Wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 23:46

Voorafgaande topics;
[MA] Wel of niet doen?
[RIJ-ITP] Privéles Royal!
[RIJ-ITP] Royal (dag voor de wedstrijd)!
[RIJ-ITP] De wedstrijd met Royal!

Vandaag had ik mijn tweede wedstrijd met Royal! Ik had er heel veel zin in en was erg benieuwd hoe het dit keer zou gaan. Het inrijden ging erg goed en Royal liep weer lekker ontspannen! Toen begon het proefje.. Het ging best goed, totdat we voor de tweede keer in galop moesten. Toen gaf Royal bij het aanspringen zo'n hoge bok, dat ik hem niet meer kon uitzitten! Ik viel redelijk hard, maar de 'schade' valt gelukkig mee! Ik ben weer opgestapt en verder gegaan. Toen ik weer moest aanspringen naar de galop, gaf hij weer een bok. Dit keer was ik erop voorbereid en kon ik gelukkig blijven zitten. Ik heb mijn proef uitgereden, voor de rest ging het wel goed.
Bij de prijsuitrijking kreeg ik te horen, dat ik 1e geworden was!! Dat had ik écht niet verwacht! De jury vond mijn proef, naast het vallen, heel netjes! :D Ik heb 234 punten gehaald.

'Helaas' stopte net voor mijn val, de videocamera ermee (omdat hij vol was)! Deze staat er dus niet op. Wel staat de bok erop die ernaa kwam (mijn vader had gauw wat dingen verwijderd, zodat hij weer verder kon filmen).

1. Drafje
Afbeelding

2. Binnenkomen in draf
Afbeelding

3. Halthouden en groeten
Afbeelding

4. Door S van hand veranderen
Afbeelding

5. Van hand veranderen, halsstrekken
Afbeelding

6. Draf
Afbeelding

7. Galop
Afbeelding

8. Middenstap
Afbeelding

9. Stukje film van de 2e bok!
http://www.youtube.com/watch?v=6OJt1FA9E58

10. Drafje
Afbeelding

11. Van hand veranderen
Afbeelding

12. Slangenvolte
Afbeelding

13. Slangenvolte
Afbeelding

14. Gebroken lijn
Afbeelding

15. Omstellen in gebroken lijn
Afbeelding

16. Onze prijs :D
Afbeelding

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 00:57

Wat netjes! Gefeliciteerd! Wat een gemene bok zeg

LIVVYYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 07:48

jammer van die bok
verder ziet het er netjes uit
gefeliciteerd met je prijs

Amaretto27

Re: Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 08:42

Je houd hem veelste veel vast met je hand na mijn idee. Geef hem ook eens wat ruimte, hij moet op eigen benen lopen.
Leuke combinatie verder en gefeliciteerd met je prijs!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:38

Amaretto27 schreef:
Je houd hem veelste veel vast met je hand na mijn idee. Geef hem ook eens wat ruimte, hij moet op eigen benen lopen.

Bedankt voor je tips!
Het kan wel dat ik hem wat meer ´vast´ had, omdat ik er toch net behoorlijk hard vanaf was gevallen!
Maar verder loopt hij meestal wel goed op eigen benen en draagt hij zijn eigen hoofd! =]
Maar ik neem het zeker mee! :D

kimooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:02

ligt het nou aan mij of trek je aan zijn teugels na die bok? ik vind dat er in ieder geval niet fijn uitzien! Als een paard bokt, moet je hem in ieder geval niet in de mond gaan lopen trekken... Straf hem dan met een tikje met zweep en anders met benen.. niet met de handen in de mond gaan trekken... :o
Verder vind ik het er wel netjes uitzien!! *D
Succes ermee wat vast wel gaat lukken!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:06

Volgens mij kwam dat gewoon omdat ze haar balans weer even moest vinden. Niets mis mee, kan gebeuren!
Ik vind het er netjes uitzien en knap dat je gewoon door bent gereden.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:29

het ziet er netjes uit, probeer wel recht te blijven zitten.. naar mijn mening hang je een beetje achterover. Is voor zowel je eigen als de rug van je pony niet goed. Verder netjes (Y)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:54

Leuk paard! Ik vind alleen dat je hem behoorlijk strak houdt van voren. En apart dat je toch gewonnen hebt terwijl je eraf gevallen bent :P ? Normaal word je dan toch gediskwalificeerd?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:29

Careano schreef:
Leuk paard! Ik vind alleen dat je hem behoorlijk strak houdt van voren. En apart dat je toch gewonnen hebt terwijl je eraf gevallen bent :P ? Normaal word je dan toch gediskwalificeerd?

