Mycro-eyes @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Mycro-eyes @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:15

Mycro-eyes is een haflinger van 4 jaar oud.
Ik heb hem sinds maart dit jaar en rijd hem nu ongeveer een maandje zelf. Voorheen reed mijn bijrijdster intensief met hem maar aangezien zij aan het puberen is en toch wat meer tijd met vrienden wil besteden heb ik het van haar over genomen.

Toen ik Mycro-eyes kocht was hij zeer mager en had totaal geen bespiering. Dit merk je dan ook zeer tijdens het rijden. Vooral zijn achterhand is nog zeer onstabiel en hij zit wat vast in de heupen. Ook is hij nog niet uitgegroeid, hij heeft iets wat overbouw van achter. Aangezien dit al aan het bij trekken is denk ik dat hij toch nog echt aardig groeit. Hij is nu 1.52m.

Ik heb niet heel veel foto's van mij en hem omdat ik hem dus nu pas echt aan het rijden ben. Oja let niet op mijn houding. Het zadel waar ik op zit is voor mijn kont veel te klein of net andersom mijn kont is te groot voor het zadel.. dus ik wil wat in stoelzit gaan zitten af en toe.

Volgend jaar ga ik hem starten in de wedstrijden. voor nu moet hij eerst meer bespiering krijgen en stabieler op zijn beentjes staan.

foto's:
dit zijn een paar foto's van toen ik hem net had gekocht.
Afbeelding
1 van mijn lesklanten die even op hem reed
Afbeelding

Dit is hem ergens in juni
Afbeelding
ergens in Juni dit jaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hiltje86

Re: Mycro-eyes @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:29

Leuk paardje,
Ik vind het er eerlijk gezegd wel wat gespannen uitzien.. Ik zou iets meer naar de ontspanning rijden als ik jou was en hem iets meer ruimte van voren geven.. Maar dat is mijn idee.
Groetjes

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:31

Wat een mooie grote haf! :D

Ik vind dat je er redelijk netjes op zit, let alleen op het uitdrukken van je hakken!

Soms vind ik nog wel dat er inderdaad spanning te zien is, hij loopt soms ook net iets achter de LL.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:33

Gaaf beest zeg!! Is ook lekker bijgekomen als je de foto's zo vergelijkt!

Mag ik vragen waarom je er in het begin niet meteen intensief mee gereden hebt? Gaat lekker toch zo te zien?

opisop_shop

Ik zou je teugels wat korter houden en van voren wat luchtiger rijden.

Mooie haf hoor!!

Myrthe92

Jeetje, hij is wel opgeknapt zeg, sinds je hem gekocht heb! Hij ziet er al een stuk beter uit!
Het is jammer dat het er zo gespannen uit ziet.. Probeer je paard iets meer ruimte te geven waardoor hij zelf ook kan ontspannen. Op de foto's lijkt het alsof je erg veel druk op de teugels hebt staan.
Achterhand zit er wel netjes onder!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:37

Klopt hoor jullie hebben gelijk. Hij wil zich heel snel te ver opdrukken en zijn hals niet lang laten!

op deze foto valt dat wel te zien (al regende het ook)
Afbeelding

Helaas heb ik nog geen foto's van hoe het nu gaat is wel jammer want hij loopt nu meer over de rug en veel meer ontspannen! Verder rijdt ik niet op spanning al lijkt dat op die 2e rij foto wel zo! HIj is erg moeilijk uit te zitten in de galop, draf weer heel makkelijk maar hij kan heel erg hoog opgooien in de galop en dan is zitten lastig :P

Hakken uitdrukken, grumm tja dat blijft een steek punt voor mij! als ik er om denk komt het goed maar als ik even mijn gedachten ergens anders bij is dan kruipen ze toch stiekem weer omhoog. hehe zal er weer goed om denken bedankt!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:39

Het gekke is dat ik hem op 2 vingers kan rijden zonder spanning, hij wil zich alleen niet makkelijk uitleggen omdat hij wat vast zit in de heupen en zijn rug niet wil ontspannen, daarbij komt dat het een hittepetit is! man en dat voor een haflinger, soms ga je zo ineens de hele bak door.

Waarom ik hem in begin niet intensief heb gereden is omdat ik er geen tijd voor had. Ik heb hem met name ook voor dat meisje gekocht en wou er later verder mee rijden wanneer ik tijd had. Ik rijd er namelijk ook nog 1 in de sport.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:41

Tevens even een kritiekpuntje van mezelf. Ik moet mijn handen verder naar voren plaatsen en idd de teugels korter! Ik houd mijn handen te veel bij het lichaam op deze foto's!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:42

heb je er al een keer een ostheopaat bijgehaald? Soms kan dat heel erg helpen! :j

En ik vind je handhouding best netjes hoor! :j
Je houdt ze alleen net iets teveel boven het zadel. :)

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:43

Haflingers met karakter, daar houden we van! :)
Lekker naar voren rijden, en geef misschie een keer iets meer teugel zodat hij zelf je hand kan zoeken.. krijg je ook gelijk meer ontspanning

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:50

Klopt mijn hand houding is daar nog erg hoog. Heb ik zeer aan zitten werken gaat nu veel beter (het is een beetje irri eigenlijk dat dit al weer wat oudere foto's zijn ik les met mijn sportpaardje dit jaar bij een nieuwe instructrice en heb al zo veel af en bij geleerd!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:38

