Anders hoor ik het wel.
Ik heb problemen met het vertrouwen van mijn paard.
Heb een haflinger ruin van 4 jaar oud.
Even 3 foto's zodat jullie een beeld van mij hebben en mijn paard:

Ik heb dus een eigenwijze haflinger hij zit lekker in de pubertijd, hij is verder opzich best wel lief en lekker knuffelig, doe ook veel grondwerk met hem en vrijheidsdressuur, daar gaat het wel goed.
Zodra we gaan rijden, is het net alsof ik bang word dat hij wat uit gaat voeren, terwijl dit niet helemaal terecht is, dat weet ik zelf wel, hij wil soms niet luisteren gaat dan zn eigen kant uit, maar het is niet zo erg dat hij gaat steigeren of bokken enz, hij is gewoon lekker eigenwijs.
wat kan ik doen om mijn vertrouwen terug te krijgen? het is net alsof ik verstijf, als hij eventjes iets geks doet en dan durf ik meteen al niet meer
Het ligt hem eigenlijks niet aan mijn paard, maar aan mij zelf, ik moet er doorheen.
Hebben jullie tips voor mij ?
eventueel ook feedback op de foto's die ik heb geplaatst...
Alvast bedankt!

), en gewoon veel op mezelf inpraten dat als ik dat kon, dit toch zeker zou lukken. En dat ik me pas zorgen moet maken, op het moment dat er iets gebeurt, daarvoor niet. Een beetje de instelling krijgen "als ik val dan val ik, jammer dan".
) en dat jij er met plezier op stapt. Ik raad je aan gewoon heerlijk met hem bezig te gaan en hem vooral enthousiast te maken Blijf lekker een keer in de week serieus lessen, en zorg dat je instructrice je duidelijke gedetailleerde instructie geeft over hoe je hem aan moet pakken dat uur, en de rest van de week lekker de ontspanning en lol erin houden. Veel grondwerk en wie weet denk je dan na drie dagen eens van ik heb wel zin om er eens op te gaan zitten. Dus pak je spullen zadel je op en ga je lekker rijden. Hou het simpel, niet te veel gaan vragen en grenzen gaan op zoeken. Na een kwartiertje denk je, van he, de stap en draf gaan best lekker, genoeg voor vandaag. Paard blij dat hij niet teveel heeft hoeven doen, jij blij omdat je met een goed gevoel kan afstappen