Als je gewoon weer verder kunt rijden mag je gewoon je proef afmaken. Dat je eraf valt word wel meegenomen in de punten natuurlijk, maar je word niet gediskwalificeerd bij de dressuur, springen wel volgens mij.
Maar indd wel appart dat je dan nog 1e bent, dan reden die anderen wel heel slecht denk ik! (:)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 15:31

Amaretto27 schreef:
Careano schreef:

Als je gewoon weer verder kunt rijden mag je gewoon je proef afmaken. Dat je eraf valt word wel meegenomen in de punten natuurlijk, maar je word niet gediskwalificeerd bij de dressuur, springen wel volgens mij.
Maar indd wel appart dat je dan nog 1e bent, dan reden die anderen wel heel slecht denk ik! (:)

Het was een FNRS wedstrijd, daar wordt je niet gediskwalificeerd na een val (als je nog kan doorrijden).
Je krijgt dan op het onderdeel waarop je gevallen bent, een laag cijfer.
Voor de rest had ik bijna alleen maar hele goede cijfers, vandaar dat ik nog eerste geworden ben! ;)

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:06

ziet er netjes uit. volgensmij heb je wel een strenge binnenhand, daar op letten dus. Je zou je benen langer moeten maken, misschien de beugels wat langer maken. Ik heb een keer punten geschreven bij zo´n wedstrijd, daar zijn ze heel blij met dit beeld. gewoon rustig en beheerst. Jammer van die bok, dat is echt een gemene.. logisch dat je die niet uitzit als je het niet verwacht. weet je wel waarom hij bokt? niet dat hij ergens last van heeft en daarom bokt. Even in de gaten houden dus.

succes!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:51

0kki schreef:
ziet er netjes uit. volgensmij heb je wel een strenge binnenhand, daar op letten dus. Je zou je benen langer moeten maken, misschien de beugels wat langer maken. Ik heb een keer punten geschreven bij zo´n wedstrijd, daar zijn ze heel blij met dit beeld. gewoon rustig en beheerst. Jammer van die bok, dat is echt een gemene.. logisch dat je die niet uitzit als je het niet verwacht. weet je wel waarom hij bokt? niet dat hij ergens last van heeft en daarom bokt. Even in de gaten houden dus.

succes!

Dankjewel! Het kan wel kloppen dat ik hier een wat strengere binnenhand heb, ik was toch wat instabieler na de val! Het klopt dat ik mijn beugels wat langer moet doen, maar ik vind dit nog erg lastig! Ik ben er wel aan aan het werken! ;)
Die bok was zeker gemeen, en de bok waarbij ik eraf viel was nog een stuk hoger =|
Royal staat erom bekent dat hij altijd (hoog) bokt als hij alleen in de bak is. Tijdens lessen (of met andere paarden in de bak) doet hij dit nooit! Ik denk dus dat er verder niet iets heeft waar hij last van zou kunnen hebben!
Het is heel vreemd, hij heeft soms als hij alleen is, gewoon opeens een 'ontploffing'. Dit wordt ook altijd gemeld aan de juryleden die komen jureren!
Laatst bijgewerkt door Channiiiej op 07-12-09 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:18

zo wat een gemene bok dan als die erger was als die wat je laat zien :wow:
vind het niet gek dat je hem dan erna wat strakker houd
die 2de bok wat je laat zien is ook erg nasty >;)
gelukkig dat je die kon uitzitten hoor.

Je ziet echt aan hem dat hij het expres doet om je eraf te knallen

rijtechnisch zou ik wat op je binnenhand letten maar verder vind ik het best netjes uitzien hoor

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:25

foto's doen het niet?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 20:26

secricible schreef:
foto's doen het niet?