Oeh, wat ben jij streng met je handen. :oo
Vooral deze foto http://94.100.115.42/792250001-79230000 ... _Ihjd.jpeg vind ik er niet fijn uitzien.
Hij is 4 en ik zou hem nog lekker even op eigen benen laten lopen.
Ik vind het wel een prachtige Haf en het is wel te zien dat je goed voor hem zorgt. :j

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 19:07

Klopt het lijkt wel zo alsof ik hem heel streng rijd maar probeer hem altijd lang een laag te laten lopen. hij richt zich alleen ontsettend op in de galop. het is dan moeilijk contact te houden en aangezien ik mijn teugels veel te lang op de foto's heb lijkt het net alsof ik vreselijk zit te shorren. Werkelijk ik kan hem op 2 vingers rijden alleen hij moet veel meer over zijn rug lopen en zich meer in de hals ontspannen. Toen ik hem kocht wou hij ook niet halsstrekken en stook zijn hoofd ver de lucht in. Dit is nu gelukkig al niet meer zo en kan ik hem mooi lang en laag rijden.

Heeft iemand nog tips om hem ook in de galop wat lager te krijgen? Als ik hem dan wat lager in stel laat ik mijn teugels ook vaak wat langer om hem extra ruimte te geven maar als ik dan aangaloppeer komt hij omhoog en is hij moeilijk naar beneden te rijden. iemand een tip om ook dit in de galop te verbeteren?

Ps. ik zal binnnen kort even aan iemand vragen of zij/hij foto's van me wil maken met mycro-eyes even kijken of we vooruit gaan :P

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:42

ik vidn het er al heel fijn utizien,op foto 1 ligt je zadle ook enorm naar voren :=

let echt op je handen,je neigt naar aan je teugels hangen en daardor trek je wat aan d epaardenmond,handen laag voor het zadel en paardje de ruimte laten zoeken,de mijn ekropte eerst vzn zichzelf op,maar deze is er makkelijker uit te rijden als ik zo is kijk :)

hele mooie haf zit echt heel wat in zeg! kotm helemaal goed!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 12:03

@vilouma, je hebt helemaal gelijk hoor! Ik moet mijn handen veel meer naar voren en naar beneden plaatsten ;)

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:05

Hij ziet er wel stukken beter uit!! Maar met het rijden, lijkt het een beetje te hangen/trekken... Missschien is het beeld anders dan het gevoel..

natasjahut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:53

Wat een mooierd. :o
Waar is dit als ik vragen mag?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:55

Erg bijzondere naam trouwens!
Hij is in bespiering wel lekker gegroeit zeg! Mag wat meer lengte in de hals komen, en let op je spoor! succes

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 14:11

wehehe ik loop continu het zelfde te vertellen. Ik hang en trek niet al lijkt dat wel zo, ik probeer contact te houden maar hij richt zich (vooral in de galop) heel erg op en wil achter de teugel kruipen. Het is erg moeilijk dan lengte in de hals te houden. Maar dit zijn foto's van Juni hij loopt nu al een stuk beter over de rug heen. Als ik iemand kan vinden die even foto's van mij en Mycro-eyes wil maken dan plaats ik even recente foto's!

Ja vind het zelf ook een mooie naam :P zelf bedacht hij heet officieel Windjammer van de Bosweg

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:53

Windjammer van de Bosweg.... my god!! Haha, je hoorde het jezelf niet door de wei roepen?
Als je dezelfde reacties krijgt en ze mekkeren er maar over door, nadat je goede argumenten hebt gegeven waarom jij het anders ziet of het ermee eens bent: negeren ;-)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 15:57

@bonita_Bon, nee ik hoorde mezelf echt niet windjammer jongen kom eens hier roepen.. Pfff wat een naam

Ja misschien idd wel handig gewoon negeren. hehe blijf het maar uitleggen.. Naja wat ik ook al 10 x heb gezegd plaats nog wel een keer recente foto's :P Zit alleen nog steeds met het probleem dat dat zadel veel te klein is voor mij :( is het oude zadel van mijn sport paardje.. Heb helaas nu het geld niet een ander zadel te kopen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:21

Oei, een zadel at te krap is voor de ruiter is ook niet aangenaam voor het paard, drukverdeling word heel anders...
Ik ken het hoor, moet ook een nieuw zadel, reed altijd met een 16,5 inch, maar moet nu toch echt naar de 17,5. Ook mijn portomonee sputterd tegen, maar ik zie het zo: je laat een hardloper ook niet rennen op schoenen van 2 maten te klein...

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 17:48

Nee daarom. Maar goed dat wordt even sparen eerst. In begin was het geen probleem omdat mijn bijrijdster hem toen intensief reed en die heeft een veel kleiner kontje en dan is 17,5 inch prima maar ik heb toch net even een groter zadel nodig.. maar goed ik ben blij dat jullie mijn haf mooi vinden!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:01

wat een leuk beest, volgens mij is hij erg voorwaarts he, probeer wat meer rust erin te krijgen ik zie erg veel terugwerking beetje geforceerd zelfs, wel heb je een mooie bovenhouding , en ja voeten is en blijft bij iedereen een probleem

succes