Missy (tp)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TerrorSmurf

Missy (tp)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:45

hoi hoi,

aangezien het vorige keer dat ik dit
topic plaatste helemaal fout ging doe
ik het even overnieuw. dit is de 3x
dat ik missy rij ze is een paard van
sabrina ( sabrinaboer hier op bokt).

informatie over missy
- missy
- tuiger
- fabricius
- ziet bakkabouters
- 13 jaar
- niveau geen/b hoe je het noemen wilt.
*ik rij met een pelham omdat ze nogal gek kan doen*

het is de bedoeling dat ik met de tijd wedstrijdjes ga rijden
we beginnen gewoon onderling maar we zijn hard aan het
werk der voor dus tips zijn welkom.

waar moet ik op letten qua houding- me handen dragen
- vingers
- benen onder me houden
- benen lang maken
- voeten naar binnen
- recht op zitten

heb je nog meer tips/comentaar?
zeg het me, maar wel opbouwend en hou het vriendelijk

toen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nu (fotos staan door elkaar)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michelle & Missy!

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:53

ziet er leuk uit hoor, leuk paardje :D
op de kleine foto's kan ik het niet goed zien maar volgens mij is er al wel wat verbetering.
Probeer je benen op de plaats te houden (hak en heup en schouders moet 1 lijn zijn), jij legt ze net iets naar achter op de foto's,
en ook moet je proberen je tenen naar binnen te draaien ;)
kan het zijn dat je op sommige foto's scheef hangt of lijkt dit alleen zo, kan het niet zo goed zien.
maar ziet er leuk uit!

TerrorSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:57

Lisa_Dries schreef:
ziet er leuk uit hoor, leuk paardje :D
op de kleine foto's kan ik het niet goed zien maar volgens mij is er al wel wat verbetering.
Probeer je benen op de plaats te houden (hak en heup en schouders moet 1 lijn zijn), jij legt ze net iets naar achter op de foto's,
en ook moet je proberen je tenen naar binnen te draaien ;)
kan het zijn dat je op sommige foto's scheef hangt of lijkt dit alleen zo, kan het niet zo goed zien.
maar ziet er leuk uit!

als het goed is hang ik niet scheef
naar die cap moet je niet kijken ik
ging gewoon even mee en eindigde
op miss:P is een cap van een ander
dus hij is te wijt me cap hangt wel
continu scheef.

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:57

Hee,
wauw, gaaf paard zeg! Inderdaad, probeer je tenen wat meer naar binnen te houden, maar voor de rest zie je (voor zover ik de foto's kan zien) wel verbetering; heel goed! :)

Alleen lijkt het op foto 7 een beetje alsof je haar '' de volte op trekt '' , maar dat zal wel een momentopname zijn geweest want voor de rest zie je dat eigenlijk niet.

Harstikke leuk! :D

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:59

leuk beestje, probeer je handen wat meer bij elkaar te houden en op 2 teugels te rijden. Je hebt de neiging om met je ene hand (veel) strenger te zijn dan met de andere

eenitraM

Re: Missy (tp)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:04

Wat een leuk beest. :)

Puntje: Tuigers lopen van zichzelf graag in de hoge houding. Daarom is het voor tuigers belangrijk dat ze zich voor kunnen laten zakken. Lees over de rug laten lopen. Voor moet ze zich los kunnen laten en niet in 1 houding willen lopen.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:11

wat een leuk paardje!
ik kan niet zoveel zien op de foto's maar wat ze hierboven zeggen over je tenen wat naar binnen draaien vind ik ook, maar voor de rest zit je netjes voor zover ik kan zien.
het lijkt wel of je af en toe ver voorover buigt maar dat kan natuurlijk ook door de foto komen.

TerrorSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 18:32

Ulrika schreef:
wat een leuk paardje!
ik kan niet zoveel zien op de foto's maar wat ze hierboven zeggen over je tenen wat naar binnen draaien vind ik ook, maar voor de rest zit je netjes voor zover ik kan zien.
het lijkt wel of je af en toe ver voorover buigt maar dat kan natuurlijk ook door de foto komen.

