Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 16:40

Ik heb bijna een jaar niet meer intensief kunnen rijden omdat mijn zadel vorig jaar december gestolen is.
Nu heb ik eindelijk weer een zadel. Omdat dit een heel ander type is (wel zelfde merk) moet ik nog erg aan het zadel wennen dat is op sommige foto's goed te zien. Af en toe val ik te ver naar voren. M'n beugels had ik te lang, later wel een gaatje korter gemaakt. Beenligging mag ook wel wat netter, tenen naar binnen draaien, en ik moet meer voor me uit kijken.

Afbeelding
De eerste stapjes :):).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
poging halsstrekken.

Afbeelding
Bokje.

Afbeelding
Boze Umi. haha die manen :P.

Afbeelding
op m'n kont blijven zitten.

Afbeelding
Hier ook.

Afbeelding

Afbeelding
Neusje mag er wel meer uit, beugels te lang :P.

Afbeelding
In deze hoek liep een bakkabouter. Teugels mogen wel wat korter, handen op de plaats.

Afbeelding

Afbeelding
handen gelijk houden.

Afbeelding

kimberleyhof

Re: Umirilla (Gribaldi X Rechter) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:45

ziet er goed uit hoor..
maar doet ze dat bokken en staken altijd al??
t zou kunnen doordat ze net t zadel heeft dat ze daaraan moet wennen, maar wel goed in de gaten houden dat t nie erger gaat worden en controleren of je zadel wel echt goed licht,,

k vind ook wel dat dit zadel hele dikke wrongen heeft, wat voor merk is dit zadel?

voor de rest ziet t er aardig uit, idd op je billen zitten en teugels op maat houden...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:48

Volgens mij was ze aardig fris ofniet?
VInd wel dat er hele fijne stukken inzitten, zeker als je pas sinds kort weer het rijden hebt opgepakt.
Erg lekker paard :j

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 16:50

Het is een KN ouverture. Staken doet ze meestal wanneer ze een hele tijd niet gereden is. Ik dacht eerst idd dat het aan het zadel lag, maar als ik doorzet merk ik dat ze best fijn kan lopen, en iemand heeft vanaf de grond gekeken of mijn zadel netjes bleef liggen. Zadel wil ik in februari aan laten passen (flair erin).

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 16:50

Nou fris was ze niet echt. Ze kwam juist erg rustig, en braaf over. Deze reactie kreeg ik op mijn beenhulp toen ik aan wilde draven, of als ik draaf, en net iets meer naar voren wil rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:56

elmiran schreef:
Nou fris was ze niet echt. Ze kwam juist erg rustig, en braaf over. Deze reactie kreeg ik op mijn beenhulp toen ik aan wilde draven, of als ik draaf, en net iets meer naar voren wil rijden.

Zou het kunnen dat het een reactie was op je hand?
Doordat je handen vrij dicht bij je romp zijn, ga je niet echt goed mee met de beweging.

Mijn tip is dan ook handen dragen en goed vóór je houden. Ook zorgen dat je handen rechtop blijven.

succes!
Laatst bijgewerkt door superwoman op 21-11-09 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:02

Handen meer rechtop en soms zit je met een holle rug, maar verder een mooi plaatje en ik moet zeggen dat ik deze lengte van jouw beugels wel mooi vind. Kijk maar op de laatste foto, daar liggen jouw benen heel mooi.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:11

Wat een leuk paard zeg! Het staken ziet er niet zo fraai uit, maar hopelijk was dit slechts een korte momentopname. De foto's waarin je haar iets meer van je hand af rijdt zien er erg fijn uit. Leuk dier!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:24

Ondanks de staakfoto's vind ik het er niet verkeerd uitzien. Je ziet het paard verbeteren naarmate je langer aan het rijden bent.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:31

Volgens mij is die tegen het been of niet???