Nee, doen het opeens niet meer =O Weet niet wat het is..!
Misschien komen ze strax weer terug ofsoo..=O

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:27

ik vind ook dat je hem erg strak houd van voren, zo loopt hij op bijna alle foto's. ik zou veel meer lossigheid en ruggebruik willen zien, iets meer door de hals en die neus eruit.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:00

Ik zou in je normale training proberen iets gedurfder te rijden iets meer naar voren rijden en daarbij luchten aan de voorkant.
Daardoor leert je paard beter op eigen benen te rijden en minder op jouw handen te hangen. (echt hangen doet hij trouwens niet hij zoekt meer steun aan de druk die jij op de teugels neemt)

Dat je hem iets strakker rijdt na zo'n bok kan ik me voorstellen maar toch proberen af en toe te luchten en iets meer naar voren rijden zodat hij niet plakt aan jouw been en hand.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:07

Ik vind het er opzich wel netjes uit zien, maar het lijkt net of je heel erg aan de teugels hangt. Hakken netjes uitdrukken en je tenen naar binnen.
Voor het mooie zouden je, je beugels nog 1 of 2 gaatjes langer mogen. Verder goed zijn neusje eruit rijden, hij loopt niet rond maar er zit een knik in zijn nek, maak hem van achter dan wat actiever en rijd hem goed van achter naar voren door. Je handen mogen ook iets hoger, je hebt ze nu bijna op je benen liggen. Draag ze mooi en zo komt zijn neusje er ook beter uit doordat hij dan meer gaat ontspannen..
Verder heel veel succes! :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 14:26

Dankjulliewel voor de tips! Ik neem het zeker mee =]

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:27

Allereerst natuurlijk wat goed dat je er weer terug op bent geklommen! (Y)
en proficiat met de eerste prijs.
Probeer wel je benen lang te houden en je hakken uit te drukken.
Desnoods je beugels een gaatje langer maken. En het lijkt of je teugels wat aan de lange kant zijn..
Succes verder!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:51

Ik neem aan dat het geen officiele wedstrijd was? Val is namelijk zover ik weet goed voor uitsluiting?

Ik vind het er netjes uitzien, maar er mag wel iets meer pit in. Het lijkt nu een beetje hangerig en zover ik kan oordelen vanaf deze stills zou ik willen zeggen dat je meer met je been en minder met je teugels moet rijden.

edit: De 'pit' die ik in deze foto's mis zie ik wel terug in de foto's van je vorige wedstrijdtopic.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 17:35

Petulan schreef:
Ik neem aan dat het geen officiele wedstrijd was? Val is namelijk zover ik weet goed voor uitsluiting?

Ik vind het er netjes uitzien, maar er mag wel iets meer pit in. Het lijkt nu een beetje hangerig en zover ik kan oordelen vanaf deze stills zou ik willen zeggen dat je meer met je been en minder met je teugels moet rijden.

edit: De 'pit' die ik in deze foto's mis zie ik wel terug in de foto's van je vorige wedstrijdtopic.

Bedankt voor je tips!
Het was een FNRS wedstrijd, daarbij is een val geen uitsluiting (alleen een laag cijfer voor dat onderdeel!) ;)
Het kan best kloppen dat er wat minder pit in zat bij deze wedstrijd, ik was namelijk na mijn val (die best aan het begin van de proef zat) wat voorzichtiger dan ik normaal ben met rijden, ik denk dat dat de reden is!
Verbeterpuntje voor volgende keer :D !

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:41

Channiiiej schreef:
Amaretto27 schreef:

Bedankt voor je tips!
Het kan wel dat ik hem wat meer ´vast´ had, omdat ik er toch net behoorlijk hard vanaf was gevallen!

In je vorige topic doe je het ook, valt me op. Het paard kan de hals zo moeilijk ontspannen. Het lijkt me geen makkelijke klus om dit manegepaard goed aan het lopen te krijgen, goed dat je 'm zo aan de praat krijgt. Ziet er stukken beter uit dan mijn F6 :o Wat ik je zou willen meegeven: laat de voorkant meer los, en mag ik vragen waarom je het nodig vindt om sporen te dragen?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:52

Ik bekeek een paar keer je filmpje. Opvallend daaraan vind ik wel dat hij die bok geeft op het moment dat je hem omstelt om de volte in te gaan. Het is niet op een rechte lijn maar is exact direct na jouw hulpen. Een oorzaak zou kunnen zijn alleen in de bak = als het een wedstrijd is = als je -tenminste dat ken ik van veel mensen- iets abrupter hulpen geeft = meer reactie (tegenreactie). De oorzaak die ik noem is gissen (maar een optie), wat ik zie vind ik vrij duidelijk: bok direct na jouw hulpen en inzet van de wending. Ofwel een probleem in zijn buiging/stelling, moeite met verwerken...?

Verder stoort mij het commentaar van de lezer of degene daarnaast 'kreng he, etter', is nou niet bepaald paardvriendelijk, en waarschijnlijk ook niet terecht. Maar goed misschien in het heetst van de (wed)strijd... :-)