`
klopt af en toe als missy in me handen gaat hangen wordt dat zwaar voor mijn en dan ga ik zelf ook hangen
ik heb missy en zandor echt heel erg verwend ze mochten altijd alles maar nu ik sirieus iets wil gaan doen is
dat heel erg moeilijk ineens. :o maja eigen schuld:P

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:12

Ik vind het er leuk uitzien, zitten hele mooie plaatjes tussen. Ze lijkt alleen behoorlijk gespannen, weinig ruggebruik. Inderdaad zoals eerder gezegd proberen haar meer lang en laag te rijden, dat stimuleert het ruggebruik. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is met tuigers, heb er ervaring mee. Ben je van plan om, als het beter gaat op een gewoon trensje te gaan rijden?

TerrorSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 19:27

Coldplay90 schreef:
Ik vind het er leuk uitzien, zitten hele mooie plaatjes tussen. Ze lijkt alleen behoorlijk gespannen, weinig ruggebruik. Inderdaad zoals eerder gezegd proberen haar meer lang en laag te rijden, dat stimuleert het ruggebruik. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is met tuigers, heb er ervaring mee. Ben je van plan om, als het beter gaat op een gewoon trensje te gaan rijden?

ja dat zeker maar dit was pas de 3e keer dat ik op der zat en
een beetje wat van der vroeg.. maar ontspannen rijden gaat
gewoon nog niet zodra je der iets ruimte geef is ze weg en
gaat ze kei en keihard rennen dus eerst zorgen dat dat goed
komt en dan ga ik gewoon met een trensje rijden maar het is
nu gewoon voor de veiligheid van beide.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:00

TerrorSmurf schreef:
Coldplay90 schreef:

ja dat zeker maar dit was pas de 3e keer dat ik op der zat en
een beetje wat van der vroeg.. maar ontspannen rijden gaat
gewoon nog niet zodra je der iets ruimte geef is ze weg en
gaat ze kei en keihard rennen dus eerst zorgen dat dat goed
komt en dan ga ik gewoon met een trensje rijden maar het is
nu gewoon voor de veiligheid van beide.

Je zoekt je aanpak niet in de goede richting. Je omschrijft het nu alsof je net zolang met spanning wil rijden totdat ze rustig is. Ik kan je nu al wel vertellen: dat gaat nooit werken. Als je paard kei en keihard gaat rennen zodra jij haar iets ruimte geeft heb je haar dus gewoon niet onder controle. Zolang je niet ontspannen rijdt, kan je paard ook niet gaan ontspannen en zal ze dat probleem dus altijd houden. Het moet dus andersom: niet eerst rustig laten lopen en dan pas ontspannen, maar eerst ontspannen en vanuit die ontspanning zal ze ook rustiger worden. Weet je overigens waarom ze zo rennerig is? Alle medische problemen uitgesloten? Krijgt ze niet te veel krachtvoer en/of te weinig beweging/weidegang?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:30

wel vind ik dat je je paardje iets meer ruimte mag geven voor het mooie,
maar ja dat vind ik! misschien vind een ander dat juist niet :D

Groetjes
Laatst bijgewerkt door lindake op 01-12-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic verwijderd

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:34

Je bent wel al wat verbeterd dan de eerste foto's!
Alsnog loopt je paard met een weggedrukte rug en erg uit elkaar. En wat iemand anders al zegt het ziet er erg gespannen en gedwongen uit. Op elke foto heb je een hele sterke binnenhand en het lijkt of je je handen vast zet. Neem je teugels een stuk korter en zet ze wat hoger neer. Ik weet niet of je les hebt? Ga lekker overgangen rijden veel figuren. Pak dan pas op, en niet meteen. Eerst actief van achter en dan komt de rest vanzelf.

Succes.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:37

Leuk dier, vind het alleen enorm gespannen ogen. Ik zal ook goed les nemen. Geloof nooit dat het 'gek doen' me een pelham kan worden opgelost. succs.

TerrorSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 21:06

ZusJacobs schreef:
Heb je les?

ja ik les bij sabrina ( sabrinaboer hier op bokt)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:03

Dat geren zou ook nog weleens kunnen komen omdat je echt heel erg streng bent met je binnnen hand...Wellicht wil ze hiervoor weg lopen..
Ga met een gewoon bit rijden en zet haar lekker aan het werk zodat ze geen tijd heeft om gek te doen, overgangen stellingen volte vergroten/verkleinen, slangevoltes, schijnovergangen, overgangen en dat soort dingen. Pelham bit werk alleen maar averechts, nu lijkt het misschien de oplossing, maar hou er rekening mee dat het paard erg hard in de mond gaat worden!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:07

Het is nog al een gespannen plaatje he ;) Een soort van naar beneden trekken? Handen breed en strenge binnenhand en dan kan je wel zeggen dat ze heet is en sterk, maar probeer dat dan anders op te lossen ipv dit..
Wat vindt je hier zelf eigenlijk van? En wees eerlijk voor je zelf anders schiet je er nog niks mee op.

Oja wat heb je een vreselijke zweep :')

TerrorSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:56

idylle schreef:
Dat geren zou ook nog weleens kunnen komen omdat je echt heel erg streng bent met je binnnen hand...Wellicht wil ze hiervoor weg lopen..
Ga met een gewoon bit rijden en zet haar lekker aan het werk zodat ze geen tijd heeft om gek te doen, overgangen stellingen volte vergroten/verkleinen, slangevoltes, schijnovergangen, overgangen en dat soort dingen. Pelham bit werk alleen maar averechts, nu lijkt het misschien de oplossing, maar hou er rekening mee dat het paard erg hard in de mond gaat worden!

nee want ze doet het niet alleen bij mijn maar dat overgangen rijden en veel figuren enzo daar zijn we al wel druk mee bezig
wanneer ik zelf weer rijden kan en ik haar weer moet doen zal ik wel proberen om met een normaal bitje te rijden ze staat nu
ook al weer een enige tijd op deze stal.
tog bedankt voor de tips:)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:17

ik heb geen aanvullende rijtips,
maar wil wel even tegen je zeggen,
dat met zulke grote oorbellen rijden best gevaarlijk is
als je blijft haken aan een trui of dergelijke kan je zo
je oor uitscheuren en dat wil niemand natuurlijk, en ten tweede vind ik het ook geen gezicht. dus alleen met kleine knopjes of niets rijden.....

voor de rest heb je wel een mooi dier, alleen je moet echt leren ontspannen met hem/haar

Nbocxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:20

leuk hoor! ziet er goed uit.. op sommige foto's trek je hem wat naar binnen... probeer hem mee te nemen op je buiten teugel..

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:48

nou een lesje op missy is nog niet zo verkeerd voor mies maar helaas is zandor nu haar prioritijd om die eerst eens uit te brengen
missy staat niet bij zandor op stal en aangezienmissy op een stal staat waar geen andere ruiter is toe gestaan als mijn huidige ruiter voor missy heleen hier op bokt
maar missy heefd eerder in haar jongere jaren heel wat mee gemaakt
waardoor missy soms niet meer te houden is behalve met een hefboomwerking zoals de liverpool waar ze voorheen altijd mee gelopen heeft voor de wagen
vreemd maar het werkt juist rust en ook respect op weet dat je haar onder contole heb this en blijft een fabricius he
ik heb haar gekregen omdat ze overkookte en zo tijdens een concours met kar en al dwars door de tribunes is gegaan bij de vorige eigenaar
en ze is nu al een aantal jaar van mij en het is bij ons een keer gebeurd in 3 jaar dat ze door draaide en je wil dat niet mee maken
ik ga hier geen texst en uitleg over geven dit vind ik veilig en varandwoord voor bijde partijen
mis word ook met dubbel gebroken bit gereden door ervaren ruiters en ook zo nu en dan bij mies
misschien zet ze iets vast maar mies moet net als ik ,en nog heel veel mede bokkers hier leren van haar fouten
en daar helpen we elkaar flink mee op weg
nou meid je bent erg vooruit gegaan
maar let op he ,het vast zetten en goed van achter naar voor rijden
maar je kent het verhaal haha
puntjes bij zandor zijn gezecht en waren al bekend bij jou en we gaan na je gips gewoon weer verder met je houding en je tempo lekker rustig aan haha
en prima gereden hoor op die stres kip
en we nemen haar snel een keer mee naar zandor rij je haar daar in de bak vind peter altijd goed

