ze is aan het zoeken wat je nu van haar wil. Even een stapje terug en dan komen jullie er wel. Jullie zijn een leuke combinatie.

Hoe bedoel je met de rem erop?? ze is namelijk juist niet zo voorwaarts... niet aan de teugel maar ook niet ontspannen.. daar ben ik ook mee bezig het is ook een beetje hoe der hoofd erop zit de dag.. de ene dag heeft ze echt zin en loopt ze heerlijk voorwaarts en andere moment juist niet zo..

En dankje van de combinatie :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:25

Hee stef
leuk jou ook op bokt te zien
hoe gaat het met de oude buuf?
zo te zien heb ze het prima naar haar zin daarzo *D

xxx

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 20:37

Lindas2 schreef:
Ziet er leuk uit.
Je zit wel netjes maar probeer om voor je uit te kijken. Dat straalt net iets meer fier uit.
Daarnaast probeer om je hakken uit te drukken.
En heb je iets van laarzen of chaps? Dat geeft meestal iets meer steun aan je benen, voor jezelf misschien prettiger om mee te rijden.
Plus is het in de winter warmer aan je benen ;)
Als laatste je handen niet laten zakken maar dragen (zie laatste foto).

Ja ik heb daar altijd moeite mee zonder dat ik het doorheb zit ik altijd naar me paard te kijken.
En ik moet me laarzen weer opzoeken want met nikes rijd ook niet zo lekker. Zeker warmer ja hihi en me handen ja dat is me zeker opgevallen nu en zal der op letten !!

Dankje ;)

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 20:54

Brittjehh schreef:
Inderdaad een leuk beestje, mooie kleur!
op de 2e foto loopt hij erg mooi door de hals, ik ben inderdaag ook van mening dat de thiedemanteugel overbodig is.
Probeer hem ook in de bochten meer te laten buigen en nagevelijker te laten lopen
voor de rest ziet het er prima uit!

Ja aparte kleur he :D dankje.

En ben met je eens dat ze bij de 2e indd goed loopt. en Thiedeman is ook overbodig had meer als voorzorg eventjes.

En ik zal er aan proberen te werken ze vind het nu allemaal weer even moeilijk.

A_lette schreef:
Ik zou graag zien dat je haar van achter naar voor rijdt. Dan komt de ontspanning ook meer in de rug van het dier.

Verder even letten op je handen en je hakken. :)

Zo heb eindelijk door hoe het werkt met meerdere guotes in 1..

Heb je nog tips om der makkelijker van achter naar voor te rijden.. dat vind ik soms erg moeilijk zeker nu weer omdat ik weer aan het oppakken ben. en ja handen en hakken komt in orde :D

Dankje

Lies21 schreef:
Het is inderdaad een leuk beestje, echter vind ik het er niet helemaal vriendelijk en ontspannen uitzien.
Ten eerste zou je moeten weten dat het gevaarlijk is om met sportschoenen te rijden!
Die tiedeman is echt nergens voor nodig, in geen enkele foto zie ik waarom je deze nodig hebt.
Heb je les?
Zorg dat je lekker gaat ontspannen met rijden, rijd veel figuren en zorg dat je zelf ontspannen bent! Neem les en dan komt het wel goed!!

Wat bedoel je met helemaal niet vriendelijk?
En weet dat met sportschoenen rijden niet veilig is. Thiedeman al gezegt is ook niet nodig was uit voorzorg.
Heb momenteel geen les zit er wel weer aan te denken maar hebben alleen een buiten bak dus in de winter misschien niet zo handig nu. En ga veel figuren rijden.. doe ik altijd wel maar zal der goed mee oefenen.

Thanks
Daphaan schreef:
Hallo :)
leuk diertje. Ik kan de laatste foto niet zien, misschien ligt dat aan mijn laptop.
Waar ik als ik jou was op zou gaan letten zijn je benen. Je trekt ze een beetje op (alsof de beugels haast te lang zijn. Ook steek je je tenen vrij ver door de beugels, misschien een idee om gewone rijlaarzen (met een hakje voor de veiligheid!!) of stalschoenen (met hak) te gebruiken.

Waarom heb je de thiedeman erbij? Hij hangt verder keurig, daar niet van, maar vroeg het me gewoon af :)

Probeer lekker voorwaarts te rijden en daarin te schakelen. Zoek daarin de ontspanning op zodat hij wat meer over de rug gaat lopen. Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar het zou net dat ene beetje meer mogen hebben :)
succes

Nee bij mij doet die foto het ook ineens niet dus ga zo ef proberen hem er opnieuw op te zetten.
Ja ik trek ze indd vaak op komt denk ik door de verkeerde schoenkeuze :$
Thiedeman al vaker aangegeven.. maar was meer uit voorzorg.
En bedankt voor de tips :D

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 21:23

lailapri schreef:
Ik heb even wat constateringen, dit is absoluut geen aanval maar puur wat me opvalt.