Als ie dat doet moet je eigenlijk direct weer naar voren gaat hoor kan link worden, helemaal bij merries (is het een merrie??? :))

Verder een mooi paard om te zien. Ik begrijp die hartjes en dingen nooit zo goed, maar das een kwestie van smaak en jouw goed recht om dat te doen natuurlijk ;)

rokzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:12

ziet er netjes uit
alleen het bokken is wat minder
maar probeer als je voorwaarts wilt je paard ruimte te geven van voren en niet tegen te houden wat ik op foto 7 zie.
Verder loopt ze mooi hoor
Het komt wel goed

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:14

Ziet er helemaal niet verkeerd uit alleen mag de neus er bij veel foto's veel meer uit. Lekker zo door blijven gaan :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:35

Mooie foto's. Logisch als je er een tijde niet hebt op gezeten dat Umi dan wat fris is. Ik vind het verder wel een fijn beeld geven en ik blijf het een leuk paard vinden :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:39

dus je koopt een zadel in de hoop dat die past ?
of is die aangepast ?
waarom dan nog eens bontje eronder die maken je zadel nog velen malen smaller, niet echt aangenaam dus (je doet toch ook geen te kleine schoenen aan?)

verder vind ik het een erg mooi en aansprekend paardje
let wel op je tenen en je handen naar voren

olav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 07:55

leuk paardje
over je zadel... naar mijn idee is je zadel wat te lang voor de rug van je paard. maar ik kan het ook verkeerd zien.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:51

vind alles op de eerste stap fotos er super uitzien,lekker los lekker door het lijf,maar zodra je iets op gaat pakken,komt dat bokje,je neemt daarbij je handen terug,als je dat bokje voelt aankomen gooi jeje hand gewoon los en geef hem maar een keer een flinke been. vooruit,niet tegenhouden.

ook bij de stijgerfotos,als hij nijgt omhoog te gaan ga maar galoperen,laat maar lopen energie eruit,een galoperend paard kan veel minder makkelijker omhoog komen.

zou eerst naar die ontspannign gaan en dan pas naar de nageving.

bloedmooi paard ,paard en ruiter kunnen het wel,vind je zadel erg mooi,lijkt me fij zitten,is nog erg wennen voor jou,maar dat komt goed!

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:31

Wauw,
leuk paard hoor!
Probeer alleen wat meer op je kont te gaan zitten,
dan maken die lange beugels niet zoveel uit.

Als je beugels namelijk te kort zijn krijg je misschien heel erg de neiging om je hakken zo krampachtig uit te gaan drukken;
houd vooral gewoon je benen lang.

Succes :D

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:55

ik vind niet dat je beugels te lang zijn hoor. Je zit netjes lang met je benen, het is tenslotte een dressuurzadel. ;)
Alleen soms je hakken wat meer uitdrukken.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:53

Wat kan dat dier van jou toch heerlijk bewegen Rachel, jammer dat ze bijna een jaar stil heeft gestaan en zo voor de eerste keer mag je denk ik helemaal niet klagen, ook over jezelf niet. Natuurlijk valt er nog het een en ander verbeteren, lijkt me doodnormaal niet? Probeer iets meer na te geven en te veren met je handen, nu oogt het wat strak. Als ze staakt, moet je telkens voorwaarts blijven denken, maakt niet uit hoe als ze maar naar voren gaat. Ik hoop dat je haar nu weer eens regelmatig kan blijven trainen, zou jou en Umi goed doen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:09