o en het voer hooi halve baal hooi per dag en dely plus van pavo dus geen kracht voer
elke dag los maar ,met 15 min wil ze al naar stal dus speel ik meestal een beetje met haar en 2 keer lekker buiten wandelen in het park soms even buurten bij haar broertje zandor en 2 keer per week flinke buitenrit met heleen
dus niets mis met haar beweging en voer
ze is gewoon heet altijd he mies hahaha
Laatst bijgewerkt door sabrinaboer op 01-12-09 01:09, in het totaal 3 keer bewerkt

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:56

Mijn tuigertje kan ook nogal rennerig zijn, maar door flink aan de voorkant te komen los ik niets op.

Veel (schijn)overgangen, zoveel mogelijk met je zit werken. Dan gaat die rug vanzelf ontspannen.
Eerst het tempo onder controle, dan pas aan de voorkant komen.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:52

sabrinaboer schreef:
nou een lesje op missy is nog niet zo verkeerd voor mies maar helaas is zandor nu haar prioritijd om die eerst eens uit te brengen
missy staat niet bij zandor op stal en aangezienmissy op een stal staat waar geen andere ruiter is toe gestaan als mijn huidige ruiter voor missy heleen hier op bokt
maar missy heefd eerder in haar jongere jaren heel wat mee gemaakt
waardoor missy soms niet meer te houden is behalve met een hefboomwerking zoals de liverpool waar ze voorheen altijd mee gelopen heeft voor de wagen
vreemd maar het werkt juist rust en ook respect op weet dat je haar onder contole heb this en blijft een fabricius he
ik heb haar gekregen omdat ze overkookte en zo tijdens een concours met kar en al dwars door de tribunes is gegaan bij de vorige eigenaar
en ze is nu al een aantal jaar van mij en het is bij ons een keer gebeurd in 3 jaar dat ze door draaide en je wil dat niet mee maken
ik ga hier geen texst en uitleg over geven dit vind ik veilig en varandwoord voor bijde partijen
mis word ook met dubbel gebroken bit gereden door ervaren ruiters en ook zo nu en dan bij mies
misschien zet ze iets vast maar mies moet net als ik ,en nog heel veel mede bokkers hier leren van haar fouten
en daar helpen we elkaar flink mee op weg
nou meid je bent erg vooruit gegaan
maar let op he ,het vast zetten en goed van achter naar voor rijden
maar je kent het verhaal haha
puntjes bij zandor zijn gezecht en waren al bekend bij jou en we gaan na je gips gewoon weer verder met je houding en je tempo lekker rustig aan haha
en prima gereden hoor op die stres kip
en we nemen haar snel een keer mee naar zandor rij je haar daar in de bak vind peter altijd goed

o en het voer hooi halve baal hooi per dag en dely plus van pavo dus geen kracht voer
elke dag los maar ,met 15 min wil ze al naar stal dus speel ik meestal een beetje met haar en 2 keer lekker buiten wandelen in het park soms even buurten bij haar broertje zandor en 2 keer per week flinke buitenrit met heleen
dus niets mis met haar beweging en voer
ze is gewoon heet altijd he mies hahaha

Ik zie in je onderschrift staan dat je dyslexie hebt, maar het lijkt me toch niet zoveel moeite om even met hoofdletters en punten te typen. Dat het een Fabricius is vind ik niet echt een excuus, ik heb een Zeoliet en die staan er ook om bekend dat ze moeilijk zijn, maar dat is nog geen reden om weet-ik-veel wat voor bit er in te gaan hangen. Ik heb al een paar pb's uitgewisseld met de berijdster, maar weten jullie zeker dat lichamelijk alles in orde is?

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:14

Leuk hoor, maar als je op wedstrijd wil kan je toch ook niet met een pelham rijden??

AmigoLove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:03

Vind het een leuk paardje en hij loopt ook wel leuk. Wel denk ik dat jullie nog iets meer naar ontspanning toe moeten werken!