Ik zou eigenlijk eerst mijn andere paard meenemen, maar op het laatst omgewisseld en mijn 3 jarige meegenomen voor de oefening. Op zich was ze heel erg braaf, maar ik zit toch met wat probleempjes, wellicht dat iemand wat tips heeft.
- Ze is heel erg sterk op links en loopt ontzettend krom naar rechts. Op een gegeven moment wordt ze wel wat rechter. Dit probeer ik dan voornamelijk door hem op de rechterhand ook netjes op links na te laten geven. Afgelopen weekend dus al de tip meegekregen om veel gebroken lijnen te rijden, zodat ik hem om moet stellen en voltetjes sluiten en voornamelijk openen, zodat ze ook netjes mijn buitenhand accepteert.
- Aanspringen is nog wat hectisch. Ze is wat paniekerig en ik probeer haar nu maar zo weinig mogelijk in de weg te zitten.
- Ik zie ook dat ik iets heel raars met mijn linkerhand doe. Ik denk dat dit een beetje een gevolg is van dat ze links zo sterk is.
Iemand nog tips om haar wat fijner op links te krijgen? Andere tips ook welkom natuurlijk!
Ik heb er zelf niet zo veel problemen mee. Het was 3 kwartier en daarin hebben we in & uitgestapt, een paar keer tussendoor gestapt, wat gedraafd en op iedere hand even een galopje gemaakt. Wijken had ik nog nooit eerder gedaan, maar pakte ze supernetjes op
Neem ook aan dat Sander aardig kan inschatten wat wel en niet kan met zo een jonkie.