@Bolzak23: Ze is idd soms wat tegen het been, en het is ook een merrie. Maar zolang het voorwaarts opgelost word heb ik dat er zo weer uit. Haha en hartje scheer ik normaal nooit (meestal een apple logo) omdat ik wat voorbeelden nodig had voor het scheren wilde ik op mijn eigen paard dit keer een ander figuurtje laten staan.
@Onley: Ik heb dit zadel van iemand gekocht die ermee naar mijn stal kwam dus heb het toen ook op mijn paard gehad. De maten van het zadel wist ik omdat ik hiervoor een KN zadel heb gehad dat door een zadelmaker aangemeten is.
@Olav: Te lang?? Vergeleken met mijn andere zadel's zie ik geen verschil. Het is gewoon een 17 1/2 inch zadel.
@Vilouma: Dat staken deed ze niet continu, dus als m'n paard verder braaf loopt kies ik er toch voor om haar nagevelijk te rijden, zolang ze voorwaarts loopt is dat ook geen probleem voor haar.
@Odiepaard: Daar heb je wel gelijk in over die te korte beugels. Alleen nu waren ze wel te lang omdat ik met lichtrijden niet meer m'n hak uit kon drukken.
@Steph: Idd voor de eerste keer was ik ook heel erg tevreden. Ik vind het zelf ook wat strak ogen, dus aan m'n handen ga ik de komende tijd ook hard werken.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:46

Zo laat ik ook even reageren Rachel!
Het ging echt fijn voor de eerste keer, toppie! Dat geeft jullie weer vertrouwen!

Het 'bokken' doet mevrouw niet naar het been, dit is puur om onder het werk uit te komen als het haar even niet aanstaat. We hebben dit inderdaad opgelost door vooruit te rijden, dat is immers het enige juiste in dit geval.
Af en toe gaat ze i.p.v. bokken ook aangalopperen, dan was het ook zet haar maar door en laat haar maar gaan en op dr eigen benen lopen! Ik moet zeggen dat dit inderdaad erg goed ging!
Wat ik me herrinner heb ik ook nog foto's ertussen zitten dat ze voor 'los' loopt met enkel een lichte verbinding en lekker op haar eigen benen loopt in een goede balans.
Verder ligt het zadel prima! Met bontje eronder ligt die net dat laatste stukje beter. En zoals TS al aangeeft laat ze het zadel opvullen met lucht over een tijdje.
We gaan lekker doortrainen a.s. weken en dan zullen ze iedereen eens een poepie gaan laten ruiken, dat gaat helemaal goedkomen haha! 8-)

Nbocxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:28

Ik vind het er ontspannen uitzien. Teugels lekker losjes. Ik vind alleen dat je soms je handen wel iets meer voor je mag houden maar voor de rest is het goed! Ga zo door!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:24

elmiran schreef:
@Bolzak23: Ze is idd soms wat tegen het been, en het is ook een merrie. Maar zolang het voorwaarts opgelost word heb ik dat er zo weer uit. Haha en hartje scheer ik normaal nooit (meestal een apple logo) omdat ik wat voorbeelden nodig had voor het scheren wilde ik op mijn eigen paard dit keer een ander figuurtje laten staan.

Ik snap het merrie - been hoor! :) daarom zei ik het ook heb het zelf ook wel eens gehad.... En dan heeeel snel zijn anders ging dat peerd weer op de rem.. Vermoeiend.

Pfff. Hihihihihihi. Apple logo. Bedoel je van de computer.... Kijk. Das dan weer reuze origineel :))

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 17:29

Nbocxe schreef:
Ik vind het er ontspannen uitzien. Teugels lekker losjes. Ik vind alleen dat je soms je handen wel iets meer voor je mag houden maar voor de rest is het goed! Ga zo door!

Dat klopt wel :D . Ik had vorig jaar de neiging om mijn armen te ver te strekken, zat amper een knik in, en nu is het weer te weinig. Ik ga er aan werken.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 08:57

Meer verbinding houden met je teugels! Lijkt misschien ontspannen zoals Nbocxe zegt maar dat is het helemaal niet..
Meer vanuit je been naar je hand toe rijden.

Moet zeggen dat ik het raar vind.. een jaar geleden je zadel gestolen en pas na een jaar een nieuw zadel? Had je beter een goedkopere cap kunnen kopen.. hehe