Groot probleem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jillyz199

Groot probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:08

Hallo wij zijn Jill en Lysanne en hebben een probleem. Een vriendin van ons heeft een pony, een tinker. En die is super lief, tegen ons. En wij kunnen 'm super goed rijden, doet alles voor ons. Verkeersmak, bombroef en loopt ook wel lekker aan de teugel en laatst heeft Jill 1,05 met 'm gesprongen. Nu als de vriendin dr op rijdt is die erg wild, schrikachtig, ongehoorzaam en sowiezo valt ze er meer dan 2x per keer af. Of meer, of soms 1 keer. Dit vertrouwen wij niet helemaal. OKe wij zijn wel wat beter in rijden, en we rijden alletwee pony's in van mensen en hebben zelf pony's en rijden op hoogniveau met de handelspony's. We staan hoog in de punten. Maar toch, zo'n leuke pony, die super lief is, dan boeit het niet echt hoe je rijdt, dus denken we dat ze 'm mishandelt, omdat hij erg wild/schrikachtig/kopschuw is bij haar.. Hoe moeten we dit oplossen? thinx. :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:10

jillyz199 schreef:
Hallo wij zijn Jill en Lysanne en hebben een probleem. Een vriendin van ons heeft een pony, een tinker. En die is super lief, tegen ons. En wij kunnen 'm super goed rijden, doet alles voor ons. Verkeersmak, bombroef en loopt ook wel lekker aan de teugel en laatst heeft Jill 1,05 met 'm gesprongen. Nu als de vriendin dr op rijdt is die erg wild, schrikachtig, ongehoorzaam en sowiezo valt ze er meer dan 2x per keer af. Of meer, of soms 1 keer. Dit vertrouwen wij niet helemaal. OKe wij zijn wel wat beter in rijden, en we rijden alletwee pony's in van mensen en hebben zelf pony's en rijden op hoogniveau met de handelspony's. We staan hoog in de punten. Maar toch, zo'n leuke pony, die super lief is, dan boeit het niet echt hoe je rijdt, dus denken we dat ze 'm mishandelt, omdat hij erg wild/schrikachtig/kopschuw is bij haar.. Hoe moeten we dit oplossen? thinx. :D

Niet, jullie pony niet en dus niet jullie verantwoordelijkheid.

Vind het wel een aparte houding van twee topamazonetjes ;-) tov van die vriendin.

Hahaatje

Re: Groot probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:12

Uuuuuh, Penny-alarm!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:12

misss neemt die der gewoon gigantisch in de zeik :P

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:13

Ja dat kan.
En hoezo penny alarm?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:15

jillyz199 schreef:
Ja dat kan.
En hoezo penny alarm?

als we jouw profiel kunnen bekijken, zie ik nu toch geen staaltjes die een hoog niveau impliceren

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:16

Je bent 14, rijdt pony's in op hoog niveau en bij jullie gaat alles goed en bij het vriendinnetje alles fout?! Klinkt als een verhaal wat ik 25 jaar geleden in de Penny heb gelezen... Dus; Penny-Alarm ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:20

nou meiden kom op.

Als je echt problemen ziet gaat dat dan overleggen met die vriendin van je en de eigenaar, vind het hier bijzonder om het zo achter je vriendins rug te bespreken dit is iets persoonlijks

dat jullie geweldiged ruiters zijn neem ik zowiezo medt en korreltje zout iemand die dat van zich zelf zegt is vaak aan t opscheppen of overdrijven
Laatst bijgewerkt door Seven op 03-12-09 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:21

Als we haar hulp aanbieden negeert ze dat gewoon.

Als ik 14 ben kan ik niet de penny lezen van 25 jaar geleden..

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:23

moet ook zeggen dat ik het een beetje laag bij de grond Ik zou je persoonlijk dan geen vriendin noemen.vindt wat bulck al zegt zie je hoge niveau niet terug op je profiel en als ik naar je zusjes foto kijk weet je nog niet eens hoe een zadel correct op een pony ligt zadel ligt haast achter zijn oren

Sorry hoor maar vindt z'n reactie alleen maar achterbaks

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:24

Heeft dat meisje les? Zo ja dan moet ze dat met haar instructrice oplossen, zo nee dat moeten jullie haar dat adviseren (want blijkbaar heeft ze het nodig). Verder kun je niets doen, je weet niet of ze haar pony slecht behandeld enkel dat het rijden minder gaat. Dus om dan te concluderen dat ze slecht is voor haar dier gaat wel wat erg ver..

