Turbo @ Work tijdens wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Turbo @ Work tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 23:20

Ik heb nog wat foto's van mij en turbo tijdens wedstrijden.
Turbo is een ruin van 7 jaar oud met een stokmaat van 1.53m. Ik heb hem zelf in gereden en rijdt hem dus al bijna 5 jaar. We rijden sinds januari dit jaar wedstrijden helaas heb ik daarvoor nooit de mogelijkheid gehad om te starten. Ik ben nu M2 met hem. Ik heb helaas geen recente foto's van een wedstrijd in de M2.

Ik kijk helaas heel vaak naar beneden en trek af en toe mijn rechter schouder omhoog.. Ook wil ik nog wel eens mijn hakken iets optillen. Ook weet ik dat ik in begin met een te lange teugel rijdt. Ik ben benieuwd wat voor tips jullie nog voor mij hebben.

Laatste L2 wedstrijd 187 en 198 punten
Afbeelding
Hij lijkt hier zijn mond open te doen, is niet zo is schuim.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M1 ongeveer anderhalve maand terug
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ilse_89

Re: Turbo @ Work tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 08:26

Vind de laatste 3 foto's er zeker niet verkeerd uit zien.
Ik vind dat je qua handhouding zeker vooruit bent gegaan als ik de eerste 5 foto's met de laatste 3 foto's vergelijk. Zoals je zelf al aangeeft, moet je proberen om voor je te kijken en niet naar je knappe pony! (het is lastig ik weet het)
Veel succes met deze knapperd!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 18:29

Haha bedankt voor je leuke reactie. Ik vind zelf dat ik in zeer korte tijd veel beter ben gaan rijden en vooral met mijn hand houding vooruit ben gegaan. Dit komt ook omdat mijn pony nu meer op de achterhand gaat lopen en zich makkelijker opricht, dit is een zwak puntje van hem omdat hij iets kort is voor. Maar nu hij meer gaat ontspannen, kan ik mijn teugels korten houden en handen verder naar voren. haha en ik heb afgeleerd mijn handen helemaal in de lucht te houden.

Wat me opvalt is dat ik in de proef niet naar mijn paard kijk maar dan automatisch voor me kijk.. Heeft iemand nog een tip zodat ik thuis ook (haha) niet zo naar mijn mooie paardje zit te kijken als ik rijdt.. Het bevorderd mijn zit namelijk niet en het is ook niet fijn voor de paardenrug ik vergeet het alleen heel vaak vooral als ik een middendraf of uitgestrekte draf rijdt!

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:33

ik ben ook ALTIJD muntjes aan het zoeken. ALs iemand een tip heeft luister ik gelijk even mee, hihi :)

Even op je foto's, je handhouding gaat idd een stuk beter !
ziet dr tof uit, mooi paard heb je daar !
succes verder ! :j

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 18:56

@xHanne, haha nee hij staat er niet maar de laatste foto's van die M1 wedstrijd heb ik wel vereden in de manege de oude held. dus dat heb je wel goed gezien!

dank je voor je compliment @IloveAlfriee

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:14

Knappe Turbo!
Ziet er super uit :D Jullie zijn ook echt super snel gegaan, top!
Alles is al wel genoemt waar jullie op moeten letten, verder lijkt het ook alsof je elke keer met je spoor in zn pensje zit (maar kan misschien ook wel aan de comp liggen, beeld is vandaag heeel donker, dus kan het niet perfect zien :Y) )
Heel veel succes komende wedstrijden, en komend jaar natuurlijk ook bij de paarden! Maar gaat vast goed komen :)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:00

Ik rijdt vrij weinig op mijn spoor heb alleen af en toe wat moeite om mijn tenen netjes naar binnen te houden. maar rijdt in prenciepe alleen op mijn kuit.. draag thuis ook bijna nooit sporen :P

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:04

Okee, dan leek het waarschijnlijk gewoon op deze computer zo :P

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 19:06

al prik ik op de laatste foto wel met mun spoor, zo te zien :P
ben daar volgens mij net in die rechts om keert dus dan houd ik mijn binnen been er extra bij omdat hij anders een galopswissel maakt :P

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:59

Ziet er netjes uit, probeer alleen wat 'trotser' te gaan zitten. (Dat mag ook best met zo'n paard ;) ) Dus meer je bovenlichaam opstrekken, borst naar voren. Dan zit je al snel wat rechter. (Alleen daarbij niet je rug hol trekken) Bij foto 3 en 5 lijk je wat achter over te zitten. Maar bij de een na laatste foto zit je wel heel netjes, probeer dat vol te houden, ook je handen wat rechter zetten en niet te befaamde ' pianohandjes' ;). Succes!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:12

Klopt !!! Bij de eerste foto's had ik mijn oude zadel nog, die was te klein en toen zat ik vreselijk achterover. erger dan op de foto's. Hihi nu zit ik te ver naar voren en moet ik juist meer naar achter. had je wel goed gezien dus!!

Pianohandjes :O dat komt dan door de foto, iemand heeft mij vroeger streng aangeleerd mijn handen nooit neer te leggen (pianohanden) ik rijdt bijna altijd (ben niet perfect) met mijn polzen ligt naar buiten gebogen en handen naar elkaar toe en met de duim omhoog.. Zal dan wel aan het moment hebben gelegen maar ik weet 100 % zeker dat ik bijna nooit met pianohandjes rijdt :D Moest ik even zeggen hoor.. Hoevaak dat er voerger wel niet bij mij er is ingetimmerd (had een hele strenge leermester!!!).

Mekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:30

Ziet er niet verkeerd uit maar voor het mooie mag hij wel wat kilo's kwijt

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 18:35

Hij is absoluut niet te dik!!!! Het is maar een halve warmbloed!!!!!!!
Als ik hem minder eten ga geven wordt hij vel over been.. hij is prima! Sorry maar dit zie je dus echt helemaal verkeerd!

libertad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:54

mooi paardje! mooie combi tussen sierlijk maar niet iel.
kan het zijn dat je wat naar achter zit? en op sommige foto's lijkt het alsof je je bovenlichaam wat omhoog trekt, als je begrijpt wat ik bedoel. weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen. af en toe iets meer zitten??

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 23:06

Haha heb een vrij grote buste kan het daar aan liggen??? Eerste foto;s zit ik inderdaad naar achter. Toen had ik (zoals ik al had verteld) mijn oude zadel nog en die was te klein. Trek mijn bovelichaam niet omhoog. Maar heb wel een erg holle rug. (ja heb wel meer aan mijn rug hij is scheef en ik heb gronisch rugpijn, zo noem ik het zelf dan) Niet heel ernstig hoor maar ik weet niet hoe het is om geen last van mijn rug te hebben. wat dat betreft ik ken het verschil niet er daarom er weinig last van, af en toe wel erger maar tijdens paardrijden echt zelden dat ik last van mijn rug heb.

Maar heb een hele holle rug dus het kan daar aan liggen dat het zo lijkt

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:50

het enige wat ik nog mis: een smile op je gezicht :D
Want het ziet er goed uit!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 13:07

Haha, Bah ik kijk altijd boos. Beetje meer lachen is wel beter hè? :P Naja als ik groet lach ik breed..

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:45

Het ziet er netjes uit! Er is alleen een iets wat me opvalt, je paardje kijkt niet blij :p of hij doet dat gewoon altijd of je mag nog net iets nageeflijker zijn! successs

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 21:20

Nagevelijk moet het paard zijn.. niet ik.. Mijn pony heeft zijn oren vrijwel altijd ligt naar achter gebogen. Waarom, omdat ik altijd zacht tegen hem praat. Heb liever dat hij ze iets naar achter buigt dan scherp naar voren want dan let hij niet meer op mij maar op de dingen om ons heen. Aangezien hij bijna nooit met de omgeving bezig is (het is geen hittepetit) maar juist vaak heel geconcentreerd zijn aandacht bij mij heeft zijn dus ook zijn oren naar mij gericht. Dit heeft niks te maken met vrolijkheid. ;) maar wel goed opgemerkt toen ik zelf de foto's nog eens bekeek, door jou opmerking zag ik inderdaad ook dat hij zijn oren naar achter heeft staan op bijna elke foto.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:47

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele berichten verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:51

de eerste foto is de laatste niet, je gaat goed vooruit :j

alleen wat je helaas nog wel kunt zien in beide fotos is dat je
paardje erg op de voorhand loopt, dat wil zeggen dat je hem
wel wat meer van achteren kan rijden, dan komen de zijgangen
en de galop er ook beter uit te zien :j
Het paard zal wat losser lopen en misschien iets minder gespannen
wat ik soms vermoed, op de M1 foto's.
En wat je dus al zij, goed vooruit kijken,dat kan ook een kleine oorzaak
zijn van het teveel op de voorhand rijden

veel succes verder in de wedstrijden!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 23:08

Ben ondertussen M2 met hem dus hij loopt nu voldoende op de achterhand. Maar je hebt wel gelijk hoor!!! Ik heb er een tijd over gedaan om hem netjes op de achterhand en opgericht in een ontspannen aanleuning te laten lopen. Hij is wat kort in de hals met iets wat korte voor benen en hij heeft er aardig moeite mee om in een nette houding te lopen. Maar dit gaat nu al een stuk beter alleen is het ergh belangrijk het te blijven onderhouden. Het naar beneden kijken is erg slecht ben ik nu ook erg mee aan het werk. Ik vind alleen een stille en goede handhouding belangrijker dus heb ik dit eerst verbeterd. Tuurlijk pak je dan ook andere dingen mee maar wat je ooit eenmaal hebt aangeleerd leer je zo moeilijk af :( Maar dat komt ook wel.

Vind het wel goed opgemerkt van je. Je bent de eerste die dat opvalt dat hij wat op de voorhand liep op de foto's!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:16

het komt zeker wel goed :j
je bent van de L2 naar de M1 al goed zichtbaar vooruit gegaan en dat zal
ook wel zo volgen :j
veel plezier verder nog en succes !

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 15:40

Dank je :D

DON__RUBIN