Op de eerste foto zit je erg scheef, probeer in een bocht meer met je lijf te draaien ipv schuin te hangen. Je ziet ook de reactie van het paard erop, deze compenseert door niet meer te buigen en het hoofd te kantelen.

De 2e foto hou je je bekken wat stijf, hierdoor kan de beweging niet lekker door van achter naar voor, maar vind wel dat je paardje er zijn best doet met zijn achterhand. Probeer de bewegingen vanuit je bekken meer van achteruit te krijgen, en minder van voor, eerst maar eens lopen.

Foto 3 zie je hetzelfde als op foto 1, al vind ik het hier ook lijken dat je een beetje aan je teugels hangt.

Foto 4 is ook weer beetje hetzelfde verhaal.

Conclusie, je paardje wordt van voor teveel gesloten, heeft teveel spanning in de kaak en ook bij haar mond zie je die spanning weer terug. Probeer eens van voor "los" te laten. Daarbij bedoel ik niet teugels los gooien maar het meer ook zelf een beetje los laten en probeer de bewegingen van achter via jou lijf gecontroleerd naar voren te laten rollen. Als je voelt dat de rug losser wordt (rechtuit, en gewoon kilometers maken) kun je vanuit daar vanuit je zit de bochten en buiging meepakken. Paard mag dan in de eerste fase best lekker voorwaarts neerwaarts gaan, je kunt hem altijd wat meer gaan oppakken, en denk dat jet juist alleen maar lekker is op dit moment.

Paardje is erg leuk, en je zit er zeker niet verkeerd op :D

Ik zie het ook niet als aanvallen hoor vraag zelf om commentaar en tips.

Ja ik zie inderdaad nu dat ik echt scheef zit daar moet ik zeker op gaan letten.
En moet indd ook letten op het kantelen van de bekken zie het nu ook goed op de foto's.
En ik de teugels hangen lijkt volgens mij zo omdat ik net sta in me zadel denk ik..

Heb je meer tips of oefeningen om meer van achter naar voren te rijden zoals jij dat bedoelt. En in de eerste fase bedoel je dan gewoon het begin van de training?

Thanks en bedankt voor laatste complimentje :D

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 21:29

Celiien schreef:
Hee stef
leuk jou ook op bokt te zien
hoe gaat het met de oude buuf?
zo te zien heb ze het prima naar haar zin daarzo *D

xxx

Hey meis,

Ja ben weer lekker bezig :D weer begonnen met trainen zoals je kan zien.. dit is alweer andere stal maar hier ook super..

xxx

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 21:32

even de laatste foto opnieuw hij doet het ineens niet meer..

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:26

die laatste is best aardig, ik zou haar dan gewoon nog lekker geven, probeer wat dingen uit met je zit (bekken/buikspieren/1 of 2 zitbeenknobbels/etc)Wat ook kan helpen als je een beetje meer tubo wilt is meer in evenwicht zitten, je geeft dan ook de ruimte en het is fijner voor het paard. Probeer dus zo zacht mogelijk te zitten, even rolschaatsen (denkbeeldig!!!) onder en je voeten soms wat naar achter rollen zodat deze meer onder jou zwaartepunt komen, en als ze lekker naar voren gaat kun je contact gaan zoeken.

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 22:35

lailapri schreef:
die laatste is best aardig, ik zou haar dan gewoon nog lekker geven, probeer wat dingen uit met je zit (bekken/buikspieren/1 of 2 zitbeenknobbels/etc)Wat ook kan helpen als je een beetje meer tubo wilt is meer in evenwicht zitten, je geeft dan ook de ruimte en het is fijner voor het paard. Probeer dus zo zacht mogelijk te zitten, even rolschaatsen (denkbeeldig!!!) onder en je voeten soms wat naar achter rollen zodat deze meer onder jou zwaartepunt komen, en als ze lekker naar voren gaat kun je contact gaan zoeken.

Dankje hier kan ik wat mee :D

Ik ga eraan werken en proberen wat meer foto's te plaatsen als ik weer wat verder ben.

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:36

het meeste commentaar is al gegeven.
Probeer met meer ruimte te rijden, hakken meer uitdrukken en lekker aan de slag met vw/nw.
Succes met dit mooie paard ;)

muis88kriti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 22:42

NewYork schreef:
Probeer met meer ruimte te rijden, hakken meer uitdrukken en lekker aan de slag met vw/nw.

Toch nog bedankt en weet nu waar ik weer goed aan kan gaan werken.. :D hopen dat het weer een beetje goed blijft he ;)
En dankje voor het complimentje :D

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:59

muis88kriti schreef:
NewYork schreef:

Toch nog bedankt en weet nu waar ik weer goed aan kan gaan werken.. :D hopen dat het weer een beetje goed blijft he ;)
En dankje voor het complimentje :D

Graag gedaan hoor! Vind dat complimentjes nogal eens worden vergeten, daarom wil ik daar liever de nadruk op leggen!
Echt mooi paard, ;)