Vandaag weer eens bij de vereniging gereden..
Ik wou graag foto's maar dat lukt niet
Het was al wat schemerig dus foto's waren allemaal wazig 
Toen heeft m'n vriend maar even een paar filmpjes gemaakt

Is niet zo heel veel het werd ook al weer donker helaas.. Maar toch vond ik het wel leuk om te plaatsen

Vidal is een New Forest × Arabier ruin van 8 jaar oud. Voor de geintresseerden hij is 1.52 ik ben 1.75.
We rijden nu M1 dressuur tussen de paarden. Ons debuut werden we gelijk eerste met 200 punten

Daarna nog 2 wedstrijden gereden wat wat minder ging, door te veel spanning maar achteraf ook last van z'n lijf..
Ik ben een tijd mijn zadel kwijtgeweest (is een maand bij de zadelmaker geweest) en heb toen met een ander zadel gereden.
En ik ben samen met hem onderuit gegaan tijdens een barrelrace op stal.
Wss heeft hij hierdoor zijn spieren bij z'n lendenen wat vastgezet en begon toen niet fijn te lopen.
Hij is nu behandeld door de ostheopaat en hij is weer heerlijk los

Ik moet mijn handen af en toe wat meer ontspannen, hier ben ik ook mee bezig in mijn les.
Ook is hij altijd lekker heet in deze bak en waren ze ernaast aan het voetballen, dat hoor je dus ook op de filmpjes

Maar al met al ben ik best wel weer tevreden over het beeld, ik weet dat er nog heel wat verbeterd moet worden

Ik heb volgende week nog 1 proefje om toch weer even een keer wat te doen, ik wil in Januari weer iets fanatieker wedstrijden rijden..
Opgepakt, eerst even een rondje door de bak, daarna stukje SB links..
SB links, stukje verruimen, SB rechts, HH + Achterwaarts, SB rechts..
Eerste paar sec is galop verruimen
Daarna volte, gebroken lijntjes & een linksomkeertVolte, gebroken lijntje, klein beetje verruimen (durfde niet zo vanwege de nattigheid), gebroken lijntje en rechtsomkeert, daarna nog stukje verruimen in draf & achterwaarts waar ik hem d'r niet echt bij had
Terug naar draf vanuit contra is echt nog moeilijk

Ook SB is nog wat onrustig soms, en ik moet hem van voor iets meer los laten..
Er zit nog wat te veel spanning in..
Maar ben al best weer blij we zijn nu weer een week echt serieus bezig

Ik heb uiteraard ook losgereden (moest naar die bak toe
) maar normaal rijd ik altijd los door hem laag in te stellen zodat hij alles lekker loslaat..Dit gaat sinds zijn behandeling echt super!
Commentaar graag!!
Ik rijd trouwens hier niet met sporen, ik probeer dit af te wisselen in mijn training omdat ik ze niet persee nodig vind..
Maar ik wil wel dat hij hier aan gewend is omdat dit dus verplicht is in de wedstrijden