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:25

Die pony's in mijn profiel zijn trouwens van mijzelf en al wat ouder dus breng ik ze niet meer uit. Eerder heb ik josta tot de M gereden. Die anderen zijn wat te klein. Dus rijden we nu op een handelstal en daar brengen we jonge pony's uit.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:26

jillyz199 schreef:
...Als ik 14 ben kan ik niet de penny lezen van 25 jaar geleden..

Nee, dat snap ik. Maar Penny Alarm is een algemene term voor alle verhalen waarvan door anderen gedacht wordt dat ze een beetje mooier, interessanter, zieliger gemaakt zijn dan dat in werkelijkheid het geval is...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:28

maar waarom rijden jullie de tinker? Heeft de ''vriendin'' geen tijd of vonden jullie het gewoon gezellig?

Wat voor niveau rijden jullie en jullie ''vriendin''
welke handels stal is dat als ik vragen mag

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:31

dit verhaal klinkt gewoon als een snijdend mes omdat je maar 14 bent en al vrij hoog met je voetjes van de grond gekomen bent. Ja, de 1 rijdt beter dan de andere, maar als die vriendin van de tinker dit hier leest, hoe moet zij zich dan voelen? Er zal altijd wel een reden zijn, misschien heeft zij schrik en voelt de tinker dat?

Ik vind jullie zeker niet de juiste persoon om dit probleem te gaan oplossen? Zeg het haar gewoon dat ze wat extra privélesjes moet nemen omdat het precies niet echt goed gaat, maar jullie zijn niet de juiste personen om vanalles te gaan beslissen.

En euhm, bij die Sjoert in jouw profiel ligt dat zadel gruwelijk naar voor, is de ruiter te groot, dus laat het beestje niet te veel afzien ;)

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:35

geen tijd. En het is wel gezellig.

Jill rijdt L2 dressuur met handelspony's en Lysanne reed M springen, maar heeft zich terug getrokken om dat de handelspony al was verkocht, en nu rijdt de pony's wedstrijd mak. Handelstal de Berk voor 1x per week. Want we hebben ook nog verzorgpony's en jill eigen.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:37

ja klopt van die zadel. Normaal gesproken ligt er een ander zadel op en rijdt m'n andere zusje erop, maar die voelde zich niet lekker.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:40

haha de arrogantie...

Misschien is dat kind wel heel onzeker?? Paarden voelen dat aan en nemen daar vaak een loopje mee..

(ahum.. penny? :+ )

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:40

Ugh hoe je kop met penny alarm. :r

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:43

We vragen om tips.. Niet op te horen dat we penny's zijn.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:44

Misschien wil ze geen hulp van jullie?

Zou ik ook niet willen van 'vriendinnen' die achter mijn rug om me verdenken van paardenmishandeling en mijn probleem groots op internet gooien..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:45

Zeg, je mag wel iets netter reageren. Geldt voor jou en ook voor wat anderen.

Maar goed, wil je vriendin er op blijven rijden dan moet ze les nemen met die pony. En dan niet van jullie maar van een gediplomeerd instructrice.

Anders lekker laten rusten. Niet mee bemoeien. Niet jullie pony, zij wil geen advies, dus niet jullie probleem.

Ik geloof niet in pony's die een hekel hebben aan 1 iemand en dus die er af gooit en een ander niet.

Een andere oplossing zie ik ook niet.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:45

Ik zal juist wel een vriendin willen die mij help maar oke. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:47

Ja maar jij bent haar niet.

Als zij geen hlup wil moet je dat niet opdringen. Heeft geen nut.

Vind het wel erg overdreven om meteen te suggereren dat haar pony mishandeld wordt. En niet netjes dat je dat soort dingen op internet zet.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 13:48

Miepie1980 schreef:
Zeg, je mag wel iets netter reageren. Geldt voor jou en ook voor wat anderen.

Maar goed, wil je vriendin er op blijven rijden dan moet ze les nemen met die pony. En dan niet van jullie maar van een gediplomeerd instructrice.

Anders lekker laten rusten. Niet mee bemoeien. Niet jullie pony, zij wil geen advies, dus niet jullie probleem.

Ik geloof niet in pony's die een hekel hebben aan 1 iemand en dus die er af gooit en een ander niet.

Een andere oplossing zie ik ook niet.

Ja sorry, voor het wat aangevallen praten. Maar voor penny's uit gescholden worden is ook niet oke.
Ja, we hadden al gevraagt of ze op les wou samen met ons. Maar dit wil